Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

BF Augusti 2016

skattenmust skrev 2016-05-02 09:46:59 följande:
    Ohh va skönt...ja aså att det finns fler, sorry..hahahaha :) så det är likadant för dig?

Nu rinner tårar nerför kinderna, men det är av glädje å lättnad...

Såå lycklig just nu, överläkaren från infektion på östra sjukhuset ringde mig nu, Min lever är helt återställd och jag blev nyss friskförklarad, Han påpekade också att jag var ett alldeles särskilt fall, hahaha som blivit frisk så fort, dom hade räknat med sjukdom i minst 1 år till Smiley smile Och lillan i magen ser inte ut att ha påverkats av det, han kallade oss unika Smiley heart Smiley smile *glädjetårar* Dom vill fortsätta att följa upp oss då ingen av oss skulle ha överlevt, på mig ville dom göra en akut levertransplantation, men jag sa nej för då skulle lillan dö...dom gav mig en vecka med medicin för att se om det gav resultat, tackar gud för att det gjorde det å lillan mår fint ...kan inte ens med ord beskriva hur jag känner nu....
    Dom kommer ta prover på bebis när hon kommer ut för att se att hon inte fått några problem med sin lever, men risken för det sa dom var minimal....Läkaren sa- Hon skulle inte ha överlevt detta, så ni är båda unika , nu bara gråter jag..
    DomSmiley heart

hahha smiley heart....så går det när man kopierar sin status från facebook :)
    Höjer mitt glas å skålar med en stor kall mjölk :) Skål
  • skattenmust
    anlili skrev 2016-05-02 10:57:34 följande:
    Grattis! Måste kännas helt fantastiskt! Kan roa dig lite till med att även jag läcker när jag nyser. Kan bli rejält mycket ibland dessutom, men konstigt nog bara hemma!
    Tack så jättemycket {#emotions_dlg.flower} , ja jag känner mig så lättad och glad, vi överlevde emot alla odds, haha galet :)

Ahh du gör det, skönt att man inte är ensam, blev rädd att jag läckte fostervatten, meeen antagligen inte då. Har tid imon till spec mvc å ska ta upp detta då med :) Men skönt att höra att man inte är ensam om det.
  • skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-05-02 11:46:08 följande:

Halloj! Grattis Skattemust, Gud vilka underbara nyheter! Är riktigt glad för er skull! God is good!

Haha läckande :o läste att det kan starta nu! Inte hänt mig än men vi får väl se! Har börjat med knipövningar för typ några dagar sedan då min sjukgymnast rekommenderade det! Alltså jag hatar det? D e så sjukt tråkigt att göra och ännu tråkigare att komma ihåg haha....

Mammakläder har jag inte ens köpt in än! Tänkte som ni att köra mycket klänningar. Mina jeans (vissa) går på men har en tofs i hålet för att förlänge runt magen typ sen drar jag ett linne över :P har ingen lust att spendera så mycket på kläder jag förmodligen bara kmr hinna ha i 3 månader typ. Det är så jäkla dyrt!

Haha jag har börjat få ett sånt begäääär för att börja "nesting" dvs förbereda för bebisen med säng o kläder o allt vad det innebär. Haha ska börja snart xD jäkla lönekontoret på jobbet tabbade sig med min lön så väntar på den fortfarande . -.-

haha tack, jaa gud är god :) Jag  så glad, hehe
    ja kanske dags att börja med knipövningar med tanke på hur mkt jag nyser, har frågat flera nu runt omkring mig som har barn å detta är tydligen jättevanligt för alla dom jag frågat har haft samma...

Hur kan man tabba sig med någons lön? jisses...hade blivit rasande, jag har börjat bona, men mest i hemmet över lag, haha 
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-05-02 14:11:19 följande:

Skattenmust grattis till frisk förklaringen vilken medvind du har i allt nu så underbart

Mulan nä fy fan, jag hade blivit galen verkligen det är ju nåt de måste fixa fort.

Är jätte mysigt det här med att förbereda, vi ha tvättat upp kläderna o lagt på plats o spjälsängen har blivit tom o hamnat på rätt höjt, förlossningsväskan är packad, allt utom kameran o mobilladdare. Mycket mer kan vi inte göra

hehe tack, jag känner mig så lycklig Hjärta
    Curlingmorsan skrev 2016-05-02 22:24:13 följande:

Grattis Skattenmust till friskförklaringen! Måste kännas jätteskönt! :)

Var hos bm idag, första besöket efter inskrivningen, är i v 22+6. Trodde hon skulle mäta magen, men nej det blir först nästa gång om 6 veckor. Då är jag ju i v 28+6, känns lite sent tycker jag. Har ni mätt era magar än?

Tack så mkt, det betyder verkligen mycket för mig och ja det känns underbart {#emotions_dlg.flower}
    Hazel Grace skrev 2016-05-02 23:43:42 följande:

Grattis skattenmust! Friskförklarad och fri från dåligt förhållande. Så jävla skönt det måste kännas :) blir tårögd av din story. Grattis!

Wow vilka fina magar ni har allihopa. Jag har tagit bilder varje vecka. Har inte växt så jättemycket men dom senaste veckorna har gått snabbare.

Jag har inte blivit mätt hos bm än, men ska dit 17e så kanske att hon gör det då isf. På onsdag ska vi iaf på VUL för den där forskningen på livmodertappen. Då ska vi få se pysen igen också vad jag förstod. Spännande! :)

hehe jaa jag känner mig fri å mer lycklig än på länge, äntligen så vänder det för mig {#emotions_dlg.flower}
    Kela1981 skrev 2016-05-03 09:37:55 följande:

Grattis Skattenmust! Vilken känsla det måste vara!

Jag blev mätt i vecka 24 och nästa besök jag har är i vecka 28 men då är det glukosbelastningen också!

Mycket verkar ha förändrats på dom två åren sen jag fick dottern. T ex så är sockerlösningen redan smaksatt sa min bm. Slipper alltså att släpa citroner denna gången :)
    Dessutom så har dom slutat dela ut Liberos väska på BB. Så nu måste man ha med sig allt själv.
    Har beställt deras Babybox ändå men tänk vad fort saker och ting ändras :)

Tack så mycket, hehe känslan är obeskrivlig :){#emotions_dlg.flower}

• skattenmust

Idag var jag på spec mvc i 1,5 timma, haha helt otroligt men vi gick igenom allt, att jag blivit ensam, "hotbilden" , och att jag är en av det få i Sverige med den sjukdom jag haft och tillfrisknat ifrån. Hon bm var jätterar och satte in mig å kontroller varannan vecka samt ultraljud en gång i månaden om läkaren som jag ska träffa i början juni håller med om det. Mina järnvärden såg bra ut och även socker, Dock så var urinprovet inte helt okey, så jag ska komma in imorgon och lämna ett nytt då det tydde på infektion..
    Jag hade Gbs med sonen så dom ska skicka in på odling för att kolla detta med.
    Sedan lyssnade vi på hjärtat som låg å runt 150 , och så mätte hon magen till 23-24 cm. Jag har redan gått upp 11 kg, hahaha

Sedan det där med nysningar att man kan läcka av det, eller om man lyfter tungt osv är visst helt normalt då bäckenet påverkas.
    Jag frågade om hon skulle födas nu, skulle hon klara sig då?
    Hon svarade, inget tyder å att du kommer få prematur men får man barnen såhär tidigt så är det 50/50 men det kan bli bestående skador på ett så prematur barn...Men hon ska allt stanna kvar och inget tyder på annat :)

Jag frågade även om sammandragningar å hon sa att man INTE ska ha det såhär tidigt, men får man det så ska man vara vaksam å om dom börjar göra ont....

• skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-05-03 17:27:54 följande:

Jag har aldrig hört om GBS, måste läsa på om det!

Vad roligt att allt annat såg bra ut :)

www.1177.se/Orebrolan/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Grupp-B-streptokocker/

Jag hade gbs med min son, å nu ska vi ta odling å se om jag har det igen....lite samma symptom...orolig då det faktiskt är farligt, jag blev ju behandlad under förlossningen med min son men fick ju ligga kvar i 3 dagar för att ha koll på han ...får se hur det blir nu..
  • skattenmust
    moen skrev 2016-05-04 07:50:38 följande:

Ska man göra urinprov? D: har inte gjort ett enda sen inskrivningen då de kollade med gravtest... E lite skeptisk mot min BM. Det har varit lite missar och så med andra saker och hon verkar inte alltid lyssna på mig.

Har tänkt lite på förlossningen. Min svärmor tog upp att man kan få lavemang? Är det nåt att rekommendera? Hur har ni gjort/ska göra? Man vill ju inte råka skita på sig hahaha!

ja urinprov ska man ta, iallafall så har dom gjort det med alla mina 3 nu då, Har man gbs så kan barnet dö om man inte får behandling under förlossningen, jag fick ligga kvar med min son i 3 dygn ga detta innan vi fick åka hem, min första bm var likadan så jag bytte.
    Ang förlossningen så tog jag inget lavenemang med ngt av mina barn å jag skrek som besatt, jag skiter ner mig, hahaha det gjorde jag INTE med ngt av dom även om det är vanligt, men krystvärkarna känns precis så. Jag kommer inte ta denna gången heller...

Igår när dom mätte mitt symfus mått så tryckte hon på en punkt på blygdbenet som gjorde så fruktansvärt jävla ont å jag har HÖG smärtgräns, har fortfarande ont idag, Detta har jag aldrig varit med om att man gjort innan med mina andra barn, Men ska gå bort nu å lämna urinprovet och ska fråga om detta då.
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-05-04 09:48:15 följande:

Urinprov få vi göra själva här, gör det alltid direkt när man kommer, kolla med två olika stickor, nån är om äggvita

ja dom tog sticka på mig igår men skickade iväg idag på odling, jag frågade varför jag fortfarande hade ont där hon tryckte när hon mätte och hon sa att det inte hade med det att göra utan det är just där som fogarna går ihop, å att jag har ngn infektion i urinet som kan påverka..
  • skattenmust

HAHAHAHAHAH Vilken bajs skräck, jag ska inte ta lavenemang å har inte gjort med mina andra 2, å har aldrig bajjat ner mig, även om man tror det pga krystvärkar.

Jag tror nu helt säkert att jag har en uvi eller gbs, bara väntar på provresultatet nu...och nu när min lever är okey så borde jag kunna ta medicin för det om det behövs, så det inte går upp i njurar..

• skattenmust
    Nmg skrev 2016-05-08 22:07:19 följande:

Hur har drt gått för er i värmen? Vi har haft jättevarmt och jag får som vanligt soleksem men denna gång på armar och lår oxå, annars brukar Jah få på magen bara. Har knappt varit insolen könns det som, kanske är värmeeksem. Fasar inför sommaren om det blir 25 grader varje dag. Har redan gått runt med en fläkt hela dagen inomhus

haha här e en till , har fått solallergi för första gången i mitt liv, wtf lixom??!! Blåsor över hela bröstet å halsen så får täcka hals osv med en tunn sjal..gör ont å kliar..Meeen jag fullkomligt älskar värmen å njuter i fulla drag :)
  • skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-05-09 09:17:27 följande:

Ska in och lämna urinprov hos bm då hon ville utesluta att det är uvi som orsakar allt :)

Välkomna alla nya :)

Oj kela, vad har jag missat?? är du okey?

Nu känner jag lillan tydligt varje dag, men alltid ska man oroa sig för ngt, nu har jag snöat in på ev hjärnskador pga medicin...fasen aså, jag vill ju bara njuta , vilket i sig gör med..men såg igår att min senildosa saknade en tablett å undrade, har jag tagit 2 st eller glömt att fylla på? kommer lillan dö pga överdos, eller tog jag inte glömde jag bara att fylla på....suck, å suck igen.
    Jag är friskförklarad men måste äta medicin ett litet tag till för lillans skull..
  • skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-05-10 20:38:51 följande:

Nä jag fick inget bälte heller. Fast det har jag faktiskt lånat av en kompis sen tidigare, tyvärr tycker jag inte att det hjälper så mycket :(
    Hoppas jag har bättre tur med läkaren i morgon :)

Jag längtar också till att få läsa "nu drar värkarna igång på riktigt" osv.
    Vi måste berätta efter hand hur det har gått med förlossningen! Såååååå spännande!!!

Älskar också solen men försöker att inte sitta för länge åt gången. Tror inte att bebisen bryr sig men är mer lite orolig för att solen tar på ett annat sätt när man är gravid. Plus att huden är ju utdragen på magen så borde den inte vara känsligare då?

Jag har blivit kraftigt sol allergisk, kan inte ha bar hud i solen ens i 5 min utan måste täcka mig helt, får blåsor å utslag som kliar å gör jätteont...

En bild på magen i vecka 25 nu då :)

• skattenmust

Hej tjejer...

Hoppas att allt är bra med er alla, jag tog en paus här inne pga privata omständigheter som jag var tvungen att ordna...Idag var jag på tillväxt ul och min lille tjej är livlig, stark...men lite liten och går inte upp som hon ska i vikt, så kom smällen när dr säjer- Vi kommer ha kontroller på dig nästan dagligen nu, ev måste vi ta ut henne redan nu, vi ska försöka att vänta i iallafall 2 veckor till och se hur hon mår, har inte vikten gått upp så tar vi ut henne, men hon överlever...
    behöver jag säja att det är mkt tårar här nu?!...

jag ska tillbaka redan imorgon och sedan igen på tors..så mkt i mitt liv att jag just nu känner mig ganska så orkeslös...men ville kika in å säja att jag inte glömt av er..

Kram

• skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-06-13 18:53:02 följande:
    Hej Skattenmust! Har tänkt på er! Tråkigt att höra nyheterna, hoppas att det löser sig och hon växer på sig! <3

Styrkekramar
    Tack Mulan, ja hon överlever ju iallafall om dom tar ut henne nu, även om det känns oerhört tungt...tack, kram <3
  • skattenmust
    Curlingmorsan skrev 2016-06-13 19:27:51 följande:

Oj inte roligt att höra Skattenmust. Men skönt att de har ordentlig koll på er! Vilken vecka är du i?

jag är så orolig så jag går snart av på mitten, men ja nu blir det i stort sett dagliga kontroller, jag är i vecka 30...dom pratade om att ta ett ställningstagande i vecka 32 å ev ta ut henne då..
  • skattenmust

Hej tjejer :)

Hoppas att ni alla mår bra, jag har varit frånvarande en bra tid tilbaka så omöjligt att läsa ikapp allt, har någon fått sin lille än?
    Jag går på täta kontroller å var helt säker på i förigår natt att lillan ville kika ut, ack vad jag bedrog mig, haha Har dock en hel del förvärkar å sammandragningar nu, Jag älskar att vara gravid, men längtar också till att få pussa på lillan, snusa på bebis :) Jag har haft en oförskämt bra graviditet, å är jätteglad för det.

Så mycket har hänt i mitt liv som gjort att jag inte haft möjlighet att följa er här inne, men jag är så lycklig å allt är toppen här :) hihi
    Kram på er :) ska försöka att följa upp nu :)

• skattenmust

Hej tjejer :)

Hoppas att ni alla mår bra, jag har varit frånvarande en bra tid tilbaka så omöjligt att läsa ikapp allt, har någon fått sin lille än?
    Jag går på täta kontroller å var helt säker på i förigår natt att lillan ville kika ut, ack vad jag bedrog mig, haha Har dock en hel del förvärkar å sammandragningar nu, Jag älskar att vara gravid, men längtar också till att få pussa på lillan, snusa på bebis :) Jag har haft en oförskämt bra graviditet, å är jätteglad för det.

Så mycket har hänt i mitt liv som gjort att jag inte haft möjlighet att följa er här inne, men jag är så lycklig å allt är toppen här :) hihi
    Kram på er :) ska försöka att följa upp nu :)

• skattenmust

Läste lite om kissandet på natten nu, här är en till...får gå upp ca 3 gånger om natten för att kissa, magen har sjunkit ngt enormt och jag är STOR , men bara om magen, har gått upp 17 kg ,men bara där bebis är :) haha ser ut som en stork på riktigt :D

• skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-08-03 20:14:33 följande:

Synd att du inte fick fler svar Moorii. Bara att bebisen inte ville vara kvar längre i magen känns ju som ett väldigt vagt svar. Varför startade inte förlossningen då liksom? Jaja, allt gick ju bra ändå så man får väl bara tacksam för det :)

Du har säkert rätt Kela. Bara att det är så annorlunda från när jag var gravid första gången.

Och vad spännande att det känns annorlunda för dig och Mulan nu! Hoppas hoppas att det kickar igång på allvar snart!

14 dagar till BF och jag är väl den enda som vill att bebisen stannar ett tag till :P

Jag vill åxå att lillan stannar iallafall i 2 veckor till, helst :)
  • skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-08-04 09:20:04 följande:
    Å vad roligt att höra ifrån dig igen. Vi har ju tänkt på dig ;)
    Skönt att höra att allt är bra med dig efter allt drama <3
    hehe tack snäckan, ja å efter lite mer drama så vände allt till det otroligt mycket bättre och jag är jättelycklig :) har tänkt på er åxå och undrat hur ni mår å hur det gått Hjärta
Svar på tråden BF Augusti 2016