Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Hmm.....konstigaste åkommor....
    Min mage låter också väldigt mycket. Låter nästan som att bebis ligger och fiser där inne ha ha ha....
    Sen ser mina bröstvårtor lite knasiga ut. Har liksom som små små vita prickar på hela vårtgården och dom försvinner inte :/ Inte så tjusigt kanske :)

• Kela1981
    Anonym (Nael12) skrev 2016-07-02 17:12:13 följande:

Jag andas som typ darth vader från start wars :,) näsan är täppt hela tiden....

Ha ha ha! Så var jag också innan men tycker att det har släppt lite de senaste veckorna :)

Flytningar är också något som har minskat senaste veckan tycker jag. Hade helt hemska ett tag :(
  • Kela1981
    Nefermiw skrev 2016-07-02 17:56:04 följande:
    Vet inte om det är pinsamt med hemorrojder, men jobbigt är det i varje fall. En av mina började blöda reelt idag, så fick använda ett trosskyd tills det lugnade ner sig. Tror kanske jag ska ringa vårdcentralen imorgon och höra om det är något som kan göras nånting åt.
    Usch vad jobbigt :(
    Än så länge har jag sluppit hemorrojder men förra gången kom en precis i slutet så det kanske dyker upp här med :/
    Försvinner dom alltid av sig själva?
    Förra gången gick min tillbaka ganska snabbt efter fl och det var jätteskönt. Slapp hålla på med salvor osv.
  • Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-07-02 21:38:54 följande:

Hemorrojder försvinner ofta av sig själv men d finns fall där man får operera bort de. Antar att de gäller riktigt stora eller envisa fall :)

Hoppas ingen här inne behöver operera bort något :/ Låter inte så angenämt!

Ja visst beskrivs graviditeter oftast som något vackert och fantastiskt och det är det ju också. Men det är ganska mycket nasty shit som man får stå ut med också ;)
  • Kela1981

Ikväll var vi på kalas hos svärmor och när vi träffas allihop så är dom 5 barn under 12 år så det är ganska bra drag ;)
    Bebis i magen fick fullkomligt frispel av ljudnivån ha ha ha.... Jag kunde knappt äta så mycket hon for runt där inne XD Nu är det dock lite lugnare igen :)

Angående amningskläder så har jag köpt ett linne bara som jag tänker att det kan vara skönt att ha hemma och i övrigt så tänker jag nog försöka använda mina vanliga tröjor. Annars får jag väl ut och handla när bebis är här :)

I natt drömde jag att vattnet gick och vaknade med ett ryck. Visste inte om det var verklighet eller inte så jag började frenetiskt känna runt i sängen och på mig själv så sambon vaknade och undrade vad jag sysslade med ha ha ha...
    Någon annan som sover djupare än vanligt? Jag vaknar typ inte av något. Är helt klubbad om nätterna!

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-07-04 11:36:01 följande:
    Förlåt haha skrev Kela. Jag vill inte skriva ner mina uppgifter här på forumet haha :/ hur gör man det smidigt?
    Ha ha ha... Ja jag blev lite konfunderad där ett tag XD
    Man kan väl skicka privata meddelanden till varandras profiler, så slipper du ju lägga det i tråden :)
  • Kela1981

Idag kom ståbrädan till vagnen så i veckan får jag släpa fram vagnen och tvätta den osv så vi kan prova brädan till storasyster :)
    Sen är det dags att bädda vagnen och sängen också :D

• Kela1981
    moen skrev 2016-07-04 09:55:39 följande:

Urs är lite nervös.. Är inte CSN berättigad längre så är inskriven hos arbetsförmedlingen som arbetssökande för att behålla min SGI så jag får lite mer pengar när jag är mammaledig. Problemet är att jag har sån jävla foglossning så ska till läkare idag och försöka få en sjukskrivning. Men sist jag var hos en läkare (en riktig översittare..) ville han inte sjukskriva mig för att jag måste vara typ rullstolsbunden för att få en sjukskrivning. Är det verkligen så?! Ska till en annan läkare idag, kvinna och kanske lite mer förstående, och undrar vad fan man ska säga för att få en sjukskrivning? Har det varit såhär svårt för er att få? Tål smärta väldigt bra då jag har knäproblem och har i hela mitt liv gått runt med smärta, och knän som hoppar ur led minst 1 gång i månaden. Jag lyckas alltid förminska mina problem när jag talar med läkare :( Jag som trodde det var FK som skulle vara svåra..

Hoppas det löser sig för dig.
    Så som jag förstod det på min läkare så är det FK som är kinkiga med att godkänna en sjukskrivning på 100% om man "bara" har foglossning. Då ska det i princip vara så att man går med kryckor eller sitter i rullstol.
    Jag hade prematura värkar också så då valde läkaren att skriva det som huvudorsak.
    Allting handlar ju om hur läkaren formulerar sig så det gäller att hitta en läkare som verkligen känner med en och vill hjälpa.
    Lycka till <3
  • Kela1981
    moen skrev 2016-07-04 19:53:58 följande:

Åh så skönt! Fick sjukskrivning 100% för foglossningen och prematura värkar. Känns jättebra :) Nu är det bara att se vad försäkringskassan säger...

Sen flyttar vi hem nu på onsdag! Tjohooooooo va skönt det ska bli att få komma hem! Och fixa inför bebis! Eftersom hantverkarna klantat sig och råkat förstöra både tapeter, spis och lister så har dom fixat det med! Så kommer hem till sprillans ny spis, nymålat och nytapetserat PLUS renoveringen.. Lyx!

Gud vad skönt!!!
    Grattis!
    Nu kan du äntligen slappna av och förbereda ordentligt för bebis :)
  • Kela1981

Det har jag inte varit med om tidigare. Låter ju helt rubbat! Vem stoppar ner handen i en främmande barnvagn?!
    Vet att det var nån äldre dam som stannade och beundrade lite på avstånd när jag var ute med dottern på promenad men hade hon närmat sig och velat pilla på henne så hade jag stoppat det absolut!

Har varit med om en gång att en främmande tagit på min mage men det har för att hon råkade gå in i mig och bad om ursäkt samtidigt som hon la handen på.

Vet att det finns olika barnvagnshängen där det står typ "rör ej" eller liknande om man upplever att det blir anstormningar ;)

Svar på tråden BF Augusti 2016