Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

BF Augusti 2016

HazelGrace

Du har självklart rätt, det krävs ju nog mer än ett skutt på magen för att det ska hända något. :)

Jag undrar lite över detta med sd , så länge dom inte gör ont så påverkar dom väl inte cervix? Jag hade lite mycket sd igår, vilket jag inte haft i denna graviditet, dom gjorde inte ont men oroade mig ändå.... 
    Minns som sagt inte så mycket av dom sista 12 åren, bara vaga minnen, jag tror att jag hade sd relativt tidigt med min son, å ganska så många dessutom....

• skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-20 10:09:32 följande:

Tack jag mår Mycket bättre idag, tack för omtanken. Höll på att googla sönder mobilen igår

Men efter era lugnande ord könns det bättre! Känner mig mycket positiv idag

Har en fråga angående bebis prylar, har ni börjat handla Nåt än? Barnvagn? Har ni bestämt vilken barnvagn ni ska köpa? Jag är inne på Emmaljunga Viking , är det nån som har nån erfarenhet av den? +-?

Så lite, jag vet hur det är ....bara glad om vi kunde underlätta för dig
    hahaha googla sönder mobilen, jotack jag känner igen det där Flört
    Härligt att du mår bättre idag, aså jag har inte köpt något nästan och har inget sparat heller, bara köpt vagn och åkpåse typ.
    Aleeexa skrev 2016-03-20 10:36:39 följande:

Halloj!! Jag fick bryt i morse... Tycker det går så satans sakta... Vill liksom va klar med det här NU. Jag är redan trött på att vara gravid... Och vill ha det överstökat... :(
    Känns som en evighet till bf

Ohh jag tycker också att det går så långsamt, man räknar varje dag som en seger, jag vill så gärna njuta av denna gravid då den antagligen blir min sista, även om mannen vill ha en till så är jag trots allt lite äldre, men vi får se. Önskar som sagt att jag kunde njuta mer än oroa mig....
  • skattenmust

Angående mina sammandragningar jag hade igår så var dom ganska så intensiva men jag förstod idag att det mest antagligen berodde på en stressande situation, för så fort det hela var över så la jag mig att vila och dom försvann.
    Jag har en bror som mer än gärna kör våldsamt med bilen, jag är van vid det, han har ju varit typ racerförare, men att köra så mitt i innerstaden passar sig inte, och även om jag är väldigt van vid hans körning så är det så jäkla annorlunda nu när man är gravid, och det kan alltid smälla oavsett hur duktig han är på att köra, för han kör som en vettvilling, så fort jag klev in i bilen igår med min man, vi skulle ut på kvällen och ta en fika så började sammandragningarna direkt...och höll på så under bilfärden och fikan, sedan hem..väl hemma så släppte dom nästan omgående, dom gjorde inte ont men det var SD. ska undvika sådana situationer i fortsättningen då han har svårt att respektera den biten och tycker att han är en säker förare, så nu blir det bussen för mig istället, hellre det.

Jag tänkte nästan åka in idag för att kolla ifall dessa SD hade påverkat Cervix, Men vi beslutade här hemma att låta bli, kanske dumt att pilla och hålla på nu när det faktiskt känns bra, jag blöder inte och har inte ont å inga mer sd. 
    Får försöka att lita på det trots min oro och rädsla.
    jag vet att jag hade mkt sd med min son, men minns inte när det började....Tror att det var relativt tidigt med, och då hade jag många sådana.

• skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-20 11:57:02 följande:

Håller med, är oxå

Less på att vara gravid Ändå har haft det ganska bra hittills. Men jag har aldrig varit den som tycker att det är mysigt att gå runt med en stor mage. när har du bf?

hahha jag älskar att vara gravid, just den stora magen, love it :)
  • skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-20 13:44:50 följande:

Ja du får ta det lugnt så du slipper sammandragningar, annars blir man ju bara mer orolig och nojig. Det är inte farligt med sd, om de är korta, om de håller i sig bör man kolla upp.

ja jag får helt enkelt undvika stressande situationer , näe...det är nog inte farligt med Sd sålänge dom inte håller i sig och gör ont, reagerade mer på att jag kände det så "tidigt" i graviditeten och det skrämde mig, ingen annan här inne har ju svarat heller om dom själva har det, så man känner sig lite ensam i denna frågan.
    Får ringa mvc imorgon och fråga.
    Snuttispluttis skrev 2016-03-20 13:58:07 följande:
    Samma här! Längtar till sommaren när man kan gå runt i långa bomullsklänningar och bara njuta av magen :D

Hoppas inte att min foglossning sätter stopp för det bara!
    javisst är det underbart, min mage är stor men jag putar med den ändå, hahaha min son är född i aug och det var helt underbart på sommaren att slippa alla tjocka kläder, jag blötte ner en mjuk tunn bomullsklänning så den var fuktig, tog på mig den och gick ut i den underbara värmen :) DOCK så svullnar fötterna enormt mycket när man är gravid på sommaren att man kanske tom får gå upp en sko storlek.
  • skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-03-20 16:03:34 följande:

Skattenmust jag är glad att du mår bättre :( fy vad obehagligt det måste ha varit! <3

Jag har försökt hitta en vagn jag e helt nöjd med men det är alltid nåt som kan störa mig på en vagn vilken jag än kollar på haha:( djungel indeed. Har också kollat på Emmaljunga Viking det enda som stör mig e hjulen haha, super Viking har bättre hjul tycker jag att det verkar som men jag tycker om att Viking är liten.... Hmm jakten fortsätter..

Tänkte börja handla in mer saker nu under kommande månader :) och håller med er, man e lite otålig redan haha ;)

Brukar ni spela någon speciell musik för magen än? :) förutom spinnande katter haha

Tack Mulan91...yes...det var det..
    Snuttispluttis skrev 2016-03-20 19:54:23 följande:
    Födde dottern i juni förra året och tror att jag klarade mig rätt bra från svullna fötter. Hoppas jag slipper denna gången också. Mannen ska vara pappaledig sista trimestern så kommer kunna ligga i solen medan han får springa efter dottern ;)

Fast kanske är dåligt för bebisen att man solar? Att det blir för varmt där inne?

Okey, ja mina fötter dubblade stl både på bredd och höjd, såg ut som elefantfötter då jag har små fötter i vanliga fall....haha låt han springa, aså jag har aldrig solat som gravid då jag läste att barnen blir lite ljuskänsliga när dom öppnar ögonen i magen...
  • skattenmust

Blir fan tokig av alla dessa mardrömmar!! kan inte minnas sist jag sov en hel natt nu utan att vakna kallsvett med drömmar, den ena avlöser den andre å så får jag för mig att lillan dött....jädrans skit att börja dagen såhär!!!

• skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-03-21 13:21:24 följande:
    Inte så mycket mardrömmar här, men massa konstiga drömmar varje natt. Vaknar och liksom undrar "var kom innehållet i den där drömmen ifrån?" Är ju jobbigt för det känns ju inte som man har vilat :/
    ja exakt, man känner sig inte utvilad för 5 öre....som om man gå i ett vakuum...
    Fick tid imon bitti till bm för att lyssna på lillan, min oro vill inte släppa denna gången...
  • skattenmust

Så var raseri utbrottet fakta ...IGEN, nu e jag fullkomligt rasande, och jupp jag får sd av det!!!!

Svar på tråden BF Augusti 2016