• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Ja visst är de jobbiga när de lägger sig i. Min träffade en kompis till oss på Midsommarafton och direkt kommenterade hon att flickan måste ha strumpor på sig för det va så kallt ute. Alltså allvarligt kan hon bara vara tyst tänker jag!!!mitt ex mamma bodde utomlands så henne träffade jag bara när vi va där och hälsade på 1 gång per år men det slutade upp med att hon kom till Sverige och bodde hos oss 1-2 månader åt gången. Man ville typ dö då så jag håller med om att eller fika nån timme i veckan än att de kommer ch bor här.

Hoppas bebis kommer snart då, det är jobbigt när de här diffusa grejerna börjar...

Misszandra skrev 2016-07-18 15:23:20 följande:

Ta inte illa upp nu tjejer men det känns skönt att höra att jag inte är den enda som har problem med min svärmor, hon är också väldigt pushig, hon säger också konstiga grejer som att vi inte borde ha vår bebis i sängen men när vi kommer och hälsar på (de bor 3.5h bort) så ska hon sova med honom i sin säng. Man bara, eh, nej!? skulle inte tro det va. Och till dig som skrev (minns inte vem det var) att du önska att du bodde längre bort, jag tror inte det är mkt bättre för mina svärföräldrar tänker typ flytta in när väl vår bebis kommit, eftersom de har så långt att köra, jag hade hellre haft över de på fika några gånger i veckan än ha de boende här i flera dagar/vecka. 

Måste också berätta, igår var jag 99% säker på att min förlossning hade startat. Jag har ALDRIG haft så ont som jag hade, jag visste inte vart jag skulle ta vägen och det blev bara värre och värre, kunde inte stå rakt upp och det bara högg i magen hela tiden. Tog en alvedon som inte hjälpte alls, sen hittade jag en ställning i sängen som var någorlunda bekväm så jag lyckades andas när det inte gjorde ont och jag var så trött efter att ha varit på IKEA hela dagen så jag somnade, men vaknade typ 100ggr på natten men när jag vaknade imorse var det som borta, puts väck. Ingen smärta alls, förutom lite molande som jag alltid har. Jag är sååååå himla trött på detta nu, kan han komma ut nån gång?

• Nmg

Men säger ni till era svärföräldrar im de gör nåt eller lägger sig i eller är man bara tyst liksom heheh?

• Nmg

Tack för tips om vagnbäddning, jag kör oxå filtar i början så Får man komplettera sen om det är kallt

• Nefermiw

Jag har bestält fyra Grobags. Två till 0-6 mdr. En tynn och en lite tjockare och två till 6-18 mdr. också i två olika tjocklekar. Kommer också använda filt, men när bebisen börjar röra lite mera på sig brukar filten inte stanna på plats. Jag var väldig nöjd med Grobags till dottern, så det blir altså dem igen.

Var hos barnmorskan idag och min pojke ligger också på tvären. Är i början av vecka 36, men eftersom att jag ju ändå ska ha snitt, så gör det inget att han inte vill ligga still.

Var i Skånes Djurpark idag och gick runt i fyrra timmar. Lyckades tyvärr att banka magen hårt upp i en kant på bordet vid en bänk. Lillebror gilladed det absolut inte. Skönt att sitta lugnt hemma igen och känna hur han rör d å sig i magen så vet jag att han inte blev skadad.

• Curlingmorsan

Börjar helt plötsligt tycka att min svärmor kanske är rätt bra ändå! ;) Hon lär ju aldrig tjata om att få komma och hälsa på eller lägga sig i vad vi gör och inte gör.

Ni som har bebisar som ligger på tvären, hur ser era magar ut? Sticker det ut på båda sidor och är tomt/mjukt längst ner och längst upp? Funderar på om min ligger lite på tvären. När han rör sig så känns det oftast ganska långt upp på höger sida och ganska långt ner på vänster sida samtidigt. Känns som rumpa och ben är på höger sida och huvudet på vänster. Ska till bm imorgon, hoppas hon kan känna hur han ligger. Min bm har semester och vi är i vår husvagn 8 mil hemifrån så jag ska till en ny bm här imorgon. Ska göra de två sista besöken här. Skönt att slippa åka hem bara för det.

• Misszandra
    Nmg skrev 2016-07-18 15:29:37 följande:

Men säger ni till era svärföräldrar im de gör nåt eller lägger sig i eller är man bara tyst liksom heheh?

Jag försöker oftast säga till på ett snällt sätt men oftast känns det som att det går in genom ena örat och ut genom andra direkt. 

Jag tror också att min sambo är lite skraj inför vad som komma skall, både med förlossningen och att ta hand om en liten bebis. Han har inte sagt något konkret till mig om det men jag har fått mina vibbar, klart man är nervös och så men det löser ju sig alltid oavsett vad som händer. Tror han vill ha sin mamma att luta sig lite mot, och det gör inte saken bättre när jag känner att vi borde vara mer självständiga, hon har kommenterat många gånger att de ska vara här hela tiden efter vi fått vårt barn och det är inget jag känner för, vilket jag försöker förklara för min sambo men jag tror han har svårt att säga emot sina föräldrar också, tyvärr. Jag däremot har inga problem med att säga till mina, de respekterar också vad jag vill på ett annat sätt, antagligen för jag har lättare att förklara för dom. Min pappa är nästan som jag själv, han säger ofta grejer och det känns som att han läser mina tankar så han får nog lugna mamma lite när bebis väl kommit. 
  • Mika86

Jag har varken svärmor eller svärfar, tråkigt nog, man saknar svärmor o barnen hade velat ha sin farmor, hon dog när vår förstfödde va 7 månader o då hade hon legat på sjukhus i 2 månader. Svärfar klarar jag mig utan då han va riktigt elak mot svärmor o deras barn när de va små (min gubbe o två bröder) Mina föräldrar lägger sig inte i så, särskilt inte mamma på nåt vis nångång. Vi ha däremot annan släkt som varit fenomenal på det planet o väldigt bestämt med att hens sätt är det bästa o alltid rätta. Här är allt klart o vi inväntar förlossningen bäddat vagnen med hannduk, lakan o täcke o kudde, sen om det blir täcke eller en tunn filt får vi se när han kommit. Idag ett par timmar efter sex så hade jag en pyttepytteliten ljusrosa blodfläck i trosorna, tror ju definitivt inte att det är nåt på g utan bara sköra slemhinnor nu när jag är så förkyld, få ringa fl eller BM imorgon om det blivit mer :-/ kruxet är att vår barnvakt kommer hem först på onsdag eftermiddag/kväll

• Snuttispluttis

Jag hade lätt klarat mig utan svärmor och svärfar. Nu står min man väldigt nära sin mamma så det är liksom bara att acceptera, men han vet mycket väl vad jag tycker om påträngande folk, oavsett vem det är.

Svärisarna kommer hyra stuga i Skåne (nära Helsingborg) hela augusti för att semestra säger de. Men egentligen är det bara för att vara nära så de kan komma och vara barnvakt massor. För att hjälpa till när vi packar upp och flyttar in, säger de, men det är bara för deras egen skull. Hade det inte varit för att jag inte ser nån annan utväg än att de ska ha dottern när vi åker in på fl så hade jag aldrig gått med på det. Ett tag funderade vi på om min man skulle stanna hemma med dottern, men vi vill båda att han är med. Dock har jag gjort klart för honom att svärisarna inte är välkomna massor direkt efter födseln. Då vill jag att de åker så vi får de två veckorna för oss själva.

Lite skönt att höra att vi är så många som har småproblem med våra svärmödrar ändå. Det gör det lite lättare att stå ut på nåt vis :P

• Snuttispluttis

Angående vagnsbäddning så har jag en sleepcarrier som jag ska lägga fårskinn och filtar i (efter väder). Det blir nog en åkpåse framåt vintern alt om bebisen får ta stora dotterns. Sen har jag overall i ullfleece till vintern kom jag på, så behövs nästan ingen åkpåse. Ska ju bo i Skåne ändå, är van vid Norge :P

Ni med barn tidigare, behöver en 1 1/2 åring åkpåse på vintern eller räcker det med overall?

• Mal Mal
    Curlingmorsan skrev 2016-07-18 18:40:05 följande:

Börjar helt plötsligt tycka att min svärmor kanske är rätt bra ändå! ;) Hon lär ju aldrig tjata om att få komma och hälsa på eller lägga sig i vad vi gör och inte gör.

Ni som har bebisar som ligger på tvären, hur ser era magar ut? Sticker det ut på båda sidor och är tomt/mjukt längst ner och längst upp? Funderar på om min ligger lite på tvären. När han rör sig så känns det oftast ganska långt upp på höger sida och ganska långt ner på vänster sida samtidigt. Känns som rumpa och ben är på höger sida och huvudet på vänster. Ska till bm imorgon, hoppas hon kan känna hur han ligger. Min bm har semester och vi är i vår husvagn 8 mil hemifrån så jag ska till en ny bm här imorgon. Ska göra de två sista besöken här. Skönt att slippa åka hem bara för det.

Lustigt lika! Vi husvagnar just nu 11 mil från sjukhuset, 8 mil hemifrån. Det gör väldigt ont i hela magen till och från hela tiden. Har svårt att äta. Ja exakt så, tomt nedtill o ibland tomt upptill. Han ligger ibland med nånting o trycker mot högra revbenen men svårt att avgöra vilken del det är. Gör ofta ont på sidorna det liksom spänner. Det är väldigt oskönt... Några veckor innan låg han neråt och då visste jag precis vad som var vilken kroppsdel men nu känns allt jätterörigt......
Svar på tråden BF Augusti 2016