• Nmg

BF Augusti 2016

Hahah jag förstår problematiken! Jag är inte heller så lång så man ser ju nästan fyrkantig ut i sånna där klänningar.

Kela1981 skrev 2016-05-28 21:06:21 följande:

Tack för tips om linnen!

Sambon försökte få på mig en tvärrandig rosa maxiklänning. Jag bröt ihop av skratt när jag insåg att jag hade sett ut som en randig barbapappa i den XD

Är ganska kort så när jag är gravid blir jag typ rund och det ser väldigt festligt ut om jag klär mig "fel" ha ha ha

• Nmg

Ja eller hur, så fort det är ett mammaplagg är det dubbla priset helt galet! Tack o lov att det finns tunikor

Och liknande man kan ha i sommar som inte är

Mamma plagg

Mulan91 skrev 2016-05-28 22:39:15 följande:

Jag tycker babysitters e jätte bra! Typ om man ska duscha och inte vill lämna barnet ensamt eller när man lagar mat :) osv! Ska definitivt ha en hemma innan födseln.

Det här med kläder e ju asjobbigt haha xD jag e för snål för graviditetskläder, tycker de tar alldeles för mycket betalt! Har typ köpt vanliga kläder i protest haha. Tack för råden om billiga klänningar! :)

Känns helt sjukt att man ska bli ännu större haha håller med dig nmg! Fin bild! :)

• Nmg

Precis,

Men den jag har köpt går att fälla ner så den blir helt plan därför tänkte jag använda den som säng första dagarna oxå. Han kommer ha en spjälsäng på sitt rum men det får jag olats med vid min säng, så denna kommer bli perfekt

Snuttispluttis skrev 2016-05-28 22:27:44 följande:

Det bästa för bebisar är ju att ligga plant, men som Kela skriver, det är sjukt smidigt i nödfall. Typ när man vill/måste: äta, gå på toa eller fixa nåt om bebisen inte är nöjd med att bara ligga på typ golvet. För egen del blir det nog mest när det ska bytas blöja eller fixas nåt med storasyster. Vardagen måste ju gå ihop trots alla rekommendationer om hur man borde göra.

Haha om maxiklänningen Kela! :P

Jag kan också tipsa om långa bomullsklänningar från Only för den som vill ha billiga gravidkläder. Sånna där som är som linnen, fast längre (om ni hajar). Perfekt över bebismagen och jag kan iaf ha dem ogravid också (har hört om de som töjt ut dem för mycket, men det beror väl på kroppsform).

Och nu hittar jag inte vaggan på nätet när jag googlar och jag har glömt vad märket heter :/ Ska fortsätta hålla utkik så länkar jag till den om jag hittar den!

• Nmg

Förresten såg nu att det startats en tråd bf februari 2017, helt galet, då har vi ju inte sååå långt kvar kanske

• Nmg

Hah så Tänkte jag med, men man inser ju nu hur fort tiden går!

Misszandra skrev 2016-05-28 23:44:05 följande:

Haha, jag såg det också. Blev helt så "men det är ju ett år tills dess" jag lever fortfarande i vintertid. Nej vi har inte alls långt kvar, även fast det känns som en evighet. 

• Nmg

Haha vilken fin morsdagspresent

Tack detsamma!

Kela1981 skrev 2016-05-29 07:00:06 följande:

Grattis alla fina mammor på mors dag!

Här blev jag väckt 05:11 av en dotter som nog tyckte att mors dag innebär att jag ska njuta extra av henne idag ha ha ha...

• Nmg

Nån mer än jag som är trött igen?

Är i v 28 nu, sjukt trött på jobbet, förstår inte hur jag ska orka jobba i 6 veckor till, är helt mosig i hjärnan, förvirrad, glömsk och trött!

• Nmg

Tack för tipset om skötväskan!

En annan fråga, ni som inte ska amma- vilken ersättning tänkte ni köpa? (Märke alltså) jag vet att när jag fick min dotter för mååååååånga år sen så fick hon ersättning när hon va 2 v, då fick hon kolik av Sempers märke, behlver ju inte vara just det men vet inte om hag vågar prova det igen.

• Nmg

Kram det ordnar sig!

Zarizen skrev 2016-06-01 13:57:49 följande:

Inte skrivit på ett tag.

Ligger just nu inne på förlossningen/BB i Örebro. Vattnet började sippra på mig imorse.. Inte nått jag räknat med precis! Mått bra sista tiden. De har gjort ultraljud och barnet mår bra och fostervatten finns kvar. Men det kommer nog fortsätta rinna nu och kan nog räkna med att få barn bra mycket tidigare än väntat.. Har fått kortison för att barnets lungor ska utvecklas och antibiotika för att förhindra en ev infektion. Blir inlagd nu så får se vad som händer sen...

Svar på tråden BF Augusti 2016