Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

BF Augusti 2016

Curlingmorsan skrev 2016-03-26 09:25:23 följande:
    Beklagar verkligen. Kram på dig!

När det gäller kattens rövsax så tror jag inte du behöver vara orolig. Tror det är värre med katter som är ute och äter allt möjligt. Vår katt är också innekatt (ute ibland på sommaren) men jag tar inte hand om hans låda nu för säkerhets skull. Min sambo är måttligt glad, muttrar att det inte är hans katt. Men något ska han väl få göra när jag får bära runt på den här klumpen, spy, må illa och ha foglossning?! ;)
    Tack så mycket, det värmer , kram tillbax {#emotions_dlg.flower}

hahahahaha jag hoppas att du har rätt, eftersom jag är så extremt infektionskänslig så blev jag superstressad av detta, ja läkaren sa igår att - du har en innekatt så risken är minimal, och dessutom så är det ovanligt i Sverige, jag gör inte heller rent lådan, det tar min dotter för mig eller maken.
    hahaha klart att han får göra ngt , han får ju njuta av att se hur du bär på hans skatt :) Fy för foglossning å illamående, jag har liite foglossning men det har blivit bättre, och tack å lov inget illamående, I början av graviditeten så kräktes jag i ett, trodde såklart att det var pga bebis, men det var det ju inte, skönt att slippa det nu å hoppas att du mår bättre snart :)
  • skattenmust
    Hazel Grace skrev 2016-03-26 12:30:12 följande:
    skattenmust skrev 2016-03-26 09:23:31 följande:

Hazel Grace

Min väninna gick upp 40 kg, blev enormt stor, men inte så mycket pga graviditeten i sig, ja alså inte pga bebis, utan pga vätska. Går man upp för mycket för snabbt så kan det dessutom tyda på graviditetsdiabetes, vilket inte alls är bra. Så ta en dag i taget, du kommer svälla upp :) Och för mycket vill man inte gå upp ;)

Wow ja verkligen imponerande. Känns lite bättre nu, tack! Ska försöka lugna ner mig lite. Det är en enda stor berg-och-dalbana detta :)

Hoppas skattenmust att proverna är fina. Som dom säger så är det ju ovanligt som tusan. Det kommer säkert gå bra. Mina katter har kräkts här hemma och det känns ju lite sådär. Men sambon tar hand om det så jag oroar mig inte så mycket för mig själv utan mest för stackars kissarna som måste fått i sig något dåligt.
    haha jaa berg å dalbana är det, känns som om jag idag lugnar ner mig efter ett par dagars hemsk pms typ. Sedan har jag fått jättejobbiga utslag mellan fingrarna, kliar fan sönder mig..
    Tack så mycket, ja dom sa att det var väldigt ovanligt i Sverige men ändå bra att kolla upp, man kan tydligen få det genom mat också. Nu är jag jättenoga med att skölja grönsaker osv..
    Mika86 skrev 2016-03-26 13:20:16 följande:
    Haha, nya välbetalda karriären, aldrig för sent att skola om sig.

Förstår både dig o honom faktiskt, sen kanske det blir en hoppsan eller att du ångrar dig, vet man ju inte.

Tror jag med sagt det några gånger att det inte blir fler men sen ha det blivit en hoppsan ändå.

Jag o min gubbe är tvärtom, jag är den lugna, fast i situationer som typ skador/akut så är båda iskalla o bara agerar, haha annars hade man inte kunnat föda barn i bilen

Tror inte det blir fler barn här heller, men ha sagt det förr så

hahahahaha, näeee, finns viljan så finns kraften :D
    Ja nu har jag ju lugna ner mig och vi har pratat om det ganska så mycket det sista nätterna, och vi tar det som det kommer, vi utesluter inte chansen till att få fler, men jag måste bara få bevisat för mig själv att allt går bra denna gången först.
    jag sa ju så efter min dotter, aldrig mer barn, 12 år senare om min älskade lilleman :)
    Serah skrev 2016-03-27 19:54:57 följande:

Oj vad ni skriver :) kul! Mycket som händer! Och jag hinner knappt skriva känns det som :p

Stor kram till dig Skattenmust!!

Det med katterna är nog ingen fara men alltid bra att kolla upp! :)

Själv är jag fortfarande nojig... Frågade maken om jag skulle fejka nåt för att pka in på gyn akuten för att få möjlighet att lyssna eller se bebis! Håller på att bli tokig :( ( om jag inte redan är det då..) kan säga att jag inte gjorde det.

Träffade en kompis istället och gick på promenad, lång vart det. Och efter jag kommit hem kändes det inte bra. Ont i ryggen och nån typ isande värkande känsla i livmodern... Vile ta det lugnt också men det gick ju inte! Var bara att slänga ihop mat till barnen och leta upp dom sen då de var ute och härjade. Varför? Jo maken ligger däckad i förkylning... Helt utslagen.

Ibland vill jag också ligga så. Slippa göra nånting meeen jag blir aldrig så sjuk ... (Kanske är skönt det med haha) har knappt haft feber på mer än 10 år likadant med magsjuka..

Nu har jag nattat yngsta och jag ligger kvar bredvid honom så att jag får lite vila innan jag tar mig an mina äldre raringar :)

Tack för kram, det värmer :) Mår bättre nu idag efter att ha varit lite under isen ett par dagar, men det känns som sagt bra att ha kollat upp detta nu. sedan får man ju vänta i ett par veckor på svar men men, bättre det iallafall.
    Jag är åxå väldigt nojjig, har knappt känt lillan idag alls, bara ngt litet, däremot igår så när jag gäspade så puttade hon tillbax rejält, så jag testade igen och samma reaktion, hahaha 
    Jag förstår att du blir orolig, kan det vara nerver som kommer i kläm pga ev foglossning? Jag känner mig nojjig hela tiden, har fått eksem mellan fingrarna som kliar något enormt, googlade och det första jag hittade var skabb, hahaha
    Det har vi inte även om jag blev panikslagen, däremot så hittade jag flera sidor med bilder på liknande, och det är visst någon eksem som man kan få när kroppen är extremt stressad, jag måste försöka tagga ner..
    Men det händer ju saker i ett.....helst vill man just nu låsa in sig i ett vadderat rum, men jag är säker på att då finns det ngt annat att oroa sig för med..hahaha
    galet detta..

Glad påsk till er med :)
    Kela1981 skrev 2016-03-27 20:28:54 följande:

Nån mer som är sjukt törstig?
    Jag dricker vatten som aldrig förr. Bara häller i mig och blir liksom aldrig nöjd.
    Kan inte komma ihåg att jag var sån med dottern, eller i alla fall inte så tidigt. Det var senare när det började bli varmt och så.

yes, här är en till, drömmer att jag dricker ena glaset efter det andra med mjölk, vaknar å är så törstig,dricker jättemycket just nu....
  • skattenmust

Btw min cravings på citron har smittat av sig till hela familjen, plötsligt så ska alla ha pressad citron på maten och salladen, hahahaah

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-28 08:12:02 följande:

Nmg jag ha periodvis problem med torra läppar, fick testa mig fram med olika smörjor men för mig så funkar aco, nåt lypsyl med ljusblå lock/kork.

Skattenmust vad skönt att ni pratat om det, med andra ord få tiden utvisa vad det blir

Förstår ju samtidigt din oro över varje graviditet nu o oron inför fler men hoppas verkligen att ni aldrig mer behöver va med om fler såna hemskheter

Jo vi får se vad tiden lider, Jag undrar en sak, när ag levde med mina  andras bards far så var det en extrem stress runt mg hela tiden ( han var inte snäll) så jag fick mycket och tidiga sd, men barnen mår ju bra idag och är harmoniska och trygga i sig själva, Nu undrar jag- påverkar mammans stresshormon bebis?
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-03-28 08:18:02 följande:

Ååh jag mår så jävla piss idag! Känner mig helt nere och deprimerad! Det är som en känsla att nåt är fel. Ringde 1177 som hörde med gyn akuten som vägrar lyssna på denna "känsla" så himla ledsen och känner inte för att göra nåt. Men istället måste jag ta hand om allt eftersom maken är "dödssjuk". Han ställer iaf upp lite när alvedonen verkar men jag vill verkligen inte vara bland familj eller folk idag...

Får helt enkelt hålla ut till inorgon så får jag försöka få tag på nån privat gyn men de har väl inte nån tid just imorgon... :(

Ohhh Serah...vad jag känner igen mig i detta, dom e tyvärr väldigt dåliga på att hörsamma en idag när man ringer och är orolig....jag har åxå mina dagar så jag känner att jag går ner mig, nu har jag varit så stressad över att jag knappt känt lillen på flera dagar eller enbart något litet, så jag har fått blåsor mellan fingrarna som är pga stress. kliar å gör ont...jag känner inte alls min lilla lika mkt och idag inget alls, känner att jag nästan börjar stänga av graviditeten för att jag klarar det inte mer helt enkelt..
    Serah skrev 2016-03-28 10:17:41 följande:
    Bara psykiskt... Därför det är så svårt att förklara för gyn att jag vill ha en koll.. :( har inte ätit nåt. Ska försöka göra det nu. Tycker magen ser mindre ut och gör lite ont som mensvärk. Men det kansle bara är växtvärk och magen är väl mindre för att jag inte ätit nåt... Hoppas bara att nån tar mig på allvar imorgon. Annars vet jag inte vad jag gör.

Orkar inte vara förälder idag heller. Men måste som sagt då maken ligger i soffan och inte kan röra sig..
    man har inte alltid ork eller lust, jag tycker min mage står still och jag som känt lillan relativt mkt innan tycker att jag borde känns henne mer nu när hon är större, men jag tycker attd et glesas ut, och det skrämmer mig med, jag börjar nästan hitta anledningar , eller skäl hur jag ska reagera om det hänt henne något....min syster har köpt så söta bebis kläder och jag vågar inte handla något själv...livrädd och som sagt, har mina dagar då jag rasar så som du gör nu...
    Curlingmorsan skrev 2016-03-28 11:22:24 följande:
    Jag har också som mensvärk ibland, men tror (hoppas) att det är växtvärk. Vissa dagar tycker jag också att min mage blivit mindre, men så dagen efter så är den stor igen. Beror kanske på hur bebisen ligger? Har inte känt något fladder i magen på några dagar och brösten ömmar inte längre. Är också livrädd att något hänt, men försöker intala mig att det är en period just nu då man inte känner av det så mycket. Blir ju mer verkligt och lättare att märka om det blir en förändring när man känner av bebisen mer. När har du RUL? Hoppas din BM tar dig på allvar, kanske kan du få komma in och lyssna på hjärtljudet iaf.
    Samma här, tycker att jag borde känna henne mer nu, men tvärto mer glest å ömheten i brösten har lättat...jag e med livrädd....å har inte rul förens den 7 april...en evighet...jag kan få låsningar i magen som gör apont med...
    Jag har knappt känt henne något sista 3 dagarna...mår skit, till den grad att jag får blåsor mellan fingrarna, utslag osv...
    Serah skrev 2016-03-28 11:37:49 följande:

Kanske är nåt som har med denna vecka att göra då? Hoppas iaf att bebis i magen mår bra för oss alla.

Jag får inte lyssna på hjärtljuden innan v 25.... För farligt enligt bm. Rul har jag inte förrän nästa onsdag. Bm tycker även att det är nära dit. Det tycker inte jag! :( så bm tycker jag ska "hålla ut" till dess. Men vafan. Ska jag behöva gå orolig ytterligare DN vecka?! Har mått piss pga det här ett bra tag. Nu är jag less. Hoppas bara nån provat lyssnar och kan ge mig tid nu i veckan. Vilket inte verkar så lovande heller då det är påsklov här nu....

Serah för ca en vecka sedan så lyssnade dom på hjärtat på min lilla, först hittade man ingenting vilket var så otroligt stressande, därför vill dom inte göra det innan rul, för att det kan skrämma upp mer än att göra nytta...jag hoppas innerligt att bebis mår bra för oss alla med...känner själv hur jag dalar just nu...
  • skattenmust

Har knappt känt lillan på 3 dagar, bara ngt litet...stressar livet ur mig, då jag innan kände varje dag...VAD HÄNDE??? 

sedan min fråga- Hur mkt stresshormoner påverkar bebis??

Borde jag inte känna henne mer ju större hon blir, tycker det är tvärtom ju....Gråter

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-28 16:48:17 följande:

Skattenmust jag ha ingen aning egentligen ang hur det påverkar bebisen men för mig ha det bara resulterat i mer sd o en prematurfödsel.

När stressen lagt sig (typ julen är över) så gå det lugnat ner sig med sd med

Jag ringde 1177 i samma stund som jag skrev, hon tror att bebis säkert kan känna av att jag är stressad men att det inte skulle skada på något vis, å jag pratade med min man om det och han sa- Det är ju inte bra med stress för varken barnet eller dig, Men jag tror inte det skadar, i mitt hemland så är det fullskaligt krig, bomber faller varje dag, våra familjer dör, Men vi föder nog mer barn än andra, och jag får ju inga sd av det. DET fick jag däremot extremt mkt med min lille son pga stress, blev ändå igångsatt.
    Zarizen skrev 2016-03-28 17:44:24 följande:
    Ingen annan med samma bekymmer?? Googlat lite och blir lite bekymrad.. Foglossning kanske? Många skriver att trycket i underlivet har blivit för dem när barnet fixerat sig och i slutet av graviditeten! :-O det vill man ju verkligen inte!! Får nog ringa bm imorgon..

Jag skrev för en tid sedan om ett tryck neråt fiffin, kunde tom vakna av det, min bm sa att det kan vara så att bebis trycker ner rumpen eller huvudet men är på tok för liten för att fixera sig än..Tror inte det är farligt utan bebis som busar ..
  • skattenmust

Tänker att denna fenomen att bebis bara slutar att kännas, kan ju vara så enkelt att den lagt sig så den sparkar bak mot vår rygg, då känner man den inte...

• skattenmust
    Zarizen skrev 2016-03-28 19:04:49 följande:
    Okej, ja jag hoppas att det inte är någon fara. Har känt detta förut ibland men då har det kommit och gått då och då. Nu har jag känt av det mer sista dagarna och idag ihållande rätt länge.. Bara hoppas de inte är nån fara och att det går över snart..
    jag har haft liknande, flera gånger, det brukar ge med sig efter ett litet tag.....

Till er som inte känner liten, jag har upptäckt att när jag gäspar eller drar in luft så kommer små puffar, hahaa blir la trångt, hahaha
Svar på tråden BF Augusti 2016