Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

BF Augusti 2016

Axelberg79 skrev 2016-03-25 09:45:07 följande:

Det är helt ofarligt med sex :) Bebben är så skyddad där inne så det är bara att köra på när lusten faller in. Och du behöver inte oroa dig över färdknäppen, det är först när man är riktigt höggravid typ från v 38 och framåt.

Ohh tack söta rara du, nu räddade du hela påsken här hemma {#emotions_dlg.flower}
    Denna hemska oro, kag pratade med bm igår som sa till mig, håll dig borta från internet, hahaha å hur lätt är det ;)
    Curlingmorsan skrev 2016-03-25 09:36:14 följande:

Hej!
    Får man haka på här? Är kanske lite äldre än er andra, men det kanske är ok ändå? Fyller 38 i augusti då bebis beräknas komma (BF 24/8). Har två barn sedan innan, en dotter som är 11år och en son som är 9år. Sambon har två killar på 10 och 13år. Så det här blir vår första gemensamma, en riktig sladdis. :)

hahaha lite äldre, jag blir med 38 i juni ;) känner mig purung :D
    Jag har med 2 barn sedan innan, en på 17 år och en på 5 år, är beräknad med denna lille som är min mans första den 26/8 :) 
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-25 09:54:30 följande:

Haha jag kanske är lite kvalificerad i just frågan sex, det kan absolut inte skada bebisen, har man en risk graviditet så kan man ibland bli svrådd från sex men annars är det ingen fara.

Färdknäppen, ja ha man tur så men jag har lyckats av misstag en gång o när jag hade förvärkar o va öppen ett par cm så hade vi nog sex typ 5 gånger på en dag men inte hjälpte det

Jag har haft enorm sexlust alla graviditeterna, är kanske för att jag känner mig finare andra halvan av graviditeten, endast haft ett MF o en prematur men va pga sd

Heeej tjejen :)

hahaha oj oj, en sex gudinna, haha var jag med innan jag blev gravid å paranoid :D  Vi har inte blivit avrådda , en läkare sa, ni kan ha sex som vanligt medans min bm sa ta det lite försiktigt..Men min graviditet är ju helt normal.
    Sd får jag bara när jag blir riktigt förbannad, Min man frågade mig imorse, Älskling, är det vanligt att svenskar blir så väldigt arga som du blir? hahahahahaah
    Mja näe det är det nog inte, men det går snabbt över, jag är ju inte långsint.

Färdknäppen är något jag aldrig provat då mina andra barns far vägrade sex när jag var gravid, så jag har ju ingen erfarenhet av sex i graviditet alls.

Jag har ju haft 6 mf och en liten som lämnade i magen, men läkaren som vi träffade sa, denna graviditet är helt normal så ni kan ha ex, medans bm sa senare- ta det lite försiktigt med sex, Bm är äldre så kanske hon inte gillar sex själv, hahaha va vet jag ;)

Jag får ju inte ont av sex, å inga andra "besvär" av det heller. Man borde ju känna om det inte skulle vara bra?
  • skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-03-25 11:42:39 följande:
    Du det är helt ok!
    Tycker du är stark som kör graviditet trots allt du varit med om och allt du måste leva med utan medicin <3
    Vi andra lider nog bara av vanlig gravidhjärna och är också lite glömska...eller jag i alla fall ;)
    Vi hänger väl här inne för att kunna stötta varandra? :)
    Ohh va gulligt av dig , tack så jättemycket Hjärta
    jaa, aså jag var helt inställd på att inte skaffa fler barn, men så träffade jag kärleken, och han sa till mig, jag har inga egna barn och vill ju gärna ha, men får vi inga så är det okey, för jag älskar dig och du är viktigast för mig, blev gravid i samma stund som han sa det, haha

Tack så jättemycket för stöd och pepp, mår inte så jättebra just nu så det värmer, har en tonåring som får mig att löpa amok med..
    Mika86 skrev 2016-03-25 12:59:35 följande:
    Haha sexgudinna va det med, haha kanske när man är gravid isf haha.

Vet inte egentligen vad som räknas som risk i början med i slutet är det väl om man ha mycket förvärkar o hotande prematurfödsel.

Msn märker nog om det är nåt dåligt med om det gör ont o så ja då slutar man ju.

Haha gud vad jag skrattade åt din mans fråga, , jag kan nog med bli arg men håller mig i schack men spyr dessto mer gälla över folk i närheten.

Då är det ju lite nytt för dig denna gången även att det inte är första barnet. En annan är ju van vid sex även som gravid, rack o lov för det, tror jag tyckt det va jobbigt annars.
    haha här är det tvärtom, när jag inte är gravid så hoppar jag på min man titt som tätt ;)  Jo skulle det göra ont s hade han fått leva med kyssar å smek resterande månader, hahaha 

Min mans fråga, hahaha jaa han tittade på mig lite osäkert och frågade, hahah stackare, han är inte alls van vid europeiska kvinnor å dessutom inte en sådan med temprament som jag. Konstigt nog så tar han det med lugn, eller ja det är ju väldigt bra såklart.

Någon annan som skriker halsen av sig emellanåt? När jag blir arg på min stora å höjer rösten så kan jag känna mig lite öm i fiffin????
  • skattenmust
    Någon annan som skriker halsen av sig emellanåt? När jag blir arg på min stora å höjer rösten så kan jag känna mig lite öm i fiffin???? ska tillägga, inte ont å inga sd, bara öm i fiffin helt enkelt, eller livmidertappen?
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-25 13:43:32 följande:

Haha kan tänka mig att han knappt vågade fråga.

Om det är så att man av nån anledning inte vill/kan eller får gå sex ja då gör man annat istället, man lär sig leva med det.

Kan nog höja rösten åt 5-åringen mer än tidigare men han kan verkligen gå en på nerverna när han ska slå o bråka med syskonen o inte lyssna på nån alls

hahahahah, mja lite så faktiskt.....jo men så är det ju, man kan göra annat om det inte skulle funka alls ;)

Okey, ja min 17 åring beter sig väldigt illa just nu, blev rasande men får då en ömmande känsla i fiffin, inte ont å inte sd ,men lite öm??
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-25 18:01:20 följande:
    Att han bara vågade fråga, haha, kunde gått illa

Precis, man lär sig hitta alternativ, likadant med sexställningar. Usch för missionären nu.

Jobbigt o dum kombi med bråkiga barn o gravidhumöret

Konstigt att det skulle kännas för nere, faktiskt aldrig varit med om det
    hahaha guu va hemskt, han har det inte alls lätt nu :( 

Jo så är det och missionären är helt utesluten!! hahaha
    Jag pratade med min syster och 1177 om att det ömmade i fiffin, antagligen så har jag skrikit så att alla muskler har tagit i ordentligt...

Måste fråga en sak angående toxoplasma, Jag har ju katt....så skulle jag ansa mina vildvuxna ögonbryn ikväll....ut kommer dottern å utbrister- den har jag använt som RÖVSAX till katten!!!! och inte tvättat den, inte bara att jag mådde illa, utan tvättade mig febrilt i ansiktet, tänk om man med vattnet fick in ngt i munnen???
    Jag hade ju munnen stängd, och jag rör aldrig lådan....faaaaan i helvete!!!
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-25 19:24:44 följande:
    Oj haha du är duktig du, använder verkligen alla muskler lät väldigt roligt samtidigt som det är synd om dig att va om där.

Ingen aning ang toxoplasma då vi aldrig haft katt pga allergi
    hahaha med mina lungor så borde jag satsat på opera istället, Nu kläckte jag till min man som blev helt förstörd, att jag vill inte ha fler barn, mår inte bra av att vara gravid helt enkelt, han blev jätteledsen...Gråter Men jag orkar det nog inte, stress, oro osv, försöker tänka rationellt, jag har innekatt, jag gör inte rent lådan...men nu använde jag rövsaxen utan att veta om det, får panik, tvättar ansiktet med tvål å vatten...med stängd mun, var inget synligt skit på saxen...men får ändå för mig att - tänk om det slank in någon bakterie med vattnet in i munnen....

Jag tror verkligen inte att det blir fler barn efter denna , till min mans förtvivlan...vi är varandras raka motsatser, han är lugn som en filbunke, å det är inte jag.
    orolig är jag, medans han tar allt med ro....Tycker så synd om honom.....
  • skattenmust

Idag är det exakt 2 år sedan min lilla dotter Novaliee dog och lämnade oss i stor sorg och saknad, kanske därför jag känner mig helt instabil idag....

• skattenmust
    Hazel Grace skrev 2016-03-26 00:30:25 följande:
    Jag vet inte... Hade mina kollegor inte vetat om det så hade dom nog inte kunnat lista ut det.

Fortfarande folk som blir förvånadade när dom får veta att det gått så lång tid som det gjort. En annan tjej på jobbet väntar sin tredje och är två veckor innan mig oxh på henne har det synts jättelänge och hon är rätt så stor nu. Vet att jag inte kan jämföra mig med henne eftersom det är min första men folk tror mig inte när jag säger att jag är två veckor efter henne. Det stressar mig ännu mer. Sambon köpte en ny våg och nu vet jag att jag gått upp 2,5 kg. Det är ju något men inte mycket. Men jag får hänga upp mig på det tills rul kommer. Önskar jag kunde sova bort tiden.. Haha åh söta du, roligt att jag kunde göra dig glad :) är du värd! Tack för dina uppmuntringar!

Vi pratade om det där med sex för ett tag sen också ja, men vad jag vet så ska det inte vara någon fara. Min BM sa att det spelar ingen roll hur välutrustad killen än är så kan han inte nå bebisen ^^ och som någon annan sa så ligger hen så inbäddad där och känner enbart av små små vibrationer som snarare uppfattas som massage. Så länge det inte är riktigt hett och vilt då ;) jag hakade dock upp mig på att bebisen kan höra. Iiih stackars liten haha
    Meeen tjejen, du vet att man brukar smälla på rejält i slutet av graviditeten, jag förstår att du vill se stor ut, haha det vill vi alla ;) Men tur är att storleken på magen inte säjer om barnet mår bra, När jag vaknar på morgonen så är min mage ca halva stl, misstänker att den åker bak i ryggen på natten. och din kollega på jobbet väntar sin tredje, man blir större efter varje graviditet, Med min första så gick jag upp totalt 12 kg, med andra 23 kg, denna gången blir nog åxå runt 23 skulle jag tro...Jag önskar åxå att jag kunde sova bort tiden kära du, och jag misstänker att vi är många som känner så.. Ja du gjorde mig glad {#emotions_dlg.flower} hehe

hahaha jaa detta med att barnet kan höra, fast den vet ju inte vad ljudet beror på, hahaha såvida den inte kopplar ihop det med massagen, HAHAHAHAHA Då fan dör jag!! 

Kom ihåg, att första barnet så brukar man inte bli så jättestor även om man önskar det mer än något annat, en dag så vaknar du upp och undrar va fasen som hände med en kanonkula på magen ;)
    Hazel Grace skrev 2016-03-26 00:34:12 följande:
    Förståeligt att du är lite extra känslig då. Beklagar verkligen. Kram
    Nmg skrev 2016-03-26 07:00:54 följande:
    Tack så mycket, gårdagen var väldigt tuff, å mitt samvete över hur min man får ta det äter snart upp mig...

Igår vid 23,25 ca så pratade jag med 1177 som i sin tur kontaktade avdelningen där jag var inlagd i julas..., dom ringde upp mig direkt och bad mig att komma in, det var att fixa barnvakt snabbt och gå bort för att ta blodprov för toxoplasma, ska ta nytt blodprov om 2 veckor. Läkaren sa att risken är minimal, men att man inte tar någon risk då jag fortfarande är väldigt allvarligt sjuk, även om mina värden går åt rätt håll. Skulle jag drabbas av toxoplasma så blir jag inlagd igen, hoppas verkligen inte att jag ska ha sådan otur, för min kropp klarar nog inte så mycket mer.
    men läkaren försäkrade mig om att dom skulle isåfalll göra allt för att hjälpa mig, man kan ju få medicinering för det, MEN då skulle man överväga om min lever klarar det osv, kan bara be nu att jag inte fått skiten.
    Jag som varit så försiktig med katten och inte ens gör rent lådan, Men läkaren sa inatt att det är relativt ovanligt i Sverige och jag har en innekatt så då minskar risken ytterligare..

• skattenmust

Hazel Grace

Min väninna gick upp 40 kg, blev enormt stor, men inte så mycket pga graviditeten i sig, ja alså inte pga bebis, utan pga vätska. Går man upp för mycket för snabbt så kan det dessutom tyda på graviditetsdiabetes, vilket inte alls är bra. Så ta en dag i taget, du kommer svälla upp :) Och för mycket vill man inte gå upp ;)

Svar på tråden BF Augusti 2016