• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Vad roligt, grattis till pojken!

Zarizen skrev 2016-03-22 18:28:55 följande:

Tack alla känns fortfarande lite overkligt!

Nu pågår namn letande för fullt!

• Nmg

Vägningen ser jag inte fram emot! Tror jag har gått upp ca 7kg hittills

skattenmust skrev 2016-03-22 10:10:37 följande:

Btw, jag har gått upp 8 kg!!!

• mikamon
    Emmasofiabe skrev 2016-03-22 19:20:27 följande:

Va kul att så många fått se bebisarna!

Det börjar närma sig för RUL här , en vecka kvar men börjar för första gången bli orolig, magen har blivit mindre och känner inte alls av några rörelser eller gravidsymptom utöver att jag kräkts lite och det gör jag aldrig annars...

Är så himla rädd att det ska vara något fel eller nej usch vill inte tänka negativt. Fick se bebisen på ett akut ultraljud men det var himla dålig bild för cirka 2 veckor sedan och då rörde den sig och hjärtat pumpade men ändå känns det som att det var så länge sen det kan ha hänt något..

Har drömt att min vän fick en dotter som dog och har drömt att min svågers dotter dog asså nej fyfan.. Det är inte kul just nu :(

Säkert ingen fara! Min mage känns mindre också men det kan vara för att jag inte är lika gasig längre :p

Vilken vecka är du i nu? Jag är i v18(17+1)
  • Emmasofiabe
    mikamon skrev 2016-03-22 20:43:40 följande:

Säkert ingen fara! Min mage känns mindre också men det kan vara för att jag inte är lika gasig längre :p

Vilken vecka är du i nu? Jag är i v18(17+1)

Jaha! Jag är också v.18 17+2 hehe kanske därför vi har liknande saker som pågår :D
  • mikamon
    Emmasofiabe skrev 2016-03-22 20:56:37 följande:

Jaha! Jag är också v.18 17+2 hehe kanske därför vi har liknande saker som pågår :D

Kul! :)

Det är lätt att oroa sig. Det gjorde jag också för bara några dar sen men min sambo fick banka in lite "vett" i mig. Bästa är att försöka ta det chill, göra nåt skoj, och hålla hoppet om bebis uppe :) Jag ska på rul nästa vecka på tors.
  • skattenmust

Neeeeeeeeeeeej, jag skrev ett jättelång inlägg till dig Emmasofieb

Okey, jag gör om det då det bara försvann.

Att magen blir mindre ska du inte oroa dig för, hände samma sak med mig, när dom svullna tarmarna lägger sig så blir den betydligt mindre och inte alls lika uppblåst, sedan kommer bebis magen.
    Är detta ditt första barn? För är det så, då är det inte alls ovanligt att man inte känner rörelser förens vecka 24.
    Jag väntar mitt tredje barn och känner lillsnorkan, Men ibland så busar hon med mig och försvinner, vilket gör mig sjuk av oro, men vet du....man slutar aldrig att oroa sig, när dom kommer ut så oroar man sig för annat, heeela tiden. andas den lille, bäst att lyssna, tänk om någon slår hen...., osv, listan kan göras lång.
    När min dotter dog i magen så kände jag det direkt, tro mig man VET, även om oron alltid finns där, så det är något annat att veta. Mina symtom försvann över en natt, jag vaknade och kände mig helt tom, som vanligt, inga ömmande bröst, inga kräkningar, ingen hunger och då menar jag verkligen att ALLT försvann över en enda natt. Det var den natten hon lämnade oss.
    Du har symtom kvar, du mår illa, du känner oro, det betyder inte att något är fel. Jag är hysteriskt orolig jämt, fast jag kanske vet att vissa saker inte är farligt så stressar jag upp mig.
    Dina drömmar är din farhåga och rädsla som speglar sig i det du drömmer.

Jag kan nästan säja till 98 % att din bebis mår bra, utan att ens känna dig. DU känner din kropp bättre än vad du tror. När min flicka dog, så visste jag det när jag vaknade den där morgonen., Du är orolig som vi alla mammor är, det ingår i detta underbara paket :)

• skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-22 20:01:51 följande:

Vägningen ser jag inte fram emot! Tror jag har gått upp ca 7kg hittills

haha jag skrev fel, 8.5 men jag hoppas på att få behålla lite då jag rasar i vikt när jag ammar :)
  • FiusDius

Någon mer som börjat få sammandragningar? livmodern har känts spänd och hård hela dagen. Kommer ihåg från tidigare graviditeter att jag hade mycket sammandragningar, men inte såhär tidigt.

• Emmasofiabe

Ja men va skönt att höra!! Ja precis det är min första så har aldrig upplevt oro som denna förut att man är orolig för någon man aldrig träffat det är ganska mysigt på ett sätt ändå ??:D

• skattenmust
    FiusDius skrev 2016-03-22 22:45:50 följande:

Någon mer som börjat få sammandragningar? livmodern har känts spänd och hård hela dagen. Kommer ihåg från tidigare graviditeter att jag hade mycket sammandragningar, men inte såhär tidigt.

jag har fått det vid 2 tillfällen, när jag blir stressad och jäkligt förbannad, men då saknar jag ner i det jag gör, lugnar ner mig genom att lägga mig och vila eller ta en avslappnande dusch så släpper det. Jag kan inte heller minnas att jag hade såhär tidigt innan, men var på mvc igår och tog upp det där, Hon sa att är man omföderska så kan man känna av det tidigare, Så länge dom inte gör ont eller håller i sig utan dom ska ju släppa, så är det ingen fara. Håller dom i sig och börjar göra ont, eller om dom bara håller i sig och inte vill släppa, då ska man söka för det.
    Emmasofiabe skrev 2016-03-23 07:01:03 följande:

Ja men va skönt att höra!! Ja precis det är min första så har aldrig upplevt oro som denna förut att man är orolig för någon man aldrig träffat det är ganska mysigt på ett sätt ändå ??:D

hehe misstänkte det, men du kommer oroa dig för resten av livet nu ;) men visst är det en helt fantastisk känsla att älska någon så mycket som man inte träffat. :)
Svar på tråden BF Augusti 2016