• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Tror d bästa är att inte jämföra sitt barn med andra, stressa inte Moen, alla barn är olika och tycker det e fel att försöka få de att passa i en mall när dom är så små.. Hon kmr säkert ligga på mage närsomhelst! :)

Förresten, nån som testat "pysventil"? Min son är så gasig! Han sväljer mycket luft tyvärr :/

• Moorii
    Misszandra skrev 2016-10-01 11:47:03 följande:

Jag tror min son är lite före sin utveckling. När han föddes var han vänligt stark i nacken/ryggen och benen. Han kan nästan stå själv men lite stöd så klart. Hans nacke är lite vinglig men han håller upp huvudet helt själv och han sparkar jättemkt med benen och pratar himla mkt! Han är en liten pratkvarn. Kommer nya ljud varje dag och han skrattar jättemkt, eller ler men ibland kommer där ett skratt också. Vissa saker som han gör nu som 8 veckors bebis, har hans kusin på 4månader nyss börjat med. Så därför jag antar han är tidig? Hon kanske är sen?

Våran son är nog också lite tidig tror jag! Han log och började jollra vid två veckor och var också stark i nacke och ben från början. Han kan babbla på länge om han är på det humöret, världens mysigaste ljud ^^ Han är två månader idag och lyfter huvudet högre än sin kusin som är 1,5 månad äldre. Fast hon är enligt BVC lite efter med det, så kusinen är nog sen, precis som min sons kusin :)

Nu har han kommit in en period då han sover mycket på dagen, 3-4 timmar i sträck! Tidigare fick jag honom knappt att sova 20 minuter vissa dagar, så det är väldigt skönt. Inte lika gnälliga kvällar som innan och han sover fortfarande på nätterna, helt fantastiskt! Har lärt mig att ingen fas varar för evigt, så får passa på att njuta så länge det varar :P
  • moen
    Mulan91 skrev 2016-10-01 14:02:26 följande:

Tror d bästa är att inte jämföra sitt barn med andra, stressa inte Moen, alla barn är olika och tycker det e fel att försöka få de att passa i en mall när dom är så små.. Hon kmr säkert ligga på mage närsomhelst! :)

Förresten, nån som testat "pysventil"? Min son är så gasig! Han sväljer mycket luft tyvärr :/

Precis :)

Vi kör på Windi och funkar utmärkt när man märker att hon kämpar med magont och fisar :D
  • Mal Mal

Åkte och gratulerade min brorson i Gbg igår, han fyller två år nu. En resa på 23 mil dit och sedan lika långt hem. På hemvägen skrek bebis i stort sett hela resan Drygt tre timmar! När vi stannade för att trösta och jag plockade upp honom så såg jag skräck i ögonen på honom. Upplevde det som han kände sig övergiven och kämpade för sitt liv. Jag mådde illa och hatade mig själv för att jag tog med en 8-veckors på sån resa! För två år sen gjorde jag samma resa och då sov bebis hela vägen dit och hela vägen hem, så trodde nånstans att det skulle gå lika bra nu.

Min bebis är den första av mina tre barn som inte gillar att åka bil??? Däremot är dammsugaren en stor favvo, han slocknar direkt, så den används flitigt hemma när han inte riktigt vill komma till ro....

• Zarizen
    Mal Mal skrev 2016-10-02 07:24:26 följande:

Åkte och gratulerade min brorson i Gbg igår, han fyller två år nu. En resa på 23 mil dit och sedan lika långt hem. På hemvägen skrek bebis i stort sett hela resan Drygt tre timmar! När vi stannade för att trösta och jag plockade upp honom så såg jag skräck i ögonen på honom. Upplevde det som han kände sig övergiven och kämpade för sitt liv. Jag mådde illa och hatade mig själv för att jag tog med en 8-veckors på sån resa! För två år sen gjorde jag samma resa och då sov bebis hela vägen dit och hela vägen hem, så trodde nånstans att det skulle gå lika bra nu.

Min bebis är den första av mina tre barn som inte gillar att åka bil??? Däremot är dammsugaren en stor favvo, han slocknar direkt, så den används flitigt hemma när han inte riktigt vill komma till ro....

Fy vad jobbigt! Vet precis hur det är. Fast jag har aldrig åkt så långt med min pojk. Som längst 7 mil enkel men då var han mindre och sov mest. Är han vaken nu så skriker han hela tiden! Hemskt. Tar ju inte napp heller så går liksom inte att trösta honom med nått. Vill bara bli buren eller ligga vid bröstet. Det går ju överallt men inte i bilen..

På tisdag ska vi till USÖ för neonataluppföljning, hoppas läkaren tycker allt är bra..
  • Misszandra
    moen skrev 2016-10-01 13:00:50 följande:
    Alltså min kan också hålla nacken helt själv väldigt stadigt och stå med hjälp osv. Är bara det där med att lyfta huvudet från att ligga på mage. Antingen vill hon inte för att fokuset ligger på att vara arg och skrika eller så har hon inte övat nacken tillräckligt :/ men när hon ligger på axeln lyfter hon ju upp huvudet utan problem och vrider det och så, och då lär hon ju använda samma muskler som när hon ligger på mage? Tror att kusten är sen jag :) men inte vet jag haha
    Jaa, gillar hon inte magläge är det nog därför. Klart hon inte vill göra något om hon inte gillar att ligga på mage. BVC sa att barn oftast inte gillar det, han verkar gilla det för han låg länge på skötbordet där och sen brukar han ligga en lång stund på mage varje dag. 

Detta var han för två veckor sen ungefär. 
  • Snuttispluttis
    Mal Mal skrev 2016-10-02 07:24:26 följande:

Känner med dig!

När stora var 2,5 månad åkte vi 40 mil för dop i mina hemtrakter. Resan brukar ta 5 timmar, det tog 11 timmar för oss pga alla stopp för att lugna och trösta. Tillslut fick vi bara köra på, trots gallskrik. Hon var helt slut och satt bara apatiskt i babyskyddet när vi kom fram. Kan säga att det inte blir några längre bilturer med lillan. Har faktiskt inte åkt bil alls än.
  • Snuttispluttis
    moen skrev 2016-10-01 14:01:55 följande:

Blir bara massa mys med andra ord! :D Kan förstå att det är lite slitsamt, och du hinner nog inte med så mycket annat än att amma och gosa :O Men tiden går snabbt så ta vara på allt gos så får resten lämnas till senare ;)

Åh, om jag inte hade haft stora tjejen hemma hela dagarna hade jag absolut gosat och njutit typ hela tiden :P Nu består amningsstunderna mest av att skydda lillan från storasyster.
  • Nmg

Åh va tiden går fort och bebis växer ! Bu lämnar vi strax stl 56 för 62... Han är ju 58 cm Lång! Inte så konstigt eftersom Pappan är 194... måste bara visa en bild

På hans hår, han hade så Mycket

Hår när han föddes att demonterad kunde få fast de

Där Mätarna på hans huvudnummer förlossningen haha och långt har der blivit Oxå! Bilder från idag

• Nmg

Jäkla översättning På telefonen Hah!! De kunde inte få fast de där mät grejerna på hans huvud ska stå. :)

Svar på tråden BF Augusti 2016