BF Augusti 2016
Ang jobb så är jag heltidssjukskriven sedan 3 år tillbaka pga en händelse som kom att förändra hela mitt liv och jag fick utredning ang ptsd , så jag är hemma och det är vad jag klarar av just nu.
Skattenmust men även att du inte klagar så lider jag med dig, fy att ha så ont.
Åh kyckling är ju jätte gott, inte ofta vi äter det då gubben inte tål det o vi är för lata för att laga två olika rätter för ofta, haha.
Konstiht egentligen hur konstig aptiten blir bara för att man är gravid.
Skönt att jag tänker rätt sng kläderna ![]()
Vi ha tre vintrrbarn som vi haft nakna i vagnen i fönstret för dr va gula men är ju inte vanligt att få gulingar sommartid så behöver ju mindre sol än de andra behövt.
Visst det bli ju tunnare kläder men så varmt gå de nog inte på fl o BB här
Tack Skattenmust och Snuttispluttis!
Tro det eller ej men morgonen idag gick som en dans! Jag var ju beredd på det värsta så vi började i god tid. Detta resulterade i att vi var 30 min tidiga till dagis och jag nästan en timme tidig till jobb ha ha ha ha.... Får bara hoppas att det håller i sig :/
Jag planerar att jobba juni ut och sen gå på grav.penning (om det går igenom). Sambon åker till Kina ett par veckor i juli så jag tror att det blir kämpigt att jobba heltid och ha dottern själv när han är borta.
Skattenmust ja precis o så känsliga,få bli en tunn filt med i vagnen istället för de tjocka vi hafttilldeandra
haha känns lite nytt detta med sommarbebis.
Lika bra det, är medans du kan.
Kela1981 usch vad jobbigt att ha såna problem inför lämningen hoppas det fortsätter gå bra nu, hoppas kan man ju
Kan ha liknande problem med vår 5-åring, fast han gör allt i 190.
Du gör rättigheter att va hemma då kan nog bli väldigt tufft o jobba med, fast beror på vad man ha för jobb med iofs.
Jag ha räknat med en väldigt lugn o stilla sommar så man gå gå gravid till andra halvan av juli iaf
Tack Skattenmust! För det mesta känner jag mig som en rätt bra mamma, men är tufft nu när jag inte kan ta hand om henne som jag vill. Går ju inte förklara för henne varför jag inte kan bära henne lika mycket och så. Blir det ett syskon till kommer vi vänta några år så de är större :)
Angående kläder till bebisen kör jag på långärmad omlottbody och byxor i bomull eller ull från BB. Sen om det blir varma dagar hemma blir det blöja. Med dottern förra sommaren var det stekhett hemma ett tag. Med henne i blöja och jag som svettades som en ko blev det varmt och gott mellan oss kan jag säga :P
Jag tror jag packar en av varje haha! Egentligen blir dom ju ganska varma i filt+kläder men man vet ju aldrig hur vädret är... Haha.
Shit packar du väskan Mika? Jag börjar känna att jag måste börja förbereda nu xD har typ bara en overall klar.. Sparade inget från förra barnen eftersom vi inte förväntade oss fler barn.. Eller har en spjälsäng.. Men vill ha en ny haha att man aldrig blir nöjd :(
Måste fråga något som känns jättepinsamt men jag gör det ändå, vi är ju ändå anonyma- Har ni fortfarande sex med er partner?
När jag väntade mina andra 2 barn så vägrade deras far att ta i mig, så detta är första gången nu med min man...är lite orolig då det känns väldigt ovant...han har inte fått ngt på månader men nu så kom min lust tillbaka väldigt :D HAHAHAAH
Här har vi sex som vanligt. Jag är dock lite torr och kan få kramp i magen ibland om jag når klimax men annars så kör vi på :) barnmorskan sa till oss på inskrivningen att det är helt ofarligt och att det rent av kan kännas som massage för bebisen. Och att peta bebisen i huvudet är omöjligt hur välutrustad killen än är sa hon med :) haha!
Mycket sng kläderna beror ju på vädret med, kan ju va en skitsommsr med bara regn o rusk eller en kanonsommar så man typ bor vid sjön o poolen.
Ang sex, ja är väl mindre än vanligt, dels pga sjukdomarna som varit o sen att jag först nu börjat känna mig gravid ibland, innan ha jag bara känt mig som en äcklig flodhäst typ,gör fortfarande men bättre, väldigt svårt med humörsvängningar med o sen långt tillbaka urkasst självförtroende
Ja herregud, detta med sex. Här råder avhållsamhet sedan 20 veckor. Minst. Skittråkigt men jag har haft mycket ont och vidriga flytningar så man känner sig ju inte så sexig.
Tog upp det med min sambo igår, han låter exakt som det står i alla böcker
"Sexlusten kan minska eller försvinna när man är gravid"
Ja fast det har inte försvunnit alls, jag känner mig bara fet, ful och äcklig och tror du ska lämna mig hela tiden. Sen lipar jag.
Jag avskyr verkligen att tårkanalerna går igång på allt. Känner mig så jäkla känslig hela tiden.
Jag läcker dessutom råmjölk. Så het jag är.
Skattenmust tack det vände
jo otymplig är man ju, eller i vissa läge, typ laga mat så gå magen i hällskyddet, sex ja där kan den verkligen va i vägen ![]()
Hjohannesson haha tack o lov att det finns andra som känner likadant, då kanske man inte är nåt crazy freak iaf, för jag känner/tänker/tror precis likanat o gjort med alla barnen, sen kommer gubben o säger "ja du är ju bra löjlig dom tro det" haha
Till nåt mysigare än ltymlig flodhäst, ikväll ha pluttas vänt på dig så nu ha jag känt riktiga o rejäla buffar vid naveln så mysigt att få gensvar när man petar
Skulle ha svarat tididare idag men har en såndär jättekänslosam dag där jag bara gråter typ, för ingenting...hahaha galet..Tänker som dig med det där :) Fast blir det en pojke hoppas jag att de blir tajta också.
Skönt att kunna använda alla kläder från dottern också!
Hur säker var bm på att det var en tjej?
Och vi känner samma som er när det gäller sex. Bebisen hör ju nu också..
Alltså... det här tänkte jag på igår och så tar ni upp det haha! Undra vad killarna har för bild i huvudet egentligen xD måste ju kännas jätte konstigt för dom att vara intim när en bebis är granne där inne... Men samtidigt så vill man ju ändå känna närhet och personligen så vill jag ju ändå känna mig åtrådd av min man.
Vet att man är gravid liksom men man är ju fortfarande så mycket mer än det, jag är fortfarande jag haha. Känns som att ALLT kretsar runt att man har barn i magen... Visst är det stort och allt jag vet men ibland vill man ju få vara bara sig själv också, kunna vara nära o varann intimt och så... Är det någon som fattar vad jag försöker få fram gaha? Var så svårt att förklara.