• Mulan91

BF Augusti 2016

Jag ska nog skippa ersättning faktiskt, får skicka sambon o köpa om det skulle vara akut. Ska också satsa stenhårt på att amma även denna gång :)

Jag fick höra att barnet inte alltid fixerar sig när man är omföderska, någon omföderska som har erfarenhet?

Jaa jätte kul att vår tråd rullar på så här :D

• Mulan91

Har hört att Semper har socker i sig , är det sant? Min vännina som e ssk sa att Nan är mycket hälsosammare.. Kan va värt att kolla upp :)

Kela så du tror barnet fixerat sig ändå? Min BM sa att det inte spelar någon roll sålänge barnet är rätt vänt sen... Undra om det är sant haha :P tycker att det trycker jätte mycket neråt nu och d e typ obehagligt att sitta på toa :/

• Mulan91

Jo tack haha sparkar mot revbenen är inge kul. En gång kändes d som att min magsäck fick sig en omgång också usch kändes hemskt haha :(

Min mage känns inte helt glad, tror d e järntabletterna. Hade en period när jag också fick springa på toaletten men nu är det lugnare!

• Mulan91

Hemskt att man kan yttra sig negativt om ett barn som är på väg!! Håll käften liksom, det är inte deras liv. Fy vad irriterande ! Tycker du ska vara ärlig o säga till dom att du blir ledsen av deras kommentarer och att de i framtiden kan hålla tyst om de ska yttra sig negativt om någon i din familj.

Diarré fick jag en vecka innan min första förlossning haha var helt tömd sen på förlossningen, vilket var bra hahaha slapp skita ner mig xD

Har ingen koll på mitt kolesterol alls tyvärr :/

• Mulan91

Tack för uppdateringen Zarisen! Vad kul att allt går så bra :)

Jag har glömt bort helt att koka napparna haha bra att du skrev det Kela. Ska nog ta och skriva en lista till BB-väskan idag :)

• Mulan91

Haha jag blir glad bara vi får ihop spjälsängen innan bebisen kmr xD det har blivit allt svårare att göra sånt med foglossning och en gigantisk mage !

• Mulan91

Jag har fått höra att man ska låta bli hårfärg när man e gravid pga kemikalierna som tar sig in genom hårbotten o på så vis in i kroppen... Och att andas in det är också skadligt...

Jag färgade håret svart (från blonderat) under min första graviditet just för att slippa färga utväxten hela tiden.. Vet inte om det påverkade nåt. Iofs fick han ADHD men det har förmodligen inte med hårfärgen att göra haha :P

• Mulan91
    Hazel Grace skrev 2016-06-21 17:20:57 följande:

Tack för alla svar! Då ska jag passa på att göra det :) sant det där med att frisörer knappast kan skaffa barn då. Här ska piffas till!

Mulan, jag håller på att måla en isärplockad spjälsäng för tillfället och ångrade mig så fort jag börjat. Skulle gjort detta innan magen och foglossningen eller ännu hellre köpt en som var fin från början :p

Fy!! Haha. Vi fick ihop sängen idag med nöd och näppe. Känner mig värdelös haha :( kan inte göra så mkt mer än att läsa manualen typ.
  • Mulan91

Hej Snuttis!

Jag har också funderat lite på tygblöjor haha men än har jag inte köpt några.

Moen, hoppas det går bra med hundarna :) låter smart att introducera dom var för sig istället.

• Mulan91

Haha är det bara jag som kommer att insistera på att min sambo ska stanna på BB? Min son kommer att ha min bästa vän som barnvakt och hon är jätte duktig med honom så det oroar jag mig inte för :) skolan kommer att ha satt igång då också och hans skola ligger närmare henne än oss.

Helst vill jag inte stanna så länge på BB, bara så jag får upp krafterna lite innan jag kmr hem till hemmet med barn och adhd tjat haha. En natt hade varit perfekt :D men beror på min återhämtning.

Alltså det här med BB väskan skrämmer mig nästan, helt plötsligt är det ju dags? Känns som att när den väl är packad så kan det börja när som helst. Vi som har suttit här sen början och skrivit o snart har vi nått mållinjen :) spännande men läskigt!

Vad ska ni köra på för bedövning ? Nån spec ställning o föda i?

Svar på tråden BF Augusti 2016