Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Nmg skrev 2016-06-30 12:06:09 följande:

Angående kudde så beställde jag en panda kudde, har hört bra om dem, köpte 1, men om jag

Är nöjd så köper jag en till så slipper jag flytta den mellan vagn och säng hela tiden. Åkpåse har jag inte ens tänkt på haha, oj kanske skulle göra det, annars köper jag det längre fram, känns som att det brukar vara ganska varmt i augusti/sept, borde räcka med filtar?

Tack för tips om termosmugg, ingen dum idé alls

Ja i augusti räcker det säkert med filtar. Förhoppningsvis så har vi ju hyfsat fint väder större delen av september också :)

Termosmuggar var min bästa vän första året ha ha ha.... Även hemma så är det lätt hänt att man får dricka kallt kaffe ;)

Pandakudde har jag aldrig hört om, får nog kolla upp det där :)
  • Kela1981

Det finns lakan som är gjorda för vagnar. Annars kan du ju ta ett vanligt lakan och klippa till mindre bitar :)
    Påslakan och så finns också till täcke för vagn. Vi använde aldrig täcke utan körde på filtar i olika tjocklek beroende på hur kallt det var. Under hösten och vintern körde vi fårskinn i botten också. Kommer göra samma denna gången.
    Det blir ganska varmt i liggdelen och framför allt om man använder locket också när det blåser och så :)
    Sen beror det ju klart på vart man bor.

• Kela1981

Jag har också tittat på hallonbladste och ska börja dricka om nån vecka tänkte jag :)

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-06-30 19:20:15 följande:

Vart köper man hallonbladste?

Oj det där med vagnen hade jag inte ens tänk på, tänkte köra med filtar i början bara.

Ni som har babyvakten hemma vilken rekommenderar ni?helt sjukt va mycket det finns! Har kollat lite på Philips avent... (Ej kamera)

Du kan köpa hallonbladste i hälsokostaffären har jag för mig. Annars finns det att beställa på nätet också :)

Vi har Philips Avent utan kamera och är jättenöjda. Tycker dock att basen som man har hos bebisen är lite klumpig :/
  • Kela1981
    Moorii skrev 2016-06-30 20:49:54 följande:

Kan tipsa om att rena torkade hallonblad ska vara bättre än tepåsar där det är utblandat med annat. Gjorde en stor batch i förmiddags, sötade med lite honung och ställde i kylen. Tadaa, iste! :)

Hur torkar man hallonblad själv?
    Har gigantiska hallonbuskar i trädgården så det är bara ut å plocka :)
    Och hur vet man hur man ska dosera? Vanlig tesil?
  • Kela1981
    Anonym (Nael12) skrev 2016-06-30 22:15:11 följande:
    Jag har lagt På en plåt med lite bakplåtspapper under och lagt på en torr plats. Torkar väldigt snabbt, ca 24 timmar. Sen gör jag oftast mitt te varmt så en matsked ner i en kopp med kokande vatten , lägger i honung och / eller nejlikor.
    Perfekt!
    Tack för tipset :)
  • Kela1981

Jag skulle också gärna ta en weekend någon annanstans men det ser inte ut att bli tid till det tyvärr.
    Sambons enda semester är nu i två veckor och merparten av den tiden är han iväg själv :/ Så jag får väl hitta på något mysigt med dottern istället så det känns som semester för oss också :)

• Kela1981
    HJohannesson skrev 2016-07-01 14:57:08 följande:
    Jag ska övernatta 20 mil hemifrån i v39 haha!
    Tänker att började det komma värkar så hinner jag hem :)
    20 mil är ju ändå en hanterbar sträcka känns det som :)
    Sen är det ju så att det finns förlossningsavdelningar lite överallt så det finns hjälp att få även om det inte var precis där man tänkte sig :)
    Det är väl bara det att man får improvisera lite om man inte har BB-väskan med sig ;)
  • Kela1981

Har ni tänkt på att det är juli idag?
    Å efter juli kommer ju augusti!!!! Wiiiihoooooo!

Mina sammandragningar har lagt sig lite tycker jag men däremot så försöker den här bebisen ta sig ut på alla möjliga håll känns det som XD
    Fy vad hon trycker ut fötterna och rumpan! Det gör riktigt ont periodvis och ibland så får jag liksom putta på henne så hon slutar.
    Sen har hon riktigt mycket hicka och hon bör ligga ganska lågt för ikväll kändes det som att hela rumpan liksom hoppade när hon hickade ha ha ha...

Gravidhjärnan är på topp här också! Varit på väg ut och plocka hallonblad hela dagen men inte kommit loss. Så jag gick ut med dottern ikväll och skulle plocka av bären men även där glömde jag bladen XD
    Får väl se om det går bättre i morgon för ikväll går jag inte en meter till :)

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-07-01 22:07:48 följande:

Vecka 33+1 och nästa vecka blir det tre nätter i Helsingborg och typ en månad innan BF blir det Stockholm några nätter. Räknar kallt med att bebisen stannar i magen till iaf en vecka innan BF så lika bra att passa på att göra lite utflykter.

Så härligt med hotellfrukost, äta ute och fika på mysiga cafeer (japp, matfokus haha).

Köpte hem en Bugaboo Donkey från Babyproffsen idag :D 10% på ett helt köp så jag tog med lite av varje. Notan slutade på 19 000 så nu shoppas det inte mycket mer till bebisen på ett bra tag ;)

Kasst väder här just nu. Ska regna heeela helgen :(

Åh, nån som vill köpa en superfin Emmaljunga Edge duo? :P

Oj 19000!!! Får hoppas att du fick med mycket i den omgången ;)
    Så spänd jag hade varit på leveransen :)

Ja det är rätt mycket fokus på mat....å tänk att få äta i fred!!!
    Ja ja den tiden kommer väl tillbaka i sinom tid ;)

Här ska det regna hela helgen och hela nästa vecka :( Trist när dottern har semester från dagis :/ Får bli badhuset istället för poolen i trädgården :)
    Å ut och plaska i vattenpölarna! Tänk vad mycket roligt man får anledning att göra när man har barn ;)
Svar på tråden BF Augusti 2016