Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

BF Augusti 2016

Mulan91 skrev 2016-03-17 21:55:14 följande:

Skönt att jag inte e ensam! Haha :)

Hahaha stackars män ändå... De har lust men samtidigt är tanken på stackars bebisen som får besök hemsk för dom HAHAHA vad roligt att du skämtade så med honom!

Lite obehagligt d ju ändå att tänka att de känner av eller hör nåt av själva akten haha... Försöker typ förtränga den delen xD
    hahaha inte då ;) Men jag håller med dig om att det känns ju väldigt skumt att pappan är där med sin mest privata del när bebis bor där, Jag har läst att det kan upplevas som massage för bebis med gungandet osv, hahahaha 
    Saken är ju den att dom faktiskt hör nu, dock så vet dom ju inte var själva ljudet beror på, men det är klart om ungen skriker på BB- Knulla mig, jaaaa gör det!! Då har man ju bevisat att dom förstår mer än man tror, hahahahahahaha
    Nmg skrev 2016-03-17 23:03:58 följande:

Tack skattenmust

hehe så lite {#emotions_dlg.flower}
    Nmg skrev 2016-03-18 06:44:29 följande:

Vaknade till inatt eftersom jag har hosta och är torr i halsen och kände rörelser i magen. Gulligt v17+0 Idag. När känner ni era? Är det när ni ligger på rygg?

Åhh mysfaktorn är som störst då :)  Just vid hosta när man ligger ner har min lilla åxå reagerat på, funderar på om magmusklerna puttar lite på dom, haha så dom puttar la tillbaka..:)
    Hazel Grace skrev 2016-03-18 07:10:15 följande:
    Haha vore ju lagom kul om bebis första ljud låter som en själv under akten. Haha Nej shit jag får bromsa lite här hemma nu ;)
    skattenmust skrev 2016-03-17 21:41:22 följande:

så lite rara du  Skulle ha svarat tididare idag men har en såndär jättekänslosam dag där jag bara gråter typ, för ingenting...hahaha galet..hahahaha, han kan verkligen förföra mig, *asg* det var inga dåliga creds, haha min man är helt underbar men jag e väldisgt skeptisk till sex, så den lyckas jag på ngt vis stänga av..

NMG- Jättefin bebis mage :)HAHAHAHAHAAHA nU dööör jag av skratt :DJag förstår exakt hur du menar, jag dansade runt lite här idag med musik på när min man satt i soffan å såg helt paff ut när ena plagget efter det andra åkte av, hahahaha jag är ju åxå fortfarande kvinna även om det mesta kretsar kring bebis nu, Vi hade ju kuttrsju igår och jag sa till min man efteråt, ja nu är nog bebis i chocktillstånd och undrar vad som petade henne i sidan, så lutade jag mig ner å ropade till magen, ingen fara, bara pappa som hälsar på :D HAHAHAHAHAAHAH

Han såg inte lika road ut som jag som vek mig dubbelt av skratt.

Min fd som jag har dom andra barnen med, han vägrade ju sex under hela graviditeten, han sa- Men barnet bor där inne, man ska visa respekt, jag vill inte att ngn stoppar ner ku*en i min brevlåda. hahahaha sicka tankar.Jotack ,min man har varit utan i månader, ja typ sedan jag blev gravid, klart jag får dåligt samvete men vi ska ju båda må bra av det. Min man blir galen av att se mig röra mig överhuvudtaget, han tittar på mig som om jag vore en liten pralin, hahaha

Men han respekterar min rädsla pga vad som hänt innan. Men klart jag känner med honom, så jag försöker att ge han mer kel nu istället för själva samlag, man kan ju njuta av varandra på annat sätt med ;)

Javisst han är en riktig charmör när han vill ha något. Haha! Jag ska också säga så till magen nästa gång så får vi se vad killen säger :) och som du säger så kan man ju kela och göra annat än att rent ut ligga. Ska satsa lite mer på det nu.
    hahahahaa fick ett gott skratt här hemma nu ;) Ja min man såg la sådär road ut, men jag skrattade så jag skrek :D

Någon annan som fått en vansinnig huvudvärk? Jag som aldrig ty har det känner av det lite väl ofta, det bara spränger i huvudet...

• skattenmust

Tänk va olika det kan vara, min man tycker att jag är mer vacker än någonsin i min gravidkropp, hahaha :)

• skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-03-18 13:08:31 följande:
    Läste att om bebisen hör typ hundskall i magen kommer den ha lättare för att sova vid hundskall sen. Blir liksom van. Känns lite fel att bebisen ska bli van vid sexljud :P
    hahahahah skrek till av skratt här, min man frågade vad det handlade om så jag översatte och han fick ett stort leende på läpparna, å sedan kom det. OMG hahahahahhahah
  • skattenmust

Ingen annan som får periodvis ont i huvudet? jag som aldrig brukar ha huvudvärk får det ett par dagar igenom nu.....

• skattenmust
    Sannak1234 skrev 2016-03-18 14:16:14 följande:

Hej! Måste bara fråga lite då jag känner mig så orolig. Var på RUL igår och då var jag enligt mina beräkningar i v.18+6, men barnmorskan sa då att jag inte var längre gången än 15+3 och att det inte gick att mäta så vi ska få göra ett nytt ultraljud i April.

Ska alltså vänta ytterligare tre veckor för att veta att allt är bra. Oroar mig så mycket då jag tänker att något måste vara fel. Har inte kunnat läsa någonstans att man kan bli flyttad så långt..

så länge hjärtat slog och lillen verkar må bra så är jag säker på som om andra sagt att du bara räknat lite fel , det kommer nog gå bra {#emotions_dlg.flower}
  • skattenmust
    Sannak12345 skrev 2016-03-18 18:42:25 följande:

Hej! Tack så mycket för ert stöd fina ni! Hjärtat slog och det såg bra ut men barnmorskan kunde inte mäta något sa hon. Jag blev väldigt orolig när hon sa att detta är något väldigt ovanligt när man blir flyttad så långt. Min barnmorska är ledig på fredagar så jag ska ringa henne på måndag. Ska försöka lugna ner mig och njuta av helgen. Vi såg ju trots allt att hjärtat slog. Tack för ert stöd <3

Förlåt mig men jag tror att du råkade ut för en riktig subba till bm att uttrycka sig på det viset, jag ska tala om det att när jag skulle göra kub, så var det svårt att mäta min lilla pga hur hon låg just då, BM sa till mig att hoppa lite jämfota, sedan lägga mig på sidan, och till slut så puttade hon lite på min lille , vilket ledde till riktig liv å rörelse där inne, hon blev la förbannad , haha så hon ändrade läge och bm kunde mäta jättefint. Så onödigt att uttrycka sig på annat sätt, men är ju redan superorolig över sina små. Din lille hade ett fint hjärta som slog och det är ett jätte positivt besked :)
  • skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-03-18 20:32:04 följande:
    Hehe, kul att man kan roa ;)
    hahaha tro mig det gör du ;)
    anlili skrev 2016-03-18 22:09:30 följande:
    Tittade aldrig på klockan, men skulle gissa på 40 minuter typ.

Usch vad det är jobbigt de här veckorna innan man vet att man känner bebis dagligen. Har känt jättemycket i början av veckan och nu är det plötsligt mycket mindre rörelser. Förmodligen sparkar hon bara år fel håll och jag har känt av henne lite varje dag, men nu har jag ju vant mig vid att det är ständig boxningsmatch därinne så man börjar oroa sig ändå.
    Ohh samma här, vissa dagar så kunde jag känna henne hela tiden och blev lite bortskämd med det, men nu har hon nog vänt sig så som du beskriver för nu är det inte lika mkt, dock så börjar jag vänja mig vid att det är så , än så länge.

Ska tillägga att jag åxå uppskattar tråden och er tjejer mkt :)

Vecka 17+0 idag, wehoooo, imon kan jag säja att jag gått in i vecka 18, eller kanske tom idag :)

Angående rörelse så pratade jag med min väninna som även hon är omföderska, hon kände inga rörelser alls innan vecka 24 , så vi som känner innan har nog väldigt tur :)
  • skattenmust

Längtar så till Rul....känns som en evighet dit, tycker att man kunde bli lite bortskämd med knuffar lite oftare, men icke....hahaha

Den 7 april har jag rul, känns som en evighet ju....

• skattenmust
    Zarizen skrev 2016-03-19 09:13:46 följande:

Känner heller inga rörelser här än..

Men har som tur rul på tisdag så det ser jag verkligen fram emot. Får jag veta om jag bär på en han eller hon oxå

Näe aså man vill ju gärna känna den lille, helst varje dag iallafall så man vet attd et faktiskt bor någon där, blir ju mycket mer verkligt då.

Ohhhh dessa underbara Rul, va spännande, haha du får skriva så fort du hinner och orkar sedan och berätta om du vill :)
  • skattenmust
    Zarizen skrev 2016-03-19 09:13:46 följande:

Känner heller inga rörelser här än..

Men har som tur rul på tisdag så det ser jag verkligen fram emot. Får jag veta om jag bär på en han eller hon oxå

Vilken vecka är du i? Jag känner min lilla jättetydligt vissa dagar och mycket, men vissa dagar inget....
Svar på tråden BF Augusti 2016