Snuttispluttis skrev 2016-07-06 21:42:30 följande:
Bada i svalt vatten med nån badolja då Kela? Eller hett vatten kanske funkar bättre, lite olika beroende på klådan.
Du kan inte be läkare om starkare kortisonsalva? Är ju hemskt om du ska behöva ha det så där fram till fl :/
Annars kan jag tipsa om att ta utsidan av en sax (alltså inte sidan som klipper) och riva med. Alltså, Gud så skönt det är när det kliar!
Tack snälla för alla tips!
Det funkar hyfsat att duscha i kallt vatten (men inte så skönt XD)
Sen satte jag på en fläkt igår när jag skulle sova så att jag håller mig svalare under natten för det är då det är som värst och det lindrade också en hel del :)
Ha ha ha tack för tipset om saxen ;) Jag har en nagelborste som jag river med också, riktigt skönt på benen!!!
Ska försöka peela och smörja varje dag nu och sen gå antingen utan kläder eller väldigt lösa kläder när jag är hemma så huden får andas ordentligt. Vet inte om det hjälper men det är ju värt ett försök :)
Om det inte har lugnat sig lite till nästa vecka så skulle jag höra av mig till bm igen. I så fall får hon lösa en starkare kortisonsalva till mig så jag slipper bli galen :)
Tack snälla alla för era råd och tips <3