• Mulan91

BF Augusti 2016

Jag ska börja med lustgas men om smärtan liknar min första förlossning något så kmr jag definitivt be om epidural haha tänker inte heller ha mer ont än jag måste...

Jaa kläder är ju jätte svårt. Men det löser sig :) min kurva låg exakt där den skulle ligga men jag är ändå skeptisk på nåt sätt... De kan ju ändå inte va säkra på storleken? Ex om jag har mer fostervatten än andra eller mindre, då borde ju kurvan bli helt skev?

• Mulan91

Alltså jag minns väldigt lite av min första förlossning... TENS apparat och resten av metoderna ni nämner (förutom epidural och lustgas) finns de tillgängliga på alla förlossningar eller hur funkar det?

• Mulan91

Vad är andningslarm för nåt? Aldrig använt eller känt nån som haft :o har ändå 9 småsyskon också haha

• Mulan91

Ditt babynest var finare än det jag köpte hem haha!

Jag har ingen koll alls på försäkringskassans metoder vad gäller att räkna ersättning. Tycker inte att det är logiskt alls haha -.-

Andningslarm och monitor är nog något jag kmr att skippa :P vi kör old school här haha.

• Mulan91

Hur stor är er BB väska? Jag skrev en lista igår men känns som att jag skrivit ner överdrivet mycket... Måste ju ta me en gigantisk väska isåfall :( haha

• Mulan91

Alltså är det bara här vädret suger? Det är typ grått och fuktigt vara -_-

Glad midsommar haha! :)

• Mulan91

Usch tjejer jag har också jätte svårt att sova, ALLA jäkla ställningar är ju obekväma vad man än gör. Och extra kuddarna gör det ännu varmare :/

• Mulan91

Sjukskrivning beror på hur läkaren formulerar det. Jag jobbar 100% egentligen till slutet av denna månad sen tar mitt vikariat slut. Är ändå fortsatt sjukskriven till förlossningen. Läkaren förmulerade det att jag inte klarar va att vara arbetssökande heller så jag e sjukskriven oavsett jobb eller arbetslöshet.. Detsamma borde gälla dig.. Det handlar ju om hur mkt du orkar jobba oavsett om du har ett jobb eller inte :P typ. Försäkringskassan var asjobbigt, de beviljade 100% sjukskrivning så mkt snabbare än 50% -.-

• Mulan91

Jag ligger på 11kg sen jag plussade. Men hade gått ner en massa innan det så om jag utgår från min normala vikt har jag gått upp 8kg.

Asså jag äter verkligen inte så där överdrivet som alla förväntar sig och jag blir mätt fort...

Är 165cm lång och väger idag 63 kg :P aldrig vägt så här mycket i mitt liv haha.

Svar på tråden BF Augusti 2016