Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Alltså jag håller på att bli galen!!!!! Det kliar ÖVERALLT!!!!
    Bm tog prover förra veckan som inte visade något alls men jag ska be henne ta nya på onsdag när jag ska dit för det här börjar driva mig till vansinne!
    Har så jäkla svårt att somna för jag bara kliar mig och sambon kan inte heller sova eftersom jag stör. Antar att han set fram emot att åka iväg på torsdag :/
    Mina ben ser helt förjävliga ut av allt kliande!
    Fortsätter detta så kommer hela jag att vara ett enda köttsår lagom till förlossningen :(

• Kela1981

Jag har provat sheasmör, aloe och kortisonsalva....ingenting hjälper i mer än typ 30 min :(
    Har även provat peeling som är sockerbaserad för det skulle också hjälpa men icke! Skön är den i alla fall men klådan kvarstår.
    Ska till bm igen i morgon så får vi se om hon har fler tips till mig. Börjar bli riktigt knäpp på det nu!

Inget andningslarm för vår del heller. Hade inte det med dottern så tänker inte köpa det nu heller.

Idag har vi varit på roadtrip hela dagen och det känns i fogarna kan jag lova! Dessutom fick jag en massa sammandragningar från vibrationerna i bilen ha ha ha...
    Är också mätt på att vara gravid nu! 47 dagar kvar nu tror jag. När sambon kommer hem från Kina så är det en månad till fl, det är min nästa milstolpe ;)

• Kela1981
    moen skrev 2016-07-06 08:42:48 följande:

Kela, tycker verkligen synd om dig :( Fyfan för klåda! Hade en gång när jag var barn råkat bada i en sjö med parasiter. Kliade och kröp i hela kroppen i dagar. Man blir ju psykiskt galen och vill bara slita av sig skinnet! Hoppas ni kommer på något för att lindra det. Vet man om det är kopplat till graviditeten? Du kanske redan har skrivit det, men har säkert missat massa inlägg för att alla är så bra på att skriva ;D

Alla mina prover var bra så levern är inte påverkad i alla fall.
    Tydligen så är det vanligt att man får klåda som gravid pga att man har mer "död" hud än annars. Fick rådet att köra peeling och återfuktning så det gör jag men jag är inte så imponerad :/
    Så ja, det är väl graviditetsrelaterat men det är inget farligt så det är skönt att veta :)
    Hoppas på att det lägger sig snart, helst innan jag förlorar förståndet ;)
  • Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-07-06 12:10:09 följande:

Gud det kliar bara jag läser det här. Klåda är bland drt värsta, minns när jag fick nässelutslag över hela kroppen... Förlorade nog förståndet där ett tag!

När du kör socker peeling, prova rent brunt rörsocker. Det ska fungera som lugnande och är anti inflammatoriskt <3 hoppas verkligen du mår bättre snart.

Undra om jag också fått klåda mellan fingrarna, nacken och pannan av samma anledning? Hmm :/

Tack för tipset om brunt socker! Det ska jag absolut prova :)

Igår var jag på tematräff igen på vår BVC/mvc där det pratades om förlossning. Eftersom dottern kom med KS så kändes det som att det vore en bra idé att gå.
    Så nu känner jag mig helt peppad inför förlossningen och tycker inte alls det är kul att det tidigast händer något om fyra veckor :(
    Samtidigt så vill jag ju inte att det ska dra igång för tidigt och framför allt inte nu när sambon ska vara borta ett tag!
    Ska fortsätta läsa i "Föda utan rädsla" så har jag något att pyssla med fram tills det drar igång :)
  • Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-07-06 21:42:30 följande:

Bada i svalt vatten med nån badolja då Kela? Eller hett vatten kanske funkar bättre, lite olika beroende på klådan.

Du kan inte be läkare om starkare kortisonsalva? Är ju hemskt om du ska behöva ha det så där fram till fl :/

Annars kan jag tipsa om att ta utsidan av en sax (alltså inte sidan som klipper) och riva med. Alltså, Gud så skönt det är när det kliar!

Tack snälla för alla tips!

Det funkar hyfsat att duscha i kallt vatten (men inte så skönt XD)

Sen satte jag på en fläkt igår när jag skulle sova så att jag håller mig svalare under natten för det är då det är som värst och det lindrade också en hel del :)

Ha ha ha tack för tipset om saxen ;) Jag har en nagelborste som jag river med också, riktigt skönt på benen!!!

Ska försöka peela och smörja varje dag nu och sen gå antingen utan kläder eller väldigt lösa kläder när jag är hemma så huden får andas ordentligt. Vet inte om det hjälper men det är ju värt ett försök :)

Om det inte har lugnat sig lite till nästa vecka så skulle jag höra av mig till bm igen. I så fall får hon lösa en starkare kortisonsalva till mig så jag slipper bli galen :)

Tack snälla alla för era råd och tips <3
  • Kela1981

Nån annan som köpt gördel till efter fl?
    Jag beställde en belly binder idag :)
    Lite mjukare än belly bandit så den kanske inte ger lika mycket stöd men jag tänker att den nog är skönare att ha på sig plus att magmusklerna blir inte helt avlastade även om dom får lite hjälp på traven :)

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-07-07 06:47:30 följande:

Vart har ni beställt de?

Jag beställde från Jollyroom för dom var den enda jag kunde hitta som hade rätt storlek. Annars finns båda varianterna på babyland :)
  • Kela1981
    E81 skrev 2016-07-07 08:49:24 följande:

Hej tjejer!

Minns ni mig? Jag hann vara med någon vecka i slutet av maj/början på juni. Ville bara berätta att min lilla Abbe föddes på nationaldagen i vecka 30+6. Han vägde 1390 g och var 39 cm lång. Vattnet gick dagen innan och 26 timmar senare föddes han med akut kejsarsnitt. Allt har, efter omständigheterna, gått fantastiskt bra! Abbe är stark som tusan och efter bara 3,5 vecka på neo fick vi åka hem förra onsdagen (fortfarande inskrivna men med hemsjukvård). Han ammar duktigt och växer bra, igår vägde han över 2 kg! Hela familjen mår bra, även om vi är ordentligt trötta i perioder.

Lycka till med era små och kom ihåg att lyssna på era kroppar och lita på magkänslan! Ingen känner era kroppar och bebisen där inne bättre än ni.

*Anton* 19/6-06
    Ååååå stort grattis till er lilla prins!
    Vad skönt att allt gått bra trots hans dramatiska entré :)
    Stor kram <3
  • Kela1981
    Nmg skrev 2016-07-07 19:26:45 följande:

Carriwell Belly Binder Eko Hudfärgad Var det den?

Japp det är den jag beställde :)
  • Kela1981

Jag är snart i slutet av vecka 34 och jag håller med dig; känns helt rubbat att man ska bli ännu större ha ha ha.... Tycker jag är stor nog redan!
    Om jag har räknat rätt så kommer jag nog inte att bli mycket större eller tyngre än jag var med första barnet och det känns rätt bra.
    Förra gången tränade jag jättemycket och kunde fortsätta göra det ända in i mål medan denna omgången har varit katastrof och jag har inte alls varit aktiv på samma sätt.
    Ser väldigt mycket fram emot att få återerövra min kropp när bebisen är ute :D

Här är det ganska svalt och skönt och det verkar hålla i sig nästa vecka också så jag klagar inte :)
    Nmg du får blåsa håret framför en fläkt så du kan svalka dig samtidigt ;)

Jag har väldigt mycket tryck neråt och riktigt starka sammandragningar på kvällarna. Känns nästan som att hon ligger och puttar på bäckenet med armbågarna och vill göra mer plats ha ha ha
    Bm sa att hon ligger väldigt långt ner och det känns! Känns som att största tyngden ligger nere vid blygdbenet och att det är mer plats uppe i magen nu. Lite lättare att andas ;)

Svar på tråden BF Augusti 2016