• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen

Haha det där med smink gav jag upp redan flera månader sen :'D Håller med Zarizen, blir nöjd bara jag får borsta mig lite!

• Hazel Grace

Här är är det också naturlig look som gäller. Hade en dag när vi var borta på kalas som jag lyckades sminka mig. Kände mig också jättestajlad haha :) blev helt matt när jag kom på att jag var tvungen att tvätta bort det. Struntade faktiskt i det och lät duschen ta det dagen efter.

• Mulan91

Hahaha, så roligt med tråden haha :D jag flätar mig ofta för att slippa mitt hår, har superlockigt stort hår som gärna tovar sig om jag inte tvättar och borstar det i duschen... Lite svårt när jag knappt hinner ta en snabbdusch haha.

Sjukt jobbig natt :( bebben bara gnällde och vaknade hela tiden blööh. Ska bli skönt när man får sova mer än maaax två timmar i sträck igen...

• Nmg

Haha Det är Därför man älskar denna tråd

Man kan diskutera allt Från svärföräldrar, smink till bajsblöjor

Usch låter jobbigt att bara sova 2 timmar i taget, här går det bra med nätterna, vaknade 1'gång inatt kl 03:30 sen var det dags igen 7:30. Känns som lugnet före stormen, är livrädd över att få Kaosiga nätter....

Idag blir pluttis 3 veckor , för 3 v sen låg man på

Förlossningen och väntade på

Operation, usch. Men helt sjukt va fort tiden går.

Idag ska vi till BVC för vägning så vi ska ta en promenad dit, det är 3,5 km enkel väg då jag hoppas han håller sig lugn i vagnen, inte så kul med en skrikig bebis 7 km...

Ikväll ska jag och syrran överraska min dotter med en middag ute, gu va jagLängtar känns som värsta grejen att man ska få

Äta middag utan att kasta i sig den på 1 minut med en skrikande varelse bredvid haha. Och dottern kommer nog uppskatta egentid med mig oxå.

• moen

Hur ofta och länge brukar ni låta era bebisar ligga på mage för att träna nacke och rygg? Min tjej hatar att ligga på mage och gallskriker så fort man lägger henne, så glömmer ofta att göra det :(

• Mulan91

Jag har inte börjat med det än, men jag tycker inte man ska tvinga fram det... Skriker hon så kanske hon inte e redo? Vänta och testa igen om några dagar kanske? :)

Har min son på mage bara när han har ont i magen men det är ovanpå mig :P ska nog börja när han är lite större :)

• Hallonpajen

Och min bebis älskar att ligga på mage :) har fått det till att bli en mysig rutin innan läggdags då jag ger massage på hela kroppen. Att få ryggmassage är hans favorit! Det bästa är om man börjar så tidigt som möjligt iaf med små korta stunder för det blir värre om man väntar länge (så blev det med min första iaf...)

Ang smink så måste jag oxå fräscha till mig lite varje dag. Har skötbordet precis intill handfat och spegel så jag sätter på mig foundation och mascara när jag klär på bebis, känner mig oxå piggare då!

Stolt sytok!
  • Nmg

Jag brukar lägga honom På mage en kort stund bara, oftast ligger han på mage på mig men då "vispar" han omkring med huvudet och har svårt att hitta en bra placering för huvudet.

• moen

Skönt med massage om kvällarna :) de e bra att göra magliggandet till en positiv grej!

Ja jag känner också att jag inte vill tvinga fram det nu när jag vet att hon hatar det.. Låter henne ligga så länge hon inte gråter men det gör hon ju i stort sätt på en gång :/ va hos BVC idag. Min lilltjej håller huvudet själv men tappar det om hon fokuserar på något annat. Tydligen ska bebisar lyfta huvudet helt och trycka upp sig vid 2 månader men det gjorde inte hon.. Kändes som att sköterskan förstorade det blev faktiskt lite ledsen och hon fick mig att känna mig lite misslyckad som förälder. Blir hårdträning nu och vid 3 månaders kontrollen ska hon lyfta huvudet själv och hålla det själv (som hon redan gör).

Sen blev jag riven och biten av en katt som bråkade med katten på gården :( enligt en granne va det en "vildkatt". Pratade med BVC om det och hon trodde inte att stelkramp va något som går över via bröstmjölken men att jag skulle se till att vara vaccinerad ändå för bådas skull. Är antagligen vaccinerad då man gör det i skolan men ville va på säkra sidan så tog ett vaccin. Kontrollerade flera gånger med Svea vaccin där jag tog det om det va ok för ammande och det skulle inte va farligt. Ringde och kollade med läkemedelsinfo också efter men va inte säker på vad det hette det jag fått. Han kollade 2 som jag kunde ha fått och med ena så fanns det inga kända risker men man skulle väga för och nackdelar. Det andra skulle man INTE ta om man ammade. Så bröt ihop för det med och sambon fick sitta och hålla mig som en 3 åring när jag bölade!

Urs idag är jag inte någon bra mamma :'( med hormoner och massa som händer.. haha och nu ser jag att jag skrev en alldeles för lång text! Beundrar er som orkar läsa xD

• moen
    Nmg skrev 2016-09-30 22:52:20 följande:

Jag brukar lägga honom På mage en kort stund bara, oftast ligger han på mage på mig men då "vispar" han omkring med huvudet och har svårt att hitta en bra placering för huvudet.

Ja när hon inte gråter, och det händer sällan, gör hon också så :/ fast inte på mig. Eller så envisas hon med att lägga ansiktet rakt ner i täcket och leta bröst...

Hjälper inte att hon ligger på mig heller. Hon vill att jag sitter helt annars blir hon arg :( bortskämda unge xD
Svar på tråden BF Augusti 2016