Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

BF Augusti 2016

Nmg skrev 2016-03-19 16:22:33 följande:

Blev bara orolig för der står på 1177 att man ska kontakta läkare om

Man har svår huvudvärk och spyr om

Man inte har migrän, men jag vet ju inte om jag har migrän? Har inte haft det innan.. Men som sagt det va 2 v sen

Låter absolut som migrän, jag klarar inte ljus, ljud, vill bara ligga på badrums golvet och kräkas klart pga smärtan, ja du kan få migrän när som helst i livet och det låter absolut som det, har du stressat och oroat dig för uvi så är det som ett brev på posten att man får migrän när man väl slappnar av. Huvudvärken har inget med uvi att göra, det kan jag lova. Och jag e helt övertygad om att du inte har stroke..
  • skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-19 16:47:00 följande:

Tack! Det kanske har med graviditeten att göra? Har nästan aldrig huvudvärk annars, men har inte haft huvudvärk sen den dagen heller, känns som att om det vore farligt så skulle

Väl fler saker ha visat sig under dessa dagar? Känner redan nu att jag är stressad och

Mår illa för jag läste detta, hoppas sambon kommer ikväll annars blir hab kvar på sjukhuset med vår anhörig. Mår alltid mer illa när jag får panik ...blir oxå stressad om jag "tror " att jag är sjuk och blir ensam hemma. Suck för denna hypokondri

Åhh men söta du, det låter som om du får ångestattack i samband med migrän, inte alls ovanligt, absolut så kan du få migrän pga den otroliga hormonladdning i din kropp nu åxå, jag har med haft hemskt intensiv huvudvärk det sista. Fler saker hade visat sig om det var något annat, för mig låter det dessutom som om du har gått in i ångest, tro mig det vet jag allt om, då jag utreds för ptsd . Att må illa när man får panikångest är högt normalt, du vet att ångest är kroppens sista reserv, jag har vaknat mitt i natten av mitt eget skrik pga mardrömmar, som framkallas av minnen och jag får springa upp och kräkas, ångest är hemskt.
    Kan säja att min graviditet triggar min ångest då jag går in i perioder då jag blir mer orolig än annars, är just på väg ut en sådan nu, tills katten sprang och tog ett skutt på magen, men rara här inne lugnade ner mig och jag inser att det låter ju mest rationellt att det krävs mer för att skada bebis..
  • skattenmust
    anlili skrev 2016-03-19 16:54:22 följande:
    Man tror ar migrän kan ha med hormoner att göra. Många som har migrän, däribland jag, blir av med den under graviditeten. Men man kan också få migrän under graviditeten om man aldrig haft det förut. Då har jag för mig att det brukar gå över efter förlossning. Det låter mycket som migrän det du beskriver. Vart i huvudet hade du ont? Oftast sitter det i tinningen och bakom ögat på ena sidan. Första gången jag hade migrän trodde jag på riktigt att jag skulle dö, hade aldrig haft så ont i huvudet förut. Började få migrän i 25-årsåldern och hade i spett sett aldrig ont i huvudet innan dess.
    Samma här, Men mitt tryck kommer i bakhuvudet, som om någon dragit ett basebollträ i mitt huvud, jag åkte in med ambulans första gången och var säker på att jag fått en hjärnblödning, Ja NMG min smärta brukar släppa efter ett visst antal kräkningar....men jag blir väldigt trött och matt efteråt...
    Min migrän försvann efter många år att ha lidit när jag fick min son, Men nu börjar jag känna av den igen..
  • skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-19 17:06:19 följande:

Pratar du med nån om ångesten? Vilken hjälp har du fått? Min kan vara borta länge sen komma plötsligt som tex att hag va på hotellet med dottern och blev orolig att om jag blir sjuk pga huvudvärken ska dottern ringa ambulans och det blev värre då. Jag fick hjälp med samtalsstöd förut det hjälpte faktiskt.

ja jag får samtalsstöd pga min otroliga ångest som påverkar hela mitt liv och tillvaro, jag fick mkt starka sömnmediciner under 3 år, fram tills jag blev gravid nu, då tvär slutade jag, har även fått ångestdämpande medicin. Ångest kan utlösas av olika faktorer, för mig så var det mitt livs trauma som jag inte vill gå in på här, men har inget med min mammas bortgång eller missfall att göra, utan annat.
    Jag går även och samtalar och helt ärligt så tror jag inte att jag någonsin kommer vara samma tjej som jag var innan den händelsen.
    Jag kan vakna mitt i natten av att jag hör mitt eget skrik och tårar sprutar, min man kramar mig, vaggar mig tills jag lugnar ner mig, ibland så vandrar jag runt i lägenheten eller tar en varm dusch för att varva ner, ibland så kräks jag av det-
    Det låter som att du har ångest å får attacker, har du fått hjälp för det?
    När jag går in i en sådan period så kan jag åxå få för mig det ena värre än det andra....Men någon stroke har varken du eller jag...Hjärta
  • skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-19 17:09:14 följande:

AhA fick du migrän när du väntade sonen?

Näe jag hade migrän i många år innan jag fick honom, men när jag blev gravid med honom så försvann det som ett mirakel, men nu börjar jag känna av det igen i denna graviditet.

Ska tillägga att jag inte tar någon medicin nu alls förutom den emot min sjukdom. Och den är inte skadlig för bebis.
  • skattenmust

NMG

Det är jättejobbigt periodvis, jag går ca 2 gånger i månaden, innan var det oftare, vissa perioder så ringer jag och pratar lite utöver våra möten. Jag tycker att du ska be att få ta upp den kontakten igen. Det hjälper mycket {#emotions_dlg.flower}

• skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-03-19 21:15:25 följande:

Och jättesöt katt Skattenmust! Jag är mer hund- än kattperson, men älskar de flesta djur så hade gärna haft katt också. Men min man hatar katter så jag får nöja mig med att han har lovat att vi ska ha 2-3 hundar i framtiden ;)

Från det ena till det andra, här har det shoppats de senaste två dagarna.. Vårkänslor? Deppig mamma? Jag vet inte, men har gått åt 1000 på hm, 3000 på jollyroom, 1000 på lekmer, 1500 på nöstebarn (ullkläder) och 500 på adlibris. Kläder, leksaker och böcker till dottern, mamma/amningskläder och lite till bebisen. Tröstar plånboken med vetskapen om att den slipper betala 12000 i hyra snart ;)

hehe tack så mkt, hon är jättesöt men väldigt klängig just nu,  Jag är inte hundmänniska men förstår att man kan vara det, är nog mer av lathet som jag inte är det kanske...
    hahaha här snackar vi att shoppa loss, shit pommes ;) 
    Jag älskar att shoppa men får vänta fint och tålmodigt....trist men sant..

Är det någon mer som har börjat få lite sammandragningar? Jag har haft lite här nu ikväll, ( ett par stycken) livmodern ska ju tränas inför förlossning så det är ju normalt, Men ska det börja såhär tidigt? jag minns ju inte....
  • skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-03-19 21:29:51 följande:
    Hon känner kanske att det snart kommer en till som ska ha uppmärksamhet ;)

Haha, ja, vet inte vad som for i mig :P Men blir en massa fint till familjen iaf (förutom pappa, haha).

Hade sd redan för några veckor sen. Kan få då och då på kvällen om jag har haft en jobbig dag eller om jag har full blåsa. Vanligt att man får sd tidigare som omföderska.
    haha mjaa jag upplever inte henne som svartsjuk utan extremt kelig....
    hahaha underbart med shoppning, älskar det å har perioder då jag handlar på tok för mkt..hahah

jaså du har redan haft det i ett par veckor? Detta är första gången jag har flera Sd på detta sättet i denna graviditet och blev orolig att det är för tidigt...
Svar på tråden BF Augusti 2016