Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

BF Augusti 2016

Hej på er, Hoppas det är okey att jag hoppar in i denna grupp, tråd.
    Jag väntar 3 dje barnet och är beräknad från början till den 29 aug, men kub ul sa att det beräknas till den 22 aug istället.

Jag är väldigt orolig i denna graviditet och undrar om de finns fler här inne som man kan bolla tankar och ideer med kring detta.?

Har haft 6 missfall innan så är lite nojjig fast vi sett att räkan är sprallig, rörlig.

Var på akuten i lörd då jag hade ont i buken, vilket visade sig vara den där underbara förstoppningen samt lite växtvärk från livmodern som växer, Jag upplevde att läkaren tryckte ner sina fingrar ganska så hårt i buken vilket väl hemma skapade oro. Har någon annan varit med om en lite "hårdare" usk? Och det inte varit något farligt?

• skattenmust
    Serah skrev 2016-02-22 20:18:20 följande:
    Åh! Då förstår jag att du är orolig! Är det tidiga missfall du haft innan? Tänkte om du kunde trösta dig med att du nu gått över den värsta perioden och går över till den lite mer säkra. Plus att du varit på kub, med bra resultat antar jag.

Jag trodde det var kört för oss innan kub ul, kände ju inget alls, inga symptom öht. Förutom tröttheten då. Men det var sån lättnad att se en liten figur på skärmen!

Går in i v13+0 imorgon. Vågade mig på att ladda ner gravidappen igen. Med trean gjorde jag det inte förrän i v 17 eller nåt. Var så orolig hela tiden. Hoppas du kan slappna av ännu mer efter rul! :)
    Hej hej,  , ja mina tidigare mf var väldigt tidiga, hade jag inte plussat så tidigt så hade jag kanske inte märkt att jag var gravid,(förutom den enorma smärtan när det hände) Men jag visste och det gjorde riktigt ont in i själen dom första gångerna men sedan stängde man av. Tills nu, då oron kommer smygandes när jag helst av allt vill njuta. Jupp Kub UL gick bra och hon var väldigt livlig och verkar dessutom redan ha temprament, När bm skulle knuffa lite på henne så drog hon upp ena benet och sparkade till, för att sedan vända ryggen till, haha va vi skrattade. Min man sa det, jaa mammas berömda temprament ;)  Jag har inte vågat regga graviditeten på varken pampers eller libero, och kommer vänta lite till ändå, går in i vecka 14+.0 imorgon tror jag. Så ja den mest kritiska perioden är över, dessutom så är jag redan så stor att många tror att jag är i 5-6 månaden, hahaha Men det blir väl så med 3 dje barnet :) Jag som dig, har inga symtom, mer än ömma boobs, thats it.  Jag hoppas också att jag kan slappna av efter rul men det känns som en evighet tills dess, hehe när är du beräknad? Och tack för svar :)
  • skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-02-22 21:35:04 följande:

Tack för välkomnande! :)

Har alla gjort ul redan? Här i Norge är det så svårt att få tidigt ul om inget direkt är fel och det kostar typ 1500 kr att köra privat så vi får snällt vänta till rul med att ens se om det finns nåt där inne. Alltså, det är ju inget som indikerar att det skulle vara nåt fel, men ni vet ju hur man nojjar och oroar sig :/

Inga fler sd sista dagarna, men känner av ligamenten ibland när jag byter ställning och kissar. Bra tecken ändå så jag är nöjd :)

Skattenmust, vad hemskt med så många mf i bagaget. Tur ändå att du har fått flera barn ändå :) Att man orkar försöka igen.

Mulan91, jag är också dödligt trött igen. Skulle kunna sova/vila dygnet runt om jag kunde. Har tagit vitaminer, järn och omega3 sen grav. med dottern dock så tror inte att det är någon brist iaf. Har du kollat sånt?

Känner också av ligamenten och ser det som en bästa vän, fast det gör vansinnigt ont ibland. Ja men mina mf var efter mina 2 barn som jag har, så denna räkan är sååå efterlängtad, dock svårt att känna sig helt avslappnad då oron är som en ständigt moln över en.

Får också tacka för välkomnande i tråden :)
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-02-22 22:42:20 följande:
    Det kan jag tänka mig! <3 har bara varit med om ett och bara det tog hårt! Så jag kan knappt tänka mig din smärta du måste ha känt!

Vart lite nyfiken, hur fick ni reda på könet? Bm vi hade kunde inte se.

Jag är beräknad till 29 aug, var den 21 enligt sista mens men enligt både vul och ul så måste det ha blivit senare...har rul i början av april. Känns som en evighet!!
    ja det var väldigt tufft och jag slutade faktiskt att känna glädje när jag plussade, det var bara att invänta ett nytt mf. Men denna gången så verkar det ha gått vägen :) Jo vår Bm såg p kub att det var en liten tösabit :) jag har också rul den 7 april och ja det är ju en evighet att vänta.
  • skattenmust
    Anonym (Ont vid samlag?) skrev 2016-02-23 00:38:58 följande:

Jag hoppar in med en snabb fråga. Är det någon mer som fått ont direkt efter samlag?

Puffar upp och undrar samma sak...
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-02-23 22:05:18 följande:

Snuttispluttis: oj! Vilken galen tid ni fått till rul! De måste ju sett helt galet?! Hoppas de fixar ny, tidigare tid åt dig.

Ang mage, har en mage som heter duga just nu... Funderar på hur länge jag kommer kunna gömma den.... Har alltid fått en utåt mage. Och det ser ut som jag är i månad 4-5 redan nu :/

hahahaha, jag ser också ut att vara i 5-6 e månaden, men det kan ju bero på att jag fått barn innan Skrattande
     Vecka 14 ;)

• skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-02-23 21:23:18 följande:
    Håller tummarna för det jag också! Kul att gå runt som en zombie, och då går jag ju hemma med dottern :/ Stackare som har jobb att sköta med sån trötthet! Hoppas att du kan ta det lite lugnare. Det är ju inte bra för bebisen om man stressar och tar ut sig för mycket.

Åh, fredag är ju jättenära! Hoppas att allt ser bra ut :)

Jag fick rul-tid i posten idag.. Alltså, Norge.. Jag är i vecka 18 i slutet på mars, jag fick tid den 7 juni.. Ska bli ett intressant samtal med dem imorgon och se hur de kom fram till den rul-tiden :P
    Låter helt galet att vänta så länge på rul???
  • skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-02-24 13:54:06 följande:

Skattenmusten, vilken fin bebismage! Men helt sjukt att du är i samma vecka som jag. Din mage är ju så härligt bebisens och fast. Då ligger jag i lä, fast min mage ser mer jag-har-ätit-för-mycket-tjock ut ;)

Och har pratat med dem ang. ul förut. De hade skrivit in helt fel sista mensdag för mig (fråga mig inte hur). Fick iaf en ny tid den 7 april så nu är det bara att vänta och längta!

Hehe tack så mycket, jag var på ul idag och bebis var så sprallig, lyckan är fulländad {#emotions_dlg.flower} INTE rul, utan extra ul och en remiss till spec mvc. 
    Zarizen skrev 2016-02-24 14:48:20 följande:
    Oj vilken stor och fin mage du redan fått!

Vi är i samma vecka och jag har som sagt bara lite tjock putmage! Inte formad eller nått!
    Hehe tack , jag är jätteglad , men vänta du, rätt vad det är så smäller det på, jag sa till läkaren idag, jag har sådan molande värk. Han tittade på mig och sa - Jaaa det är inte alls konstigt, titta på din stora fina mage, hahaha
  • skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-02-24 13:54:06 följande:

Skattenmusten, vilken fin bebismage! Men helt sjukt att du är i samma vecka som jag. Din mage är ju så härligt bebisens och fast. Då ligger jag i lä, fast min mage ser mer jag-har-ätit-för-mycket-tjock ut ;)

Och har pratat med dem ang. ul förut. De hade skrivit in helt fel sista mensdag för mig (fråga mig inte hur). Fick iaf en ny tid den 7 april så nu är det bara att vänta och längta!

hehe vi har också rul den 7de april Skrattande
Svar på tråden BF Augusti 2016