• Mulan91

BF Augusti 2016

Tror inte jag lagt på mig så mycket vätska som er andra :/ mina fötter e bara lite svullna, d e knappt märkbart... Kanske dricker för lite?

• Mulan91

[quote=76741885][quote-nick]Zarizen skrev 2016-06-26 18:46:11 följande:[/quote-nick]Intressant att läsa om era "krämpor".. Hann ju liksom aldrig få några stora besvär eg. Mådde ju riktigt bra på slutet innan lillen valde att titta ut. Gick upp 10kg och har gått ner 5kg av dem. Mina fötter och ben svullnade aldrig upp..

Brooklyn mår iaf bra. Ligger i värmesäng nu och håller värmen bra. Har sond och ligger och snuttar på mig så ofta jag kan/orkar. Han andas bra och har bra puls. Snart 2 veckor sen han kom. Blir nog kvar på neo några veckor till då han måste komma igång med amningen och han är lite för liten för att kunna fixa det nu.[/quote

Hej Zarisen! Tack för uppdateringen, skönt att ni mår så bra trots omständigheterna. Kan tänka mig hur skönt det kommer att bli för er när ni äntligen får komma hem <3 kramar

• Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-06-27 12:48:59 följande:

Omg!!! Ha ha ha...

Jag är också 165 cm och min normalvikt är 63 kg! Tänk vad olika man är ha ha ha ha...

Haha! Ja verkligen. Brukar alltid ligga på 56kg vad jag än gör :P har som sagt jätte svårt att få upp. Lite roligt att se att man gått upp lite ändå. Ska satsa på lite till så jag inte försvinner under amningen :)
  • Mulan91

Välkommen DigiC, och grattis! Här finns plats för alla som vill vara med :) bra jobbat med SSK utbildningen!

Misszandra skönt att din BM tar dig på allvar :) hoppas du mår bättre snart!

Ang napp så har jag aldrig riktigt diggar dom :P gillar inte stressen när barnet blivit fäst vid den och inte heller om barnet är stort och fortfarande använder napp haha... Men. Min son var en såkallad snuttbebis. Han ville ligga och snutta på min tutte hur länge som helst typ timmar jag överdriver inte. Mina bröstvårtor blev så såriga så de seriöst ramla av en bit (euw I know). Så napp var min enda lösning haha. :( det blev min räddning!

Om det går utan den här gången så ska jag försöka slippa napp överhuvudtaget :) men packar med mig en napp för säkerhetsskull.

• Mulan91
    Mika86 skrev 2016-06-28 21:17:07 följande:

Misszandra vad skönt att din BM förstod dig, sånt är guld värt, sen hoppas jag ändå att du slipper gå till bf. Jag fick en hinnsvepning 12 timmar innan pojken föddes men den hann inte ha nån effekt utan blev igångsatt. Välkommen DigiC o Grattis hit är alla välkomna, tycker det är jätte kul att denna tråden är så aktiv. Haft mycket sd idag men lyckats lugna ner de med lite sömn men varade typ en timme efter jag vaknat, tror det är mycket runtom nu som gör det. Nån som haft magsjukan så här sent i graviditeten? Rädd att då det av sonen nu o att det ska bli värre sd pga det o kanske starta förlossningen

Min vännina fick det när hon var gravid... Hon hade det ganska jobbigt, hon var magsjuk i typ 2 veckor. Men sen var det bra igen. Hon blev lite smalare men bebisen mådde bra <3
  • Mulan91

Gud va olika det kan vara haha! Minns att slemproppen inte lämna min kropp förrän timmar efter värkarna hade börjat xD

Är också orolig för att barnet ska komma för tidigt. Tror det är vanligt :) man får försöka lugna sig själv med att det förmodligen är många veckor kvar med det här gravida livet haha.

Min sambo tycker jag luktar bebis helt plötsligt. Jag tycker mina BH:ar luktar det också :o nån som också märkt nåt? Maybe Im just crazy xD

• Mulan91

Hahaha vad roligt!!!

Jag vet inte?? Tänkte som du sa att min sambo o jag bara längtade efter bebisen lite väl mkt xD vad sjukt om man faktiskt går runt och luktar bebis :o

• Mulan91
    moen skrev 2016-06-29 20:10:26 följande:

Haha ja mulan det skulle va sjukt! Googlat lite och har inte hittat nåt om att man kan lukta bebis :'D men håller kvar tanken att jag kanske luktar lite bebismys!!

Prova att googla på engelska! Jag skrev "pregnant smell like baby" och hittade lite haha :o det händer tydligen!
  • Mulan91

Linutis haha på min födelsedag :D bästa dagen ju ;) grattis o välkommen!

Haha tjejer jag handlade också på lekmer nyss :( blev 1700kr haha... Blev mugghållare till vagnen, sån där dregelhalsduk xD och babysittern jag velat ha länge! Sparade 500 så är rätt nöjd :)

• Mulan91

Haha känns som att man alltid missar något... Jag har ingen kudde till barnvagnen. Någon som har något tips på en bra kudde ? Den ska vara ganska platt antar jag?

När införskaffar ni åkpåse? Jag tänkte vänta lite eftersom att barnet ändå kommer i augusti :)

Svar på tråden BF Augusti 2016