Serah skrev 2016-03-24 20:58:44 följande:
Jag har den 6e så du har rätt att det är nära :)
Min hormonrand gick nog lite upp över naveln men inte lika kraftigt som den nedre delen.
Är verkligen deppig nu. Nere och less. Skulle kunna sätta mig i ett hörn och bara lipa... Redan gråtit en två ggr idag. Så himla känslig. Känner mig lite smått irriterad också.
Tycker deg är mysigt att vara gravid jag med. Om man bortser från oron som kommer ständigt, och att jag vid mina graviditeter varit så lättirriterad och arg. Hehe. Men annars! Förutom allt det där så är det ju mysigt :p
Barnen är magsjuka också. Måste meddela mina föräldrar det. Var planerat att åka till pappa på lördag. Blir ju inte av. Och han är ganska trög så han fattar ju inte att vi inte vill komma när vi är sjuka. Vill inte smitta ner mina syskon och deras barn. De får helt enkelt fira utan oss denna påsk.
Hehe aa då ligger vi nära , när har du bf? Detta med deppig förstår jag, jag var sååå ledsen igår och bara grät, hade ett jättegräl med dottern med så det tog verkligen musten ur mig, jag är åxå jättekänslig, och bir väldigt lätt arg..
ja denna hemska oro....Som ex imorse, jag vet inte varför jag har fått för mig att sex skulle vara skadligt, men så har jag svultit både min man och mig själv ett tag nu, hade en sexdröm och innan jag visste ordet av så väckte jag mannen mitt i natten å flög på honom, inte för att han klagade, haha MEN sedan kommer ju oron, varför ändes det annorlunda, var svårt att få till det lite i början, vad var det som tog emot först... herregud, har jag skadat bebis eller graviditeten nu??!!
Detta kan ju driva en till galenskap.
Magsjuka, hualigen, det är jag livrädd för att barnen ska få nu, själv får jag det inte...men likväl ett helvete när barnen får det, hahahaha Trög? är inte dom flesta män det? hahahaha *asg*
Önskar er en glad påsk ändå :)
Aleeexa skrev 2016-03-24 22:18:07 följande:
Äntligen?! Jag hoppas att jag slipper! :)
haha jaa äntligen, det är ju en rand pga höga hormonhalter så det ser jag som något jättepositivt :)
Hazel Grace skrev 2016-03-25 00:46:30 följande:
Det syns knappt att jag är gravid. Har jag bara ett tajt linne på mig så syns det liiiite, men i mina vanliga kläder ingenting. Är ganska liten sen innan så jag trodde det skulle märkas när jag blev gravid. Båda mina systrar har fått ordentliga magar med sina barn. Mitt Rul är 6/4 och tiden står verkligen extra stilla nu. Du verkar vara en stenskön drake, din man verkar också förstå det. Han väljer nog mor till sina barn med omsorg ska du se.
Serah skrev 2016-03-24 20:09:07 följande:
Både ja och nej haha. Min hormonrand från trean är fortfarande svagt synlig. Den han inte gå bort helt. Får se om det blir kraftigare snart. Hade en lång ganska kraftig rand med trean :p
Hazel grace: jag känner så igen nig i det du skriver! Det enda som gör att jag känner mig gravid är väl typ min trötthet. Och en liten mage. Men om den växer känner jag mig osäker på.
Har hu inte känt mycket fosterrörelser heller. Det jag känt, var det ens rörelser? Har inte känt nåt på flera dagar heller... Vill också ha ul nu! Jag vill försäkra mig om att allt är bra där inne! Två evighetslånga veckor kvar... :( har inte berättat för mina närmaste att jag ens är gravid heller. Och vet inte om jag vill göra det förrän jag vet helt säker på att liten där inne mår bra... det finns även andra skäl till att jag inte berättar.
Jag har inte känt bebis en enda gång vad jag vet. Jag ångrar att jag var så snabb med att berätta för folk i min omgivning. Jag borde ha väntat känner jag nu. Som du säger tills man vet att hen lever och mår bra.
Hmm, är det verkligen så eller är det du som kanske vant dig vid magen? jag sa till min man igår, faan det syns knappt ngt, så ställde jag mig och smorde in magen med babyolja, då kommer dottern ut från sitt rum och utbrister- Jävlar va stor mage du har fått, hahahaha
Om jag inte minns fel så är detta din första graviditet? När jag fick min första, dottern så syntes det knappt, och jag är med trådsmal i vanliga fall, jag gick endast upp 12 kg med henne, andra graviditeten så small jag på med 23 kg, så första graviditeten är inte alls ovanligt att man inte blir så stor första gången, även om man såå önskar det. Men du vet att stl på magen gör inte att bebis mår bra eller inte, ahh jag har RUL dagen efter dig med :)
Nu ska jag säja en sak, när jag vaknade upp och läste ditt meddelande till mig så rann tårarna här i köket, Min man kom upp och frågade bestört, är du okey?? har du ont?? jag svarade mellan snyftningarna vad du skrev, han tittade på mig med det varmaste leendet och sa att du hade ju helt rätt, Dina ord värmde så mycket ska du veta, tusen tack

Hazel Grace skrev 2016-03-25 00:46:30 följande:
. Jag ångrar att jag var så snabb med att berätta för folk i min omgivning. Jag borde ha väntat känner jag nu. Som du säger tills man vet att hen lever och mår bra.
Känner så igen mig, men vi har snart kommit igenom halva graviditeten tjejen så hakan upp, även om det är svårt..tro mig jag vet....
Nu har jag fått för mig att vi skadat bebis genom sex tidigt imorse/natt....
SÅÅÅÅ Tjejer, min stora fråga, bara för att få svar en gång för alla- Kan sex skada? kan spermier sätta igång något? Man har ju hört om färdknäppen....