• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Hur kommer det sig att ni inte litar på tul? Jag ska göra ett i vecka 37 för att min sambo var stor när han föddes... Så d e bara för säkerhetsskull. Vill inte trycka ut en 5kg bebis liksom :/ hade ej det problemet med första, han var 3,3 som jag var när jag föddes.

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-05-25 07:19:24 följande:

Jag har börjat att ungefär varannan natt få kramp i vaderna. Och då varannan natt är det KAOS. Jag sover typ inget alls och det krampar hela tiden, har legat och skrikit och gråtit halva natten för det har gjort så himla ont. Måtte denna och nästa vecka gå snabbt så jag får vara hemma och slippa va trött och "tycker mest synd om mig själv i hela världen"-gravid på jobbet. 

Tror att någon här i gruppen skrev att extra magnesium kan avhjälpa kramper. Har själv inte provat det, för mig räcker massage på kvällen. Hoppas det blir bättre för dig snart.

Nätterna tycker jag blir kämpigare och kämpigare överlag. Svårt att hitta en skön ställning att sova i trots kuddar och täcken som stöttar och armar och ben som somnar om jag ligger på ett sätt för länge :/
  • Kela1981

Jag gjorde tul med dottern för dom trodde att hon inte växte som hon skulle. Beräknades ligga på ca 2500g vid födseln men kom ut 3065g tung. En miss på ett halvt kilo! Det är väl ok om bebisen väger lite men det är sådär att lägga på 500 gram när bebisen redan är i överkant :/

Vill gärna ha tul denna gången också mest för att bekräfta att denna ligger på rätt håll men vi får väl se om jag får igenom det :)

• Hallonpajen
    Misszandra skrev 2016-05-25 07:19:24 följande:

Jag har börjat att ungefär varannan natt få kramp i vaderna. Och då varannan natt är det KAOS. Jag sover typ inget alls och det krampar hela tiden, har legat och skrikit och gråtit halva natten för det har gjort så himla ont. Måtte denna och nästa vecka gå snabbt så jag får vara hemma och slippa va trött och "tycker mest synd om mig själv i hela världen"-gravid på jobbet. 

Tar du extra magnesium? Det kan hjälpa jättemkt mot kramper!
    Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Jag litar inte heller på TUL...gick tre extra med dottern eftersom hon skulle vara 11% mindre enligt alla mätningar, ut kommer en tjej på 3700 g...knappast någon liten en! :) Och då kom hon BF+3

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Ang. sova - jag investerade i en gravidkudde denna graviditeten. En Dreamgenie som jag älskar! Väl värd sina pengar. Har hittills sovit riktigt bra nästan hela tiden!

Stolt sytok!
  • Anonym (Malin)

Gjorde ett ul tre dagar innan min son föddes, han beräknades till knappt 4kg och ut kom han på 5,2, så det var en ganska rejäl missbedömning tycker jag. Det är väl generellt svårare att uppskatta stora barn än små också som jag fått förklarat.

Men får man en igångsättning i v 37+ så kanske han inte hunnit blivit så stor. Men man kanske kan stå på sig om många tillväxt ul så dom har koll, då bör man ju se om han skenar iväg i vikt eller håller en stadig kurva.

• Moorii
    Hallonpajen skrev 2016-05-25 09:56:00 följande:

Ang. sova - jag investerade i en gravidkudde denna graviditeten. En Dreamgenie som jag älskar! Väl värd sina pengar. Har hittills sovit riktigt bra nästan hela tiden!

Åh, jag med, fast ett annat märke! Fick den igår och provade den inatt, fantastisk! :)
  • Snuttispluttis

Bbhugme är jättemysig att sova/vila med också :)

De säger väl att tul kan diffa upp till 700 gr åt ena eller andra hållet. Känns rätt ovärt att göra öht med tanke på den stora variationen.

Hoppas att det löser sig med sjukskrivning Hazel Grace!

• Mulan91

Men va hahaha vad är meningen med tul då, verkar ju vara väldigt konstigt?

Jag har också jätte svårt att sova, alla ställningar e sååå obekväma. Vaknar jämt på rygg nu förtiden fastän jag lagt mig på sidan innan jag somnar. Skumt.

Svar på tråden BF Augusti 2016