• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Ja dela gärna med dig! :)

Tycker också att rörelserna har lugnat ner sig något, det var mycket mer sparkar och så förra veckan, men bebisen rör sig fortfarande :)

• Kela1981

Vet inte om vi fick sådär jättemycket tips....blev mer en diskussion så det var väl bra så alla kunde vara delaktiga.
    Det vi kom fram till var att det är viktigt att låta det äldre syskonet vara delaktig med bebisen så mycket som dom själva vill och att man låter det äldre syskonet också få sin egentid med vardera förälder så dom inte får "offra" all sin tid för lillasyskonets skull.
    Sen var det det vanliga med att försöka slå bort alla "måsten" och se vad som funkar för ens egen familj och inte bara gå på pressen som kommer utifrån.

• Mulan91

Okej :) tack!

Usch min foglossning är också värre än nånsin! Jäkla skit -_-

• Mulan91

1 och 1/2 månad senare så godkände äntligen FK min sjukskrivning på 50%. Nu måste jag bara skicka in komplettering för att jag nu e sjukskriven 100%. Haha it never ends!

• Kela1981

Men herregud! Ha ha ha....
    Du får trösta dig med att det blir bättre när bebis är född. Då är det bara att du själv ska lägga in dagarna du är fl ;)

Jag skickade in papperna om årsinkomst och årsarbetstid för föräldrapenningen idag. Så nu sitter jag bara och väntar på att få reda på att min sjukskrivning är godkänd så jag får nån ersättning :/

• mikamon

Ohoj.. Inte varit här inne på länge ser jag. Kul att läsa ikapp :p

Själv har jag kommit in på v26 (25+4) nu, och har mått bra utan större krämpor. NU däremot, sen ett par dar tillbaka, så har jag fått olustiga sammandragningar. Inte regelbundna men ändå några som känns som mensvärk deluxe. Träffade min barnmorska igår och hon klämde och kände på magen och kunde bara konstatera att magen var mjuk och fin just då, bebis hjärtljud var normala också.. Bm var inte orolig för min skull. Jag har inte jobbat på två dagar nu för att rörelse/ansträngning triggar igång sammandragningarna. Jag hoppas att sammandragningarna lugnar ner sig för jag vill kunna jobba minst en månad till, helst två :( Känner mig som en ynklig tant. Någon mer som har sammandragningar eller har haft? Lugnade det ner sig för er? Kan tilläggas att jag går på järntabletter(fy fan!), och har varit förstoppad. Kanske det är en trigger också?

OBS! Jag kommer självklart kolla med förlossningen ifall sammandragningarna fortsätter, men jag ville bara kolla med er också, hur det har varit för er <3

• Hazel Grace

Nmg haha! Jag har också sett dom där snurra på typ fb, tycker också det är roligt :D hej framtiden liksom!

Jag har haft lite problem med sammandragningar på jobbet senare tiden. Särskilt när jag sträcker mig och lyfter saker. Bm tyckte inte jag skulle oroa mig men dra ner på tempot. Det är sjukt svårt dock, jag kan inte ta det lugnt. Väntar på svar från fk angående graviditetspenning men är så säker på att få det avslaget. Är helt galet trött nu för tiden med. Hade kunnat sova hela dagen idag.

• Kela1981

Hazel Grace : varför tror du att du får avslag?

Jag har precis varit inne på FK och ansökt om sjukpenning. Trodde liksom att det gjordes automatiskt efter att sjukintyget skickats in men tydligen inte. Så nu är det bara att hålla tummarna för att dom godkänner :)

• Hallonpajen

Mikamon, jag är ungefär lika långt gången som du och har oxå haft problem med sd. Jag tycker att det har varit värst när jag haft problem med magen, och undrar om det är sd-smärta jag känner eller om det helt enkelt är tarmknip. Det är inte så lätt att veta vad som är vad!

Har testat urin för gbs tre gånger, alla svar negativa och allt annat är bra. Så länge de ger med sig vid vila ska det vara ok även om det såklart är ett tecken på att man ska ta det lugnt. Men obehagligt är det!!

Stolt sytok!
  • Curlingmorsan

Hoppas det går bra för alla med att få sjukskrivningar och graviditetspenning godkänt av FK. Jag har lyckats få världens trevligare handläggare tror jag, en ung tjej. Förstående och jättetrevlig. Ringer upp om det är något jag missat att göra så att jag inte ska bli utan ersättning.

Svar på tråden BF Augusti 2016