• Nmg

BF Augusti 2016

Nu har jag köpt blutsaft, ska ta det till frukosten varje morgon ich Niferex innan jag lägger mig

Får se om det blir nån skillnad

• Nmg

Lycka till jag hoppas att stentrycket med 20

Ml som man ska ta i "vanliga fall". Äter ju vitaminer med Jörn oxå plus nuferex

Mulan91 skrev 2016-06-11 17:19:44 följande:

Jag ska nog också köra så :) kombinera båda

• Nmg

Stentrycket ?? Shah

Nmg skrev 2016-06-11 22:59:09 följande:

Lycka till jag hoppas att stentrycket med 20

Ml som man ska ta i "vanliga fall". Äter ju vitaminer med Jörn oxå plus nuferex

• Nmg

Tänk Va olika det där i samma land här kollar de järnvärden varje gång

Hazel Grace skrev 2016-06-11 23:26:43 följande:

Jag har ingen aning om hur mitt järnvärde ligger, tog det en gång tidigt men minns inte hur högt det var. Jag glömmer dessutom ofta att ta järntabletterna, kanske därför jag är så trött jämt. Ska kolla med bm nästa gång och höra vart jag ligger.

• Nmg

Är ni klar med bebisens "grejer" typ säng och annat som behövs? Vi ska köpa spjälsäng i veckan, eller svärföräldrarna ska köps åt oss så vi ska med och välja vagn och bilstol är beställd, babynest klrt, "stol" klar ( 3 in 1 rocker) har även köpt lite klädesplagg. Det som fattas nu är skötbord, skötväska och nappflaskor och lite inredning till bebisens rum

• Nmg

Va skönt att allt såg bra ut, det är ju så svår att veta om Man ska kolla eller ej vid minsta oro,

Men böttre att kolla en gång för mycket

Än att ångra sig sen!

Curlingmorsan skrev 2016-06-12 09:28:41 följande:

Var inne på förlossningen igår kväll, hade känt av Lilleman mycket mindre än vanligt. Och så har jag haft ordentlig mensvärk i över en vecka. De gjorde ctg, vul och ul. Allt såg bra ut med både bebis och mig. Han började såklart röra sig när jag kom in och bm började trycka på magen. Och på ul såg man att han rörde sig även om jag inte kände allt. Läkaren var väldigt noga, mätte och kollade. Allt såg bra ut och han var normalstor. Skönt! De kollade även livmodertappen som var ca 3cm, vilket också var ok. Men om mensvärken inte går över så ska jag åka in igen och kolla så den inte blivit mindre. Läkaren var också tydlig med att allt såg bra ut just nu, men om jag känner mindre rörelser idag så ska jag åka in igen. Känns skönt att veta så man inte känner sig dum om man blir orolig igen.

• Nmg

ja man

Måste va miljonär nästan haha

Mulan91 skrev 2016-06-12 10:54:24 följande:

Skönt att allt såg bra ut curlingmorsan! Läskigt sånt där. Vad bra att de tog dig på allvar och undersökte ordentligt :)

Nmg jag är snart klar med alla förberedelser, vi väntar på sängen som är beställd och så väntar jag på att vaggan jag vill kommer in på lager.. Annars får jag ta o beställa en annan snart :) känns bra haha men Gud vad mycket pengar som har gått åt!

• Nmg

Vad har du beställt för skötväska?

Hazel Grace skrev 2016-06-12 11:54:17 följande:

Nmg, ja det är lite skrämmande ibland tycker jag. Att det går så olika till i olika städer. Men det är bara att lita på att dom vet vad dom ska titta och lägga vikt på.

Jag har köpt nästan allt till bebis tror jag. Beställde skötväska och några filtar häromdagen som borde komma i början på veckan. Min syster sa att man aldrig kan ha för många filtar så jag tänkte att det var lika bra att börja samla på sig ;) dom var rabatterade också så det skadade ju inte. Funderar på om jag ska sova med några av dom så jag "luktar av mig" på dom. Någon som testat det?

Sen vet jag inte om jag ska köpa ett babynest också. Det verkar ju ganska smidigt. Annars är det bara blöjor och hygiensaker kvar.

Curlingmorsan, skönt att det såg bra ut och gott med det bemötandet. Man ska aldrig behöva tveka för att man känner sig dum liksom. Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.

• Nmg

Denna har jag oxå

Kollat på!

Hazel Grace skrev 2016-06-12 21:12:26 följande:

Blev denna från carena hette märket. (hoppas bilden syns)

Visste inte vad jag skulle gå på direkt så jag tog en som var billig och såg neutral ut. Den får duga helt enkelt :)

Har någon åsikter eller förslag om bärsjalar? Sambon vill heller satsa på det än sele.

Välkomna ni nya! Evelina vi har samma bf ;)

• Nmg

Välkommen! Jag va 19 när första kom, 12 år sen... va kul att vara ung, önskar jag va 19 igen

Evelina98edin skrev 2016-06-12 18:43:11 följande:

Okänt kön, första barnet och jag fyller 18 precis innan BF :3

Svar på tråden BF Augusti 2016