Mika86 skrev 2016-04-04 05:07:04 följande:
Åh fan vad skönt skattenmust, blev ju orolig där en stund, så pass att jag gjorde allt för att känna rörelser själv, har moderkakan i framvägg så känner bara små lätta sparkar.
Japp amma har jag tänkt göra iaf, t.o.m köpt amningsbh
så hoppas det funkar, ammat de fyra äldsta till de va 10 månader men tösen gav jag upp efter 5 då det inte funkade alls, men va nog för att hon inte orkade duga igång maten från början o vi gick koppmata efter varje mål i typ 1-1,5 månad för att sen börja med flaska istället
Haft två riktigt jävliga nätter nu, drömt konstigt o skit jobbiga drömmar o mardrömmar, önskar att man kunde hålla dig vaken o skita i sömnen, påverka ju hela dagen sen o man må bara skit
hahaha Mika86 du är för skön
Ang drömmar så är vi 2 iallafall, har mycket konstiga drömmar å det känns som om den ena avlöser den andra, jag håller med dig, det påverkar verkligen hela dagen, men tack å lov så sov jag gott inatt trots drömmar.
När jag anmälde mig till baby boxen på nätet så ringde trygghansa upp mig ang en försökring på bebis, så han ska komma hem idag kl 17, är det någon som har erfarenhet av detta?
Mulan91 skrev 2016-04-03 23:12:20 följande:
Kärlek är vackert!
ja kärlek är vackert men ibland smärtsamt ..
Snuttispluttis skrev 2016-04-04 09:40:58 följande:
Jag ska amma om det funkar. Dottern var lite lat och orkade inte få igång tillräcklig mängd (hon somnade hela tiden) så fick ge ersättning också.
Är klokare denna gången också så vet vad som funkar och inte funkar för mig :)
Verkligen inget fel med att inte amma, ni som väljer det! Har man rätt inställning går inte flaskbarn miste om närhet och mys bara för att de inte ammar. Och näringsmässigt tror jag att ersättning kan vara bättre ibland.
Fast åh så gosigt det är att ligga i sängen med en liten plutt som ligger bredvid och snuttar <3
Jag respekterar att vi alla är olika, och tänker olika men jag måste ändå säja att jag inte håller med dig angående att ersättning skulle vara mer näringsrikt än mammans egen mjölk, alla forskningar tyder på tvärtom, Om jag ser till min egen erfarenhet, ammade dottern endast i 7 veckor, hon har atopisk eksem, korsallergi emot föda, dammallergiker, osv. Min son ammade jag i 3 år, och han har inget av detta alls. Sedan så dömer jag inte dom som väljer att inte amma, även om jag själv kommer att göra det lång tid igen om jag kan, dock inte 3 år, hahaha
Håller med, det är sååå mys å ligga med en liten som suttar, dom brukar ju hålla sin lilla hand ovanpå boobsen med, goa ongar :)
OBS- jag dömer inte någon som väljer att göra annorlunda. :)