Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

Känner inga dragningar eller stickningar, som andra beskriver men däremot så får jag hemska kramper som om magen låser sig, om jag vänder mig om i sängen, eller dyl.

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-31 18:56:42 följande:

Snuttispluttis ja mycket ska man höra, pga fel kön ha man ju hört många gånger men aldrig pga tvillingar.

Skulle nog aldrig kunna göra en abort om det va ett friskt foster.

Skattenmust åh gud vad skönt att det ser så ljust ut för dig nu.

Helt klart att det ska mycket till om nåt gå fel nu, visst det kan ju göra det men är ju inte så vanligt tack o lov.

Jag har haft en jobbig känslosam vecka så är väl därför men igår kände jag vara deprimerande, ska detta va min sista graviditet verkligen ska vi "bara" få en flicka o fem pojkar, ska jag bara föda ett barn till, allt kändes så ledsamt att det skulle va slut nu, kände mig elak mot dottern som inte ger henne en syster o bröderna med då de önskade sig en syster till.

Är säkert bara gravidhormonsskit men alltså är det normslt att känna då undrar man

Tack så mycket rara {#emotions_dlg.flower} äntligen vänder det :)

hahaha jag känner igen den där känslan, detta bli sista så njut nu...sedan kommer en röst....sista??!! hahahahaha
    Men detta blir nog sista för min del, jag är ju lite "äldre" med, haha
    Känslosam vecka, jotack då är vi 2..hualigen...men av olika anledningar..
    jag är säker på att dina barn blir lyckliga för det lilla syskon som kommer :)
    Curlingmorsan skrev 2016-03-31 20:58:21 följande:
    Känner precis samma! Jag har ju två barn sedan innan, en kille och en tjej, och sambon har två killar. Min sambo ville gärna ha en dotter och min dotter en lillasyster, men i magen bor en lillebror. Självklart är vi glada och lyckliga för det, utom möjligtvis min dotter, men just det där känslan att det var sista chansen. Jag blir ju 38 i år så här blir absolut inga fler barn. Men om du är 86:a som ditt nick antyder så har ju du många år på dig ännu. :)
    Blir åxå 38 i sommar och känner att detta nog får bli sista för mig, även om min man vill ha en till sedan...
    Kela1981 skrev 2016-03-31 21:07:02 följande:

Sambon kunde inte vara med på ul idag. När jag berättade för honom att det blir en lillasyster så såg jag verkligen besvikelsen i ögonen på honom. Vet att han gärna ville ha en pojke men va fan!? Så länge barnet är friskt så ska vi vara glada.
    Det känns sådär just nu att bära på ett barn som är mindre önskat av honom pga könet. Jag vill dessutom inte ha fler barn. Tycker inte alls om att vara gravid plus att vi egentligen bara har plats för 2 barn i huset.

Blä känner mig helt jävla urlakad och all glädje från ul är som bortblåst. Korkade karlskrälle!

Förlåt mig men jag blir så jäkla förbannad på dessa män, var glad så länge du får ett friskt barn med fingrar å tår. Jag blev lite osäker på hur min man skulle reagera när vi väntade en tös, mest pga hans kulturella bakgrund, men han är jättelycklig , dock så pratar han om att han vill ha en till dsv en pojke med.
    Jag är inte heller så jätteförtjust i att vara gravid, Så himla trist att glädjen försvann pga av en karlslok,du får peppa dig själv med att allt såg bra ut på rul :) 

Å andra sidan hade min man visat det minsta att han blivit besviken så hade jag kokat över, alla barn är en välsignelse oavsett kön. Tänk hur många barnlösa det finns...näe hade min man yppat sig om det så vette fan om jag inte slängt ut honom. Meeen det e jag det å jag har ett hett temprament.

• skattenmust
    Serah skrev 2016-04-01 08:22:01 följande:

Hej tjejer. Sitter här superorolig på gyn akuten just nu. Ringde min bm igår som tid in mig idag för att lyssna på hjärtat för att lugna mig. Men hon hittade inget alls. Så nu sitter jag på gyn akuten. Jag är livrädd

Serah hjärtat.....Det är jättesvårt att hitta hjärtljud i den vecka som vi är då bebis lätt kan gömma sig fortfarande, jag tror verkligen inte att det är något fel alls, men sänder sig en stor kram med styrka för snart ser du din lille sprattla där inne , Kramar om{#emotions_dlg.flower}
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-31 22:10:40 följande:

Skattenmust

Jo det känns skit hemskt att känna så o ändå ha jag innan känt att det räcker med barn nu haha vilka ilandsproblem vi har egentligen.

Nämnde för gubben igår om dessa känslor o han sa, "ja men varför ska detta va sista då" kändes ju bra men ändå tänker man på folks reaktioner om vi fortsätter föröka oss sen så han "det blir bra vilket kön det än blir" hade han sagt nåt annat hade jag blivit galen

hahaha jaa ilandsproblem, Men vet du snäckan, det viktigaste är att du å din man med familj är lyckliga oavsett om ni skaffar 10 barn. Min man har 4 systrar och 3 bröder, haha , du ska inte bry dig om vad omgivningen tycker, dom lever inte ditt, ert liv, det gör du, ni. 
    Håller med ang kön, jag hade blivit skogstokig om det skulle ha varit en "besvikelse" på något sätt. 

Mikamon- Meeen vilken fin bild på din söta lilla bebis , grattis till lyckat rul {#emotions_dlg.flower}
  • skattenmust

Att män vill ha pojkar har enbart med deras manliga ego att göra, - Titta på mig, jag har lyckats skapa en liten kopia av mig själv, klappa sig på axeln å känna sig nöjd. Vad dom senare upptäcker med flickor är att det oftast blir pappas lilla tös och ögonsten. 
    Jag känner mer å mer att jag inte vill ha fler barn, just för att jag inte mår så bra av att vara gravid tydligen, blir för orolig helt enkelt, försöker nästan stänga av graviditeten stundtals...Men min man vill ha en till, jag frågade honom- har du inge självbevarelsedrift?? hahahahahahaaha

Ni som vet kön, har ni bestämt namn??
    Vår lilla skatt ska heta Soroya Hjärta

• skattenmust
    Serah skrev 2016-04-01 10:43:56 följande:

Jag måste tyvärr meddela att jag lämnar er nu.

Är på väg hem från akuten nu. Två läkare har bekräftat att barnet är dött.

Jag bara gråter och gråter.hur ska jag förklara det här för barnen?!

Får vänta ända till tisdag för att ta tablett. På torsdag ska jag tillbaka till skukhuset

Jag kommer självklart följa er. Vill veta hur det går för er. Men det dröjer nog. Måste bearbeta lite först

Många kramar till er!!! Ta hand om er och lycka till med allt <3

Jag kan inte sluta att gråta när jag läser detta...., det finns ingen större sorg, jag vet...När min Novaliee dog så var det som om jag fastnade i ett vakuum och visste inte heller hur jag skulle förklara det för barnen, så jag sa bara- Gud behöver henne mer än vad vi gör, hon är hans ängel. Dom blev såklart väldigt ledsna, men som ovan skrev, det är okey att gråta, skrika å vara ledsen så länge som det krävs, jag kan fortfarande känna enorm sorg efter 2 år....
    Sänder all styrka å kärlek jag bara kan Hjärta
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-04-01 14:01:30 följande:

Vill skriva nåt mer men kan inte komma på nåt ... Enda jag kan säga här är väl att det är väldigt ovanligt att det händer. Men jag önskar bara få reda på varför. Kanske får vi reda på det efter torsdag när barnet kommit ut.

Min äldsta tog det ganska hårt. Han blev ledsen och kom med frågor. Mellersta verkar det inte gått upp för riktigt än. De ska få ställa alla frågor de kan och jag ska svara på de så gott jag kan också. De är också en del i det här och behöver nog bearbeta det lika mycket som jag.

Jag var orolig att skriva här för jag antar att jag skrämmer upp er en hel del! :( stort förlåt för det!! Det händer ju inte alls ofta och ni känner era plus att några haft rul, några av er har snart :) och det kommer se bra ut!

Många kramar till er alla här inne!

Serah, för din skull så hoppas jag på att ni får veta varför, det är oerhört viktigt för själva bearbetningen av det som hänt och för att på något sätt kunna acceptera det...jag tycker att du gör helt rätt som ventilerar med oss tjejer här inne, och vi är redan rädda som det är, inget som bli värre för att du behöver stöd. Vi finns här för dig, skriv när du vill, kan och orkar..och Serah, jag lider verkligen med dig GråterHjärta
  • skattenmust

Någon mer som har hemska sömnsvårigheter?? fjärde natten i rad nu där jag inte kan sova en blund utan att veta varför, känner mig klarvaken..

• skattenmust
    mikamon skrev 2016-04-02 08:56:29 följande:
    Ja eller jag vaknar väldigt tidigt varje morgon. I torsdags 04 och nu idag 6.30. Lite surt nör det är helg och man får sova ut men kroppen är för pigg :p

Sover gott annars
    ahh, aså jag somnar bara inte...ligger å vänder å vrider mig, sedan kan jag somna till en liten stund, men vaknar till igen utan att veta varför..sedan vaknar jag med aptidigt när alla fortfarande sover...funderar om det är för att lillan rör så mkt på sig nattetid, för jag vet inte varför jag bara vaknar till, om å om igen...får ingen djupsömn..
Svar på tråden BF Augusti 2016