Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

BF Augusti 2016

skattenmust skrev 2016-04-03 09:41:27 följande:

Shit aså, jag vaknade inatt av att jag hostade nåt så fruktansvärt att jag hulkade mig, sprang upp på toa och var helt yr, mådde så skit, det gick över relativt snabbt och jag har inte hosta så jag funderar på om jag kan ha legat på sådant sätt att jag klämt stora kroppspulsådern?? Någon som känner igen detta?

Ingen??
  • skattenmust
    katrinp skrev 2016-04-03 11:32:20 följande:

Skulle kunna vara ett blodtrycksfall. Mådde du bättre sedan efter en stund?

Tack för svar, jo jag mådde bättre bara efter någon minut...men hela rummet snurrade, mådde kraftigt illa å kände bara- Något är riktigt fel....
  • skattenmust

Nu brottas jag med ångest tårar och förnuft.....vill åka in till akuten pga det som hände inatt, förnuftet säjer- Vänta och se när du känner henne.....

• skattenmust
    Nmg skrev 2016-04-03 13:01:47 följande:

Men visst kan man bli yr och sånt om man ligger på rygg? Det kanske var nåt sånt ?

Jo jag läste det med, att stora kroppspulsådern kläms ju större man blir, kanske kan vara ngt sådant, sedan så drömde jag något som fick mig att vakna i skräck...

Jag spår människor, min mormor och även hennes mor var oerhört mediala, något även jag är. Ibland så kan det vara svårt att skilja på dröm eller "syn" , speciellt om man inte är beredd. det jag drömde inatt, var så otäckt att jag vaknade till med ett ryck, och undrar- vem i hela helsike är Viola??? jag känner ingen med det namnet...
    Jag blev illamående, kraftigt och yr...kanske ångest eller kroppspulsådern, nu försöker jag lugna mig själv med att lillan mår bra, hoppas att jag får känna henne snarast så jag kan släppa den tanken - något är riktigt fel, första gången jag känner så starkt i denna graviditet, men det kan ju vara min oro, bara jag får känna henne snart igen.
  • skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-04-03 13:31:47 följande:

Låter som ett blodtrycksfall, så brukar jag känna och så fort jag spytt mår jag snabbt bättre!

Viola heter min mormor faktiskt!

Ja kanske var ett blodtrycksfall då jag i vanliga fall har väldigt lågt blodtryck, jaså heter din mormor det? ....Henne jag såg var en liten tjej på kanske 6 år, mörkt hår ner till axlarna å lugg, klänning och barfota och hon sa- snälla hjälp mig...

jag flög upp ur sängen med ett ryck....
  • skattenmust
    Aleeexa skrev 2016-04-03 17:11:07 följande:
    Vad jobbigt att känna så! :(
    Jag känner tvärtom... Jag är så himla tacksam över min man.. Han är min klippa!
    hahaha aså det går väldigt upp å ner, han är världens underbaraste, å den bästa man jag träffat. jag som är överkänslig just nu skulle jag tro, för jag vill absolut inte mista honom ..Men ibland så blir jag less..
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-03 17:41:09 följande:

Läst en del här men inte haft tid att svara.

Grattis o välkomna ni nya.

Skattenmust fy vad jobbigt, låter ju som ett blodtrycksfall "bara" men är ju tillräckligt.

Hoppas allt är bra med den lilla o att du känt henne nu.

Få be din BM om att lyssna på hjärtat om du ska dit snart eller åka till gyn o få ul.

Jag är lite erfaren av ul så jag såg könet innan BM t.om

O nu ha barnen röstat fram ett namn, av de 16 de hade som förslag, så det blir en Robin <3

Hej hej bruttan, ja det var väldigt obehagligt men kanske som ni säjer att det var ett blodtrycksfall vilket i sig inte är konstigt då jag i vanliga fall har väldigt lågt blodtryck..Väldigt obehagligt var det iallafall..Jag har känt henne efter en mkt orolig dag. :)
    Zarizen skrev 2016-04-03 17:57:41 följande:
    Jobbigt! Tycker oxå det låter som ett blodtrycksfall. Var glad att du inte svimmade. Det gjorde ju jag i vecka 12 på jobbet.. Mitt under en rapport på morgonen. Vaknade upp på golvet och hade då tuppat av och varit borta ca 2 minuter. Krampat hade jag visst med nån halvminut. Svimmat 2 ggr i mitt liv och båda gångerna var jag gravid.
    Oj ,men fy va obehagligt det var, och jag skulle inte alls vilja vara med om samma sak som dig, fy fasen aså. Hoppas du slipper det i fortsättningen å jag med.
    Kela1981 skrev 2016-04-03 19:58:20 följande:

Skattenmust: hur har det gått? Har du känt av henne än?

Är det någon annan som känner något i brösten?
    Jag känner typ en pirrande känsla ibland på utsidan liksom mot armhålan.
    Ammade inte dottern men hoppas verkligen på att kunna amma denna lilla så jag hoppas på nåt sätt att det är eventuell mjölk jag känner av.
    Någon annan med samma erfarenhet?

YES, jag har känt henne..å fick jordens leende :)
    Jag har ömma bröst men ingen råmjölk än vad jag märkt av, men det kommer nog inom en månad skulle jag tro.  Det är så mys att amma så hoppas det går bra för er, hahaha jag ammade min son i 3 år ;)
    Nmg skrev 2016-04-03 20:52:39 följande:

Hur går det skattenmust?

Curlingmorsan skrev 2016-04-03 21:37:31 följande:

Läskigt det där Skattenmust! Hoppas det inte händer igen och hoppas du snart känner av lillan igen!

Idag var vi en sväng på Gekås. Blev en hel del till bebis. :)

Tack alla ni underbara för omtanke, efter mkt tårar och tvivel så gav hon sig till känna äntligen nu på sena kvällen {#emotions_dlg.flower}Hjärta

• skattenmust

Måste säja en sak så det inte blir missförstånd, jag pendlar oerhört mycket i mitt humör, första gången jag är gift och lever ihop med någon 24/7 så allt detta är en stor omställning för mig, har bott ensam i 22 år trots tidigare barn så var vi inte sambos ;)

Min man är den mest underbara som finns och jag älskar honom oerhört mycket, skulle inte vilja vara utan honom en dag, Skulle det inte vara för honom så hade jag nog mått betydligt mycket värre, jag gnäller på honom, ja det gör jag, jag skäller på stackarn, ja det gör jag...men jag älskar honom innerligt mycket med.
    Han är den jag vill dela resten av mitt liv med, och han delar min sorg, oro och glädje med skratt med mig, just nu så känner jag inte ens igen mig själv....Vem är detta gravidmonster?? För jag är inte sådan...kan bara utgå ifrån att det är just pga hormoner, och hoppas att jag kan bli mitt vanliga glada, spralliga jag igen när lillan kommer ut..

Vilket tålamod min man har, vilken kärlek han ger, vilken tur jag har. Allah shukur för min älskade make. Hjärta

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-04 05:07:04 följande:

Åh fan vad skönt skattenmust, blev ju orolig där en stund, så pass att jag gjorde allt för att känna rörelser själv, har moderkakan i framvägg så känner bara små lätta sparkar.

Japp amma har jag tänkt göra iaf, t.o.m köpt amningsbh så hoppas det funkar, ammat de fyra äldsta till de va 10 månader men tösen gav jag upp efter 5 då det inte funkade alls, men va nog för att hon inte orkade duga igång maten från början o vi gick koppmata efter varje mål i typ 1-1,5 månad för att sen börja med flaska istället 

Haft två riktigt jävliga nätter nu, drömt konstigt o skit jobbiga drömmar o mardrömmar, önskar att man kunde hålla dig vaken o skita i sömnen, påverka ju hela dagen sen o man må bara skit

hahaha Mika86 du är för skön {#emotions_dlg.flower} 
    Ang drömmar så är vi 2 iallafall, har mycket konstiga drömmar å det känns som om den ena avlöser den andra, jag håller med dig, det påverkar verkligen hela dagen, men tack å lov så sov jag gott inatt trots drömmar.

När jag anmälde mig till baby boxen på nätet så ringde trygghansa upp mig ang en försökring på bebis, så han ska komma hem idag kl 17, är det någon som har erfarenhet av detta?
    Mulan91 skrev 2016-04-03 23:12:20 följande:
    Kärlek är vackert!
    ja kärlek är vackert men ibland smärtsamt ..
    Snuttispluttis skrev 2016-04-04 09:40:58 följande:

Jag ska amma om det funkar. Dottern var lite lat och orkade inte få igång tillräcklig mängd (hon somnade hela tiden) så fick ge ersättning också.

Är klokare denna gången också så vet vad som funkar och inte funkar för mig :)

Verkligen inget fel med att inte amma, ni som väljer det! Har man rätt inställning går inte flaskbarn miste om närhet och mys bara för att de inte ammar. Och näringsmässigt tror jag att ersättning kan vara bättre ibland.

Fast åh så gosigt det är att ligga i sängen med en liten plutt som ligger bredvid och snuttar <3

Jag respekterar att vi alla är olika, och tänker olika men jag måste ändå säja att jag inte håller med dig angående att ersättning skulle vara mer näringsrikt än mammans egen mjölk, alla forskningar tyder på tvärtom, Om jag ser till min egen erfarenhet, ammade dottern endast i 7 veckor, hon har atopisk eksem, korsallergi emot föda, dammallergiker, osv. Min son ammade jag i 3 år, och han har inget av detta alls. Sedan så dömer jag inte dom som väljer att inte amma, även om jag själv kommer att göra det lång tid igen om jag kan, dock inte 3 år, hahaha

Håller med, det är sååå mys å ligga med en liten som suttar, dom brukar ju hålla sin lilla hand ovanpå boobsen med, goa ongar :)

OBS- jag dömer inte någon som väljer att göra annorlunda. :)
Svar på tråden BF Augusti 2016