• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91
    Mal Mal skrev 2016-11-26 13:24:49 följande:

Nmg

Mulan91

Låter som en bra idé och köra toan direkt. Det ska jag göra! Han bajsade idag igen på pottan. Efter amningen förut så pruttade han nåt fruktansvärt och eftersom han bajsade i onsdags kändes det som det var dags, och det kom direkt. Använde ni en mindre toaring el körde ni utan?

Jag och mina syskon lärde oss på toan direkt så jag förde den traditionen vidare till min son. Det var inga problem, man lär ju sig själv tekniken. Men kanske kmr köpa en mindre ring nu den här gången, beror väl på hur mini är helt enkelt :)
  • moen
    Mulan91 skrev 2016-11-26 15:08:36 följande:

Jag fattar! Jag har nt varit på nåt alls än haha :/ börjar bli dags! Just nu är mini lite gnällig (en sån där utvecklingsfas tydligen) men när d e över tänkte jag ge mig på nåt! Vilken kyrka gick du till? :)

Den i Skärholmen :) som ligger där på torget bredvid fruktståndet (de som inte ser ut som en kyrka). Är tyvärr inte så många gånger kvar då de gör juluppehåll :( ja hoppa den är klar snart! Jag följer gärna med :) om du hittar någon själv får du gärna tipsa :D finns ju en del öppna förskolor i området
  • moen

Idag fick våran lilla tjej sin första smakportion :) Va jättekul och hon älskade de! Potatis och majs ;)

• Misszandra
    moen skrev 2016-11-26 17:24:16 följande:

Idag fick våran lilla tjej sin första smakportion :) Va jättekul och hon älskade de! Potatis och majs ;)

Jag har fuskat lite, min son har fått smaka på clementin och äpple, ett tag. Han suger ut safterna, igår fick han smaka havregrynsgröt och idag mosad avokado. Han verkligen älskar det, men minerna han gör är ju bara för roliga. Tur man har kamera så man kan föreviga ögonblicken!
  • moen
    Misszandra skrev 2016-11-26 17:44:50 följande:

Jag har fuskat lite, min son har fått smaka på clementin och äpple, ett tag. Han suger ut safterna, igår fick han smaka havregrynsgröt och idag mosad avokado. Han verkligen älskar det, men minerna han gör är ju bara för roliga. Tur man har kamera så man kan föreviga ögonblicken!

Haha ja de ser kul ut :'D de e tur att man har kamera!! Hmm har hört att man inte ska ge dom frukt tidigt för det är för sött?

Ikväll ska vi börja borsta tandsingarna också :D Stora tjejen!
  • Nmg

Malmal- vi körde vanliga toaringen

Måste bara fråga er, upplevde ni oxå att ert barn fick konstig sömn vid 3 mån? Min är 11 v och har senaste dagarna varit annorlunda. Från att ha varit lugn och sovit hela nätter till gnäll och sover vådligt ytligt. Han Sover fortfarande bra på dagarna (promenerar med vagnen) men sen vaknar han ca 17 och sover ingenting fram till 22:30. Möjligtvis 15 min om vi har tur. Däremellan är det gnäll och hab är övertrött. Han kan somna i famnen nen vaknar så fort hag ligger ner honom. Han somnat för natten ca 22:30 men vaknar heeeela tiden av att nappen åkt ur tex. För några dagar sen sov hab hela nätterna utan napp?

Nu vaknar han även vid 3 och äter igen även fast vi ökat matmängden under dagen. Inatt var han vaken 3:30 till 5:30 höll på att bli galen!

Det är väldigt gnälligt på kvällarna. Vill inte ligg sjölv heller vill mest bli buren. Har privat Windi, kollat temp mm, känt efter om det ör nå tänder men nej.

Är det nån fas? Fruktansvärt irriterande att stoppa in en napp var 5e min.

• Misszandra
    moen skrev 2016-11-26 18:25:17 följande:
    Haha ja de ser kul ut :'D de e tur att man har kamera!! Hmm har hört att man inte ska ge dom frukt tidigt för det är för sött?

Ikväll ska vi börja borsta tandsingarna också :D Stora tjejen!
    Jag har också hört det men han är så nyfiken på allt och blir glad över all mat jag stoppar i hans mun, sen tkr jag frukt är bra oavsett hur sött de än är, så det struntar jag i. Han blir nämligen lika glad över havregrynsgröt som han blir av en clementin. Så det har inte satt några spår hos honom!

Åh herregud, har hon redan fått tänder? Jag hoppas min inte får innan jag slutar amma. Han har börjat bitas och hade han haft tänder hade det gjort bra mer ont än de gör nu, så tack gode Gud för det! ;0
  • Moorii

Nmg, japp! En härlig fas är det.. Började för en månad sen för Gustav, då han blev tre månader. Snart blir han fyra och vaknar fortfarande oftare på nätterna, mycket gnäll och mycket mer snuttande än vanligt. Nu sover han inte ens nån längre stund i vagnen längre och ska han sova hemma så måste han antingen ligga i famnen eller att jag ligger bredvid i sängen och han får snutta. Mycket gjort får man inte..

• moen
    Misszandra skrev 2016-11-27 14:28:57 följande:

Jag har också hört det men han är så nyfiken på allt och blir glad över all mat jag stoppar i hans mun, sen tkr jag frukt är bra oavsett hur sött de än är, så det struntar jag i. Han blir nämligen lika glad över havregrynsgröt som han blir av en clementin. Så det har inte satt några spår hos honom!

Åh herregud, har hon redan fått tänder? Jag hoppas min inte får innan jag slutar amma. Han har börjat bitas och hade han haft tänder hade det gjort bra mer ont än de gör nu, så tack gode Gud för det! ;0

Ja men då är det bara att köra på! :) det sägs sp mycket så man vet inte vad som stämmer. Så länge det funkar för en själv och sitt barn är det ju inga problem!

Ja hon har två små tänder :) dom där fram på underkäken. Fan vad vassa dom är.. och nu känner jag verkligen när hon biter. Man ropar ju aj automatiskt och då tittar hon bara på mig som "vadå???"! Skitunge :D <3
  • Nmg

Moorii-

Åh vilken härlig fas. Äntligen haha! Nä men vi vaknade imorse och han lät såå snorig så det är nog en kombination av förkylning och fas... Usch så jobbigt. Har provat med droppar och nässug!

Svar på tråden BF Augusti 2016