moen skrev 2016-07-04 09:55:39 följande:
Urs är lite nervös.. Är inte CSN berättigad längre så är inskriven hos arbetsförmedlingen som arbetssökande för att behålla min SGI så jag får lite mer pengar när jag är mammaledig. Problemet är att jag har sån jävla foglossning så ska till läkare idag och försöka få en sjukskrivning. Men sist jag var hos en läkare (en riktig översittare..) ville han inte sjukskriva mig för att jag måste vara typ rullstolsbunden för att få en sjukskrivning. Är det verkligen så?! Ska till en annan läkare idag, kvinna och kanske lite mer förstående, och undrar vad fan man ska säga för att få en sjukskrivning? Har det varit såhär svårt för er att få? Tål smärta väldigt bra då jag har knäproblem och har i hela mitt liv gått runt med smärta, och knän som hoppar ur led minst 1 gång i månaden. Jag lyckas alltid förminska mina problem när jag talar med läkare :( Jag som trodde det var FK som skulle vara svåra..
Hoppas det löser sig för dig.
Så som jag förstod det på min läkare så är det FK som är kinkiga med att godkänna en sjukskrivning på 100% om man "bara" har foglossning. Då ska det i princip vara så att man går med kryckor eller sitter i rullstol.
Jag hade prematura värkar också så då valde läkaren att skriva det som huvudorsak.
Allting handlar ju om hur läkaren formulerar sig så det gäller att hitta en läkare som verkligen känner med en och vill hjälpa.
Lycka till <3