• Nmg

BF Augusti 2016

Jag har gått upp ca 6kg sen inskrivningen, kanske 7-8 från ordinarie vikt.

Tror inte att det är

Nån fara att gå ner bara man inte kanske rasar i vikt!

Nån Mer än jag som Typ dör snart i värmen? Vi har haft nästan 30 idag, puuuuh

• Nmg

GröMed jordgubbar och blåbär, och två knäckebröd med ost och smör på.t

Mulan91 skrev 2016-06-08 11:07:22 följande:

Tjejer jag undrar en sak :)

Vad äter ni till frukost? Haha.

• Nmg

Sitter och gör glukosvelastning nu, usch va jag är hungrig... 1 Tim och 10

Min till ska Jag vänta innan jag får äta nåt.

Mina järnvärden hade gått ner så jag ska till hälsocentralen när jag får tid och de ska kolla om jag har vitaminbrist eller nåt.

Annars hade jag gått upp 6kg sen inskrivning och SF mått låg på 28 idag v 30 (29+0)

• Nmg

Ja en ostmacka haha! Börjar Må illa nu usch

Kela1981 skrev 2016-06-10 09:34:26 följande:

Lycka till!

Har du något med dig att äta sen?

• Nmg

Kändes som en gourmet smörgås!

Hade 4,0 innan sockervattnet och efteråt 5,0. Så det var väldigt bra! Synd att inte järnvärderna såg lika bra ut.

Kela1981 skrev 2016-06-10 10:26:44 följande:

Bra drag! Den mackan kommer vara den bästa på länge ;)

• Nmg

Nån

Mer som har låga järnvärden? Vad gör ni åt det?

Jag hade 104 sist och 96 idag så bm vill att jag ska till

Hälsocentralen och kolla om det är vitaminbrist. Jag har alltid haft lågajärnvärden troligtvis pga min vegetariska kost samt riklig mens, har blivit utredd men de har inte hittat nån blödning eller så.

• Nmg

Ja jag äter jordgubbar till gröten varje dag, äter oxå en vitamintablett (innehåller järn) vid lunch ich 1 Niferex på kvällen. Sist jag va gravid fick jag 2 järntabletter och det gick bra, förstår inte varför jag ska på "utredning" nu.

• Nmg

Bm sa inget om sprutor hon sa bara att vi ska utvärdera om jag har vitaminbrist innan vi ökar till 2 tabletter. Hoppas jag får komma dit ich lämna prov snart, så jag kan börja med 2 tabletter, känner mig trött

• Nmg

Förstår att niferex ställer till det, jag blir också förstoppad till och från och ibland är magen normalmoxp, konstigt. Däremot så fick jag böttre järnvärden att duroferon men jag hade mer ont i magen av den.

Kan man ta blutsaft även fast inte Bm sagt nåt om det? Jag brukar dricka det i vanliga fall men har inte gjort det nu när jag tagit järntablatter.

Svar på tråden BF Augusti 2016