• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis

Men oj Nmg! Jag tycker att mina har haft mycket hår när de föddes, men det där är ju galet :P Typ dubbelt så långt som på min lilla och hon är sju veckor nu.

• Hazel Grace

Jag åkte tåg med lillen i helgen. 3,5 timme och han var så duktig! Sov nästan hela vägen dit, vaknade för att äta en gång bara och så var han vaken och pratade lite en kort stund innan han somnade igen. Och hem fick vi åka bil i tre timmar först, sen tåg i en timme. Så lugn och fin liten kille hela vägen. Men sen när vi kom hem, då släppte han lös som sjutton. Aldrig hört honom skrika så. Sambon fick inte hålla honom alls utan det var bara jag som dög. Gick och runt hela kvällen och sen lugnade han ner sig till slut och då var han så utmattad att han somnade och sov i nästan sex timmar. Idag är han typ den gladaste i världen. Så sjukt hur det vänder snabbt.

Angående hår så hade min också massa hår när han föddes. Men den där kolsvarta kalufsen Nmg var ju redig :D så söööt!

• Nmg

Oj ja det helt galet hur fort det vänder! Men skönt att resan gick bra i alla fall, vi ska till Sthlm på torsdag super mer ös. Hoppas han klarar av att sitta i bilen i 2tim.

Haha ja det är mycket hår, tur att Min syrra är frisör ,

Hazel Grace skrev 2016-10-03 13:42:31 följande:

Jag åkte tåg med lillen i helgen. 3,5 timme och han var så duktig! Sov nästan hela vägen dit, vaknade för att äta en gång bara och så var han vaken och pratade lite en kort stund innan han somnade igen. Och hem fick vi åka bil i tre timmar först, sen tåg i en timme. Så lugn och fin liten kille hela vägen. Men sen när vi kom hem, då släppte han lös som sjutton. Aldrig hört honom skrika så. Sambon fick inte hålla honom alls utan det var bara jag som dög. Gick och runt hela kvällen och sen lugnade han ner sig till slut och då var han så utmattad att han somnade och sov i nästan sex timmar. Idag är han typ den gladaste i världen. Så sjukt hur det vänder snabbt.

Angående hår så hade min också massa hår när han föddes. Men den där kolsvarta kalufsen Nmg var ju redig :D så söööt!

• Mulan91

Nmg vad bestämde ni er för att göra här i Sthlm? :) och oj va mycket hår :) Min son hade mycket men inte så långt! Det har börjat bli lite kortare på sidorna där han brukar ligga också haha..

• Nmg

Aha har han tappat pga kudde ?

Vi ska försöka vara mest utomhus såg att det skulle bli

Rätt så soligt Ändå Så vi ska försöka undvika galleriorna med mycket folk. Blir nog en promenad på Djurgården kanske Strandvägen

Ska försöka äta nånstans oxå, inser att det inte finns sååå många barnvagnsväliga ställen.. Vapiano brukar ju funka i alla fall där Är det stort även Om det inte är världens roligaste mat.

Mulan91 skrev 2016-10-04 09:57:02 följande:

Nmg vad bestämde ni er för att göra här i Sthlm? :) och oj va mycket hår :) Min son hade mycket men inte så långt! Det har börjat bli lite kortare på sidorna där han brukar ligga också haha..

• Mulan91

Jag har aldrig riktigt haft problem med barnvagn.. Personalen brukar vara väldigt hjälpsamma på de flesta ställen och ordnar så vi får plats haha! Om inte det är ett supertrångt litet ställe då! Det löser sig nog för er ;)

• Nefermiw

Nu är vi i Tyskland och tycker faktisk att det gick bra att flyga med bebis. Första gången att jag har ammat på ett flygplan, men det gick också bra. Som tur ingen blöja att bytte eftersom toan på ett flygplan är sjukt små.

Bebis sov stort set hela tiden i vagnen när vi var i Legoland Tyskland båda dagarna. Kan tipsa om att en Babyzen Yoyo vagn är bra att resa med och väldig smidig att köra. Viktor är bara 8veckor nu men lå i 6mdr vagn ändå och det gick hur bra som helst.

Ang det att åka bil. Hemma gillar han sitt babyskydd, men det i hyrbilen här hatar han och skrek vilket han nästan aldrig gör.

• Nmg

Duktiga ni är som reser med era barn

Alltså jag är så Irriterad att jag får utbrott!! Svärmor smsade igår och frågade om fick komma idag för jobba ledig och jag skrev att hon kunde komma Kl 13. Vet att hon inte brukar vara kvar mer än 1,5-2tim. Skrev att bebisen sover då så att hon skulle veta det. Hon kom 12:40 och hade med sig fika, och bebis sov hela tiden som hon va där och sen kollar jag på

Klockan och se att kl är 15:35!! Jag har missat bebisensmat tid och jag hade en tid his sjukgymnasten kl 16, så jag fick kasta han i vagnen och springa genom stan med en skrikande bebis. Alltså nu var det inte hennes fel att jag hade en tid att passa ovh jag hade inte sagt till henne att jag jade en tid kl 16 eftersom jag inte trodde hon skulle vas kvar så länge, men jag blir sååå irriterad över att hon va kvar 3 timmar!!! Alltså hon tog hela min tid som han sov när jag hade kunnat ögna lite tid åt mig, nu ör hela jävla dagen slut ich jag har inte gjort ett skit. Åh jag är Så Jävla arg!! Kommer till sjukgymnasten svettig som en gris. Min Man

Mötte upp mig så vi fick Mata honom utomhus för han skrek så mycket. Nu Är hon ledig 3 dagar gill tydligen och jävlar om Hon ska hälsa på igen , de där tre timmarna som Hon tig från mig idag får hon leva på

Ett tag. Socialt att sitta och kolla på en sovande unge o tre timmar.

• Zarizen

Idag var vi på åb hos läkare på neo. Det gick bra! Hon undersökte honom och tyckte att han var jättefin och duktig med allt. Hb var 107 denna gång (95 sist) får ju järndroppar och ska ha det i ca 2,5 månad till.

Farmor följde med och det var skönt att ha en vuxen med, Brooklyns pappa jobbar alltid och har svårt att följa med. Hon bjöd på fika sen efteråt hos dem och gullade med B. Tackade så mkt sen för att hon fick följa med. Glad att ha en svärmor som inte kräver så mkt och håller sig på avstånd. Riktigt skönt.

Svar på tråden BF Augusti 2016