• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hazel Grace

Tack för babysitter tipsen! Kanske kan hitta någon fräsch på blocket då. Babybjörn verkar ju vinnande trots pris :)

Misszandra skrev 2016-09-17 11:40:10 följande:

Lite så är det här också, fast hade det varit min mamma hade jag kunnat säga till på annat vis, man har ju inte den relationen med svärföräldrarna. Och de har även svårt med svenskan så det blir ofta kommunikationsproblem. Som nyss, hon står och säger att han är hungrig och när han gråter ska hon ändå trösta, så jag sa bara men jag tar honom för han måste äta.Exakt så känner jag också, när vi träffas är jag bara mat. Får knappt se min egen bebis och vi ska vara här en hel helg. Det frågas liksom inte heller "får jag hålla?" utan det är "Har han ätit? Då ska jag ha honom" 

Men din sambo pratar spanska med er son? Då är han nog van vid det, för det gör inte min sambo, han pratar svenska med honom. Iallafall än så länge, så han är inte van vid det och han är liksom inte den bebisen som han är när han hör svenska. Det kommer väl, reagerade bara på att han inte visade glädje på de viset, som han brukar. Kan du spanska om man får fråga? 

Precis, frågar inte utan bara tar honom. Jag kan ju inte direkt hålla emot heller. Sambon och hans släkt är chilenareoch idag är det deras nationaldag och vi ska iväg på firande snart. Dom är ju inte nådiga med bebisar, har på känn att han kommer bli kidnappad och visas upp hos alla möjliga främlingar som ska klämma och pussa.

Min sambo pratar mycket spanska med honom men svenska också. Jag kan ingen spanska, ytterst lite. Men det vore jättekul om vår son lär sig det :) kanske kan lära mig lite samtidigt.

I Göteborg får vi också vaccin mot rotavirus. Men här sa dom att det ges tidigast vid sex veckors kontrollen. Fick papper med info sist vi var där nu så fick vi bestämma oss tills nästa gång.
  • Mulan91

Vi har en graco babyglider Elite, det är en gunga/babysitter (man kan lyfta av babysitter-delen). Fungerar bra just nu när han väl går med på att släppa mig :) min son vill också bara vara med mig eller amma så det blir svårt att få allt gjort här -_-

Jag tror inte att bebisar reagerar på språk faktiskt :o vi talar 3 språk här hemma haha vår bebis verkar inte reagera nämnvärt..

Med risk att bli dömd så är det så att jag och min sambo är väldigt skeptiska till vaccinationer... Ingen mer som känner så?

• Nmg

Ja vi får

Väl se är på Väg dit nu, 3 gången jag ska umgås med henne på en vecka.. Lyckan är enorm. Suck.

Jag ska prata med BVC på

Måndag de kommer hem till oss få, ska fråga om jag verkligen måste väcka honom.

Snuttispluttis skrev 2016-09-17 13:28:44 följande:

Babysitter har vi också babybjörn. Stora hatade den dock så den är inget använd än. Får se om lillan gillar den. Nu är hon nöjd med att ligga på soffan när vi är där och leker :)

En månad gammal nu och väger 3620 gr (3148). Så en bra ökning. Små stl 50 bodys är för små nu :)

Tror inte att Helsingborg ger för rotavirus tyvärr. Då borde vi gjort det på enmånadskontrollen va? Stora fick det när vi bodde i Norge. Men de klarar sig väl utan. Det är ju ganska nytt i Sverige att man ger har jag förstått.

Nmg, var inte så säker på att det stoppar henne! Min mamma tycker att det är ett alldeles toppentillfälle att ta upp bebisen när den sover.. Och måste du väcka för att mata på natten om han går upp bra i vikt?

Kela, känner igen den där problematiken! Har sånna perioder här också och det är så utmattande. Och vad man än gör blir ingen av dem nöjd :( Tur att de blir äldre för varje dag som går! ;)

Tack för svar om försäkring! Ska kolla Trygg-Hansa och ser det bra ut så kör vi på den.

• Mulan91

Wow vilka problem många har med anhöriga! Har sluppit det men e nästan tvärtom här, vissa har inte ens visat sina ansikten och hälsat på oss än :/ både familj och nära vänner! E rätt besviken faktiskt

• Zarizen
    moen skrev 2016-09-17 13:19:25 följande:

Jaha! Till mig sa dom att det endast ges i Stockholm :O liars! Men bra att ni också får den :)))

Har samma problem här... Känns helt onödigt att ha köpt vagn. Lyckats ha henne i den ca 2ggr på 7v.. Enda den är bra för är när man ska ta med saker, bära skötväskan och lägga henne i en kort stund om sjalen behöver knytas om -.- kör oftast sjalen och en väska om jag ska någonstans själv, och speciellt när man tar bilen :) bara att "hälla i" henne när man ont klart haha

Haha! Exakt så har jag det med! Skulle kunna varit jag som skrev ditt inlägg
  • Mal Mal

Min kille har fått krupp.. Gick jättefort.. Vid 13-tiden började det och nu är vi på akuten :( Stackars! Det gör ont i mig o se han så dålig...så liten. Vi kanske blir inlagda.

• Nmg

Nej stackarn var han förkyld?

Mal Mal skrev 2016-09-17 17:00:16 följande:

Min kille har fått krupp.. Gick jättefort.. Vid 13-tiden började det och nu är vi på akuten :( Stackars! Det gör ont i mig o se han så dålig...så liten. Vi kanske blir inlagda.

• Nmg

Han sov i bilstolen en stund sen vakna han då tog hon upp honom sen höll hon i honom i 1 Tim. Och sa att hon kunde komma ich ta honom ett or timmar framöver om jag ville göra nåt "för jag kanske inte kan ta honom på natten än" sa hon. Ehhh? Han är 8 dagar!!! Har absolut inget behov av att lämna iväg honom flera timmar. Sen skulle hon komma och gå ut med honom med vagnen oxå. Jag sa att jag hör av mig om det finns ett behov. Suck.

• Mal Mal

Nmg
    Ja han har varit jätteförkyld i två dygn. Ingen feber dock, men jobbigt slem och snuva.

• moen

Mulan, vi är också lite skeptiska mot vaccin, speciellt min sambo, men tydligen har det här vaccinet funnits väldigt länge. Sverige är några av dom sista att börja ge :S fråga mig inte varför.. Men vi tyckte att det va tillräckligt testat för att våga ge det :)

Jag hade problem med svärfamiljen (säger man så?) men efter att ha sagt ifrån backade dom lite. Är fortfarande jobbigt men kan bita mig i tungan. Vi har ju min sambos lillebror som inneboende och han kan man ju inte komma ifrån. Min egen familj där emot är skit ointresserade.. Är faktiskt lite ledsen över det! Min lillebror har inte ens träffat henne. Okej att han bor 6 timmar bort men tycker ändå att han borde kunna åka över en helg. Finns gästrum både hos mig och mamma.

Svar på tråden BF Augusti 2016