Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Nmg skrev 2016-06-26 12:25:28 följande:

Vaknade 2:30 inatt, typ 30 grader varmt i sovrummet, MInST!

Gick upp och öppnade fönstret, men somnade inte av det utan maken snarkade och när jag väl fick tyst på honom så började mås j*vlarna skrika utanför, jag höll på att bli galen!!! Nä jag är så less på detta nu, osmidig, magen är i vägen för allt, fötterna svällda ! ( visst borde man kunna ha fötterna i en balja med lite kallt vatten och sitta så en stund? Det borde väl inte framkalla nå värkar eller så, som det "sägs"?

Nä nu vill jag ja detta gjort! Längtar tills jag får köpa mig en ny höstgarderob, färga håret ordentligt, mm.... Och känna mig normal. Gaaaah!!

Har aldrig hört att fötterna i kallt vatten skulle framkalla värkar.
    Satt med fötterna i balja igår em i tre timmar medan dottern badade. Det hände inte ett smack så kör du ner dina stackars fötter i ett välförtjänt bad <3
    Mina fotknölarn är ett minne blott ha ha ha...är så himla svullen nu i värmen.
    Men idag är det svalt och skönt igen med lite moln och regn :)
  • Kela1981

Vad skönt att han mår bra Zarisen <3

Här har det varit svalare idag så mina svullna fötter har fått vila lite :)

I morgon ska jag iväg och få pedikyr och lite fotmassage. Ska bli riktigt skönt faktiskt!

Jag har fått några utslag på magen...nedre delen liksom, den som jag inte ser ha ha ha
    Det kliar som sjutton och är inte alls trevligt. Vet inte om det är graviditets relaterat eller om det beror på något annat men störigt är det i alla fall. Tänkte smörja med lite aloe ikväll och se om det är bättre till i morgon :)

På tisdag är det utförsäljning på en massa barnkläder i Malmö så då ska jag och en kompis dit och se om vi kan fynda lite :)
    Det gäller att sysselsätta sig ju ;)

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-06-26 21:09:46 följande:

Hjohannesson; jaa han har varit fixerad i två veckor nu men har inte känt av dessa smärtorna förut. Jag har legat i sängen med värmekudde i två timmar nu och det har lättat lite men det gör fortfarande ont och jag känner mig fortfarande konstig. Jag har ju känt ilningar och så men inte detta tryck. Det är så svårt att beskriva. Min smärta vandrar från långt nere i magen och långt nere i ryggen. 

Har du ringt och fått prata med fl?
    Kanske värt att åka in på en koll? :/
  • Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-06-27 12:17:33 följande:

Jag ligger på 11kg sen jag plussade. Men hade gått ner en massa innan det så om jag utgår från min normala vikt har jag gått upp 8kg.

Asså jag äter verkligen inte så där överdrivet som alla förväntar sig och jag blir mätt fort...

Är 165cm lång och väger idag 63 kg :P aldrig vägt så här mycket i mitt liv haha.

Omg!!! Ha ha ha...
    Jag är också 165 cm och min normalvikt är 63 kg! Tänk vad olika man är ha ha ha ha...
  • Kela1981

Utslagen på magen är värre idag och har spridit sig till både armar och ben :(
    Ringde bm och ska in och lämna blodprov i morgon för att kolla om levern är påverkad :/

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-06-27 13:51:34 följande:

Tusentack för er omtanke, ni är alla så underbara Hjärta Jag gick och la mig i sängen, min sambo fick fixa värmekudden till mig men det hjälpte inte. Jag lyckades slumra lite och efter några timmar hade det lättat, jag känner fortfarande av smärtan lite men inte som igår. Jag var så himla säker på att förlossningen hade startat och att jag var i latensfasen. Men som sagt det avtog och jag har sovit relativt bra inatt. Jag ska prata med min BM om det imorgon. Jag går in i vecka 36 på torsdag och jag vet helt ärligt inte om jag kommer orka ha denna smärtan i kanske 6 veckor till om man nu skulle gå över tiden. Det borde ju finnas något att göra? eller?

Kan du kanske få låna Tens om det skulle kunna hjälpa?
    Jag har ingen aning om vad som skulle kunna avhjälpa din smärta men det borde ju din bm ha koll på.
    Lycka till :)
  • Kela1981

Såg precis att det finns en grupp startad för BF Mars 2017!!!
    Fattar ni hur nära vi är att få våra bebisar?
    Helt galet ju!
    Roligt att vi har följts åt så länge och att vi snart är i mål <3

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-06-27 21:53:29 följande:

Kan ni Tänka er att det är juli på fredag! Då är vi ju snart inne i augusti! Ska bli så kul att få se bebisen och att slippa va gravid! jag har gått upp 7kg sen inskrivningen, ska till. bM 8/7 få se om man har gått upp mer tills dess.

Tänkte också på det idag!
    På torsdag nästa vecka åker sambon till Kina och när han kommer hem så är det en månad kvar! Känns galet fort nu på slutet samtidigt som jag bara vill att tiden ska gå så vi får träffa den lilla krabaten!

Kollade igenom min viktkurva och såg att jag gått upp 9 kg sen inskrivningen. Trodde det var mer ha ha ha.... Man känner ju sig som en strandad val ;)
    Men det är ju nu på slutspurten som man brukar lägga på sig mest så det ska bli spännande att se vad slutvikten hamnar på :/
  • Kela1981
    Hazel Grace skrev 2016-06-27 23:46:51 följande:
    Jag gnäller heeela tiden! Så du är inte ensam. Jag jobbar i butik, mestadels kassan men jag orkar knappt. Kan varken stå eller sitta långa stunder utan att det gör ont och alla vridmoment och snebelastningar är smärtsamma som fanken efter en stund. Jag ska jobba i tre veckor till. Sen blir det semester en vecka, sen får jag ta ut föräldradagar tills det är dags. Om jag inte får igenom en sjukskrivning. Kan bm göra det eller måste jag gå till en läkare?
    Det är bara läkare som sjukskriver men du ska be din bm boka en tid hos deras läkare så du inte går till nån läkare på en VC.
    Jag jobbade själv i butik innan jag blev sjukskriven så jag vet precis vad du går igenom. Se till att få träffa en läkare! Det är ingen som tackar dig för att du sliter ut dig när du är gravid! <3
  • Kela1981
    Mika86 skrev 2016-06-28 13:05:17 följande:

Ja känns helt sjukt faktiskt att vi haft denna tråden så länge, den känns ju ny fortfarande. Lypsyl är bra att packa ner, använder man lustgas så blir man lätt torr om läpparna. Napp har jag packat ner, hade en son som skrek o skrek när det kom mat vissa gånger, då funkade lillfingret o sen va det ett h*vete att få honom att ta napp bara lillfingret som dög. Idag har jag o ena pojken bäddat vagnen medans en annan pojk ligger o spyr/sover/titta på tv

Åh det där med lillfingret känner jag igen ha ha ha.... Hade också världens problem att få henne att ta napp efter det :(

Vad mysigt att bädda vagnen!

Hoppas han kryar på sig snart <3
Svar på tråden BF Augusti 2016