Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

moen skrev 2016-06-22 12:01:32 följande:

Måste tillägga att sambons pappa tycker att det är JÄTTEKONSTIGT att vi inte avlivar (?!?!?!) hundarna nu när vi ska få barn.. "dom är ju farliga!" (3 kilos hundar?). Behöver jag ens säga att han är psykopat + ogillar djur och i stort sett hatar hundar? Blir så chockad när folk kan va så känslokalla..

Förlåt men jag skrattade högt när jag läste vad han sa! Allvar?!?!
    Oavsett om dom väger 3 eller 60 kilo så avlivar man inte hundar bara för att man får barn. Funkar det inte så omplacerar man, inget annat!
    Låter som att din sambos pappa kanske behöver omplaceras ;) Han låter farligare än någon hund jag någonsin träffat!
  • Kela1981

Jag hade jättegärna haft hund eller katt om inte sambon hade varit allergisk :(
    Är själv uppväxt med alla möjliga djur och jag tycker det är fantastiskt att barn får dela sin barndom med husdjuren.
    Som tur är har mormor både hund och katt och morfar har också katt så våra barn får ändå lära sig att umgås med pälsklingar ;)

• Kela1981

Då har jag precis tvättat upp dom sista bebiskläderna och när jag la dom jämte dotterns tröja i stl 92 så ser dom ju så pyttesmå ut!!!
    Sen kom jag på att jag ju ska klämma ut den där pytten ur fiffi och då blev det ett annat perspektiv ha ha ha....aj aj aj XD

• Kela1981

Jag har ju inte fött vaginalt tidigare så detta blir första gången för mig.
    Är ganska tveksam till lustgasen, tycker inte om att andas in saker och blir väldigt lätt illamående :/ Annars är jag nog öppen för det mesta. Vill helst inte ha mer ont än jag måste och ser inget behov av att föda utan smärtlindring. Mitt enda mål (utöver att bebis kommer ut då) är att jag vill ha en positiv upplevelse av förlossningen :)

• Kela1981

Dottern vägde 3065 och var ca 46 cm lång när hon föddes. Hon använde stl 44 hela första månaden så jag förutsätter att lillasyster också kommer att vara ungefär lika stor. Ska packa både stl 44 och 50 i BB väskan så är jag förberedd :)
    56 hade hon inte förrän hon var ett halvår nästan ha ha ha...

Var hos bm idag och har ett SF mått på 29 i vecka 32 så jag följer ungefär samma kurva som med första barnet.
    Har gått upp 13 kg hittills så den verkar landa på samma som med dottern. Fast när jag blev gravid förra gången så vägde jag mindre än denna gången.

• Kela1981
    Curlingmorsan skrev 2016-06-22 23:48:05 följande:

Är risken samma med spinal som epidural, att man kan få svårt att kissa? Jag är livrädd för sprutor men har fått rådet av läkaren att ta spinal så fort värkarna börjar. Blivit riktigt dålig av lustgasen så hade jag kunnat slippa den vore jag glad, även om jag inte tror det. Vill också prova akupunktur.

Hur gjorde lustgasen dig dålig?
  • Kela1981
    Curlingmorsan skrev 2016-06-23 08:29:30 följande:
    Jag blev illamående, yr, kräktes och kändes som jag skulle svimma. Många säger ju att det är lite som att vara full. Jag dricker nästan aldrig och har aldrig varit full så kanske därför jag reagerar så? Mådde så dåligt under speciellt första förlossningen så mycket av min energi och mitt fokus gick åt till det istället för att vara delaktig i förlossningen.
    Det är precis det jag är rädd för. Dricker inte heller speciellt ofta och blir lätt illamående så jag är väldigt tveksam till lustgasen :/
  • Kela1981

Jag kan märka av lite yrsel om jag slarvar med mellanmål och inte dricker nog med vatten. Framför allt nu när det är varmt!
    Ta hand om er i värmen <3

• Kela1981

Packat BB väskan! Check på den! Eller ja, har liiiite kvar men allt till bebis är i och det mesta till mig :)
    Sambon får packa själv ha ha ha och sen är det snacks och mat till honom som också ska med :)

• Kela1981

Vi ska inte ha nåt andningslarm och hade inte det till dottern heller.
    Har hört att dom fellarmar ofta :/

Svar på tråden BF Augusti 2016