BF Augusti 2016
Är helt ny här.. BF 3 augusti, 3:e barnet. Lite osäker på hur tråden funkar men provar nu iaf!
Är helt ny här.. BF 3 augusti, 3:e barnet. Lite osäker på hur tråden funkar men provar nu iaf!
Alltså den här kroppen!!!
Märkte ikväll att jag kan inte ens ta av mig byxorna ståendes längre för det gör för jävla ont!
Känns som hela underlivet ska braka samman så fort jag delar på benen, å det behöver inte vara mycket heller! Kan inte ens kliva ur brallorna utan att antingen sätta mig ner eller hålla i mig i något!
Fyller år nästa vecka och funderar på om jag kan önska mig en ny kropp i present XD
Grattis i förskott!
Och usch! Vad jobbigt. Min foglossning har lugnat ner sig sjukt nog, men känner av annat. Vi är nästan i mål, håll ut! :)))
Har någon erfarenhet från bra syskonvagn? Jag tror att jag måste köpa en fast ja hade tänkt köra på ståbräda inser jag att det förmodligen inte kommer gå.. jag är lite mer intresserad av dem på rad än där barnen sitter bredvid varandra men jag vet inte varför :P någon som har tips att dela med sig vad man ska tänka på eller erfarenheter från någon syskonvagn?
Jag måste få prata av mig lite ... Jag blir så himla irriterad och ledsen varje gång jag träffar mina svärföräldrar av anledningen hur de pratar om vårt barn. Jag får hela tiden höra hur stor han kommer va, att storlek 56 inte kommer passa honom när han kommer ut osv osv .. Jag blir galen, jag bryr mig inte om han är stor, han får gärna vara det, det spelar ingen roll för mig. Men det gör mig orolig, det får mig att tänka jättemkt på förlossningen, jag menar om jag nu ska föda ut en unge som inte passar i storlek 56 blir man ju orolig, och det är min första förlossning så jag vet inte ens hur det känns att föda barn, jag bara antar att det kommer vara den värsta smärtan i mitt liv men också det bästa ögonblicket någonsin. Jag har försökt förklara för min sambo att jag inte orkar höra på det tjatet mer men han säger tydligen inget om det till sina föräldrar eftersom de fortsätter tjata.
De fick även sitt första barnbarn från min sambos äldre bror för snart 2 månader sen och även fast mitt barn inte är fött än så jämförs han med det barnet heeeela tiden. "Kommer ert barn kunna göra så", "kommer ert barn se ut så där, eller så där" "hon är så söt och liten, jag tror ert barn kommer ha storlek 74 när den är 3 månader" Asså jag blir galen, jag vill bara stänga in mig i ett rum och inte låta någon träffa honom när han väl kommer till världen just pga detta eviga tjatet.
Så kom jag äntligen loss och plockade hallonblad ha ha ha...
Går in i vecka 35 i morgon så att så fort bladen är torkade tänkte jag sätta igång och dricka te :)
Hoppas på att det ska hinna få lite verkan så både förlossningen och återhämtningen blir lite lättare.
Ni som druckit innan; hjälper det med amningen också om man dricker det efter förlossningen?
Hur är det nu det här Med att koka napparna?
Jag ska ju inte amma så jag ska ta med napp och flaskor, hur mycket ska man koka dem? Hur ska man förvara dem sen?
Då borde jag kunna koka de nu och packa de i BB väskan i en plastpåse kanske? Även fast det är flera veckor kvar?