• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis
    Kela1981 skrev 2016-03-21 11:00:23 följande:

Det är typ en gördel för kvinnor som precis fört barn. Hjälper att hålla ihop allting för att avlasta rygg och de obefintliga magmusklerna. Det sägs att den ska underlätta för huden att dra ihop sig och bli fastare också.

Tänker att det vore kanske skönt att ha eftersom hela mittenpartiet typ är gjort av gelé den första tiden ;)

Nu beror det nog lite på vad man har för kroppstyp och så, men man ska passa sig med sånna för de kan stjälpa mer än hjälpa. Iom att man ger ryggen och magen konstant stöd kan det ta längre tid för musklerna att stärka sig igen och därmed blir man mer beroende av gördeln.

Jag använde inget sånt med dottern och var tillbaka i samma form som innan inom tre månader. Utan träning.
  • Snuttispluttis
    skattenmust skrev 2016-03-21 10:01:51 följande:

Blir fan tokig av alla dessa mardrömmar!! kan inte minnas sist jag sov en hel natt nu utan att vakna kallsvett med drömmar, den ena avlöser den andre å så får jag för mig att lillan dött....jädrans skit att börja dagen såhär!!!

Inte så mycket mardrömmar här, men massa konstiga drömmar varje natt. Vaknar och liksom undrar "var kom innehållet i den där drömmen ifrån?" Är ju jobbigt för det känns ju inte som man har vilat :/
  • Anonym (Nael12)
    Kela1981 skrev 2016-03-21 11:00:23 följande:

Det är typ en gördel för kvinnor som precis fört barn. Hjälper att hålla ihop allting för att avlasta rygg och de obefintliga magmusklerna. Det sägs att den ska underlätta för huden att dra ihop sig och bli fastare också.

Tänker att det vore kanske skönt att ha eftersom hela mittenpartiet typ är gjort av gelé den första tiden ;)

Första tiden hade jag sånna mjuka shaping trosor och efter några veckor övergick jag till en waist trainer. Funkade för mig och kändes bra att ha ett stöd och ha det tight runt magen efter förlossningen. Det är ju väldigt individuellt vissa vill ju inte ens ha en tajt byxa runt midjan efter fl :,) så beror på hur du känner dig.
  • Nmg

Var köpte du waist trainern?

Anonym (Nael12) skrev 2016-03-21 14:05:03 följande:

Första tiden hade jag sånna mjuka shaping trosor och efter några veckor övergick jag till en waist trainer. Funkade för mig och kändes bra att ha ett stöd och ha det tight runt magen efter förlossningen. Det är ju väldigt individuellt vissa vill ju inte ens ha en tajt byxa runt midjan efter fl :,) så beror på hur du känner dig.

• Anonym (Nael12)

Utomlands :) men har sett att de finns billigt på fyndiq.se och sheshops.se

Nmg skrev 2016-03-21 15:40:45 följande:

Var köpte du waist trainern?

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-03-21 13:18:49 följande:
    Nu beror det nog lite på vad man har för kroppstyp och så, men man ska passa sig med sånna för de kan stjälpa mer än hjälpa. Iom att man ger ryggen och magen konstant stöd kan det ta längre tid för musklerna att stärka sig igen och därmed blir man mer beroende av gördeln.

Jag använde inget sånt med dottern och var tillbaka i samma form som innan inom tre månader. Utan träning.
    Jag använde inte heller med dottern men känner att jag nog hade dragit nytta av det. Vart riktigt vältränad innan jag fick henne med KS och känner inte att jag återfick formen alls innan jag blev gravid igen. Detta trots träning. Träning av bukmuskulaturen ska man ändå undvika fram tills att magmusklerna har gått ihop igen så fram tills dess tror jag inte att det gör någon skada. Den tiden är ju dock väldigt individuell så som du säger beror det väl på vad man har för kroppstyp och hur kroppen återhämtar sig efter fl.
    Denna gången tror jag att jag ska prova en. Kommer att ha en nyfödd och en hyfsat klängig 2-åring så det blir mycket lyftande för denna ryggen :/
  • skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-03-21 13:21:24 följande:
    Inte så mycket mardrömmar här, men massa konstiga drömmar varje natt. Vaknar och liksom undrar "var kom innehållet i den där drömmen ifrån?" Är ju jobbigt för det känns ju inte som man har vilat :/
    ja exakt, man känner sig inte utvilad för 5 öre....som om man gå i ett vakuum...
    Fick tid imon bitti till bm för att lyssna på lillan, min oro vill inte släppa denna gången...
  • skattenmust

Så var raseri utbrottet fakta ...IGEN, nu e jag fullkomligt rasande, och jupp jag får sd av det!!!!

• Nmg

Oj vad har hänt då?

skattenmust skrev 2016-03-21 20:20:53 följande:

Så var raseri utbrottet fakta ...IGEN, nu e jag fullkomligt rasande, och jupp jag får sd av det!!!!

• Nmg

Ska man ha den typ nån vecka efter förlossningen?

Anonym (Nael12) skrev 2016-03-21 16:32:29 följande:

Utomlands :) men har sett att de finns billigt på fyndiq.se och sheshops.se

Svar på tråden BF Augusti 2016