• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Behöver rådfråga en grej! Kommer ni ihåg för ett tag sen när jg berättade att svärföräldrarna kommit hit när ka inte va hemma och min man har låtit svärmor mata osv. Jag av ju så arg då så jag gick upp på övervåningen (klarade inte av att säga hej fle jag var så fruktansvärt föebannad)

Efter det har det blivit konstigt jag va inte och hälsa på med min man hemma hos dem utan han tog med bebisen sjölv. Nu har de slutat "gilla" saker på Facebook som jag lägger ut. (Med risk att låta som en fjortis) haha. Men de brukar jämt kommentera på fb. De kom ich hälsade på häromdagen , jag o dottern va o handlad så min man va hemma med bebis sen kom jag o satte mig pp soffan då va bebis gnällig så ja tog upp honom så han skulle sova Och SEB gick de. Allt har blivit konstigt och jag orkar inte ta diskussionen med min man igen. Ska jag bara låta det vara?

• Hazel Grace

Nmg, din man kanske har pratat med dom en gång för alla och så har dom blivit stötta. Det går säkert över när dom fattat att dom måste gilla läget isf. Du kan ju pika lite försiktigt inför din man och se om han säger något.

Jag kan inte sova för jag är så nervös för lillen. Han var superledsen och helt otröstlig ikväll och det brukar han inte vara. Ville inte äta, bära och gå runt hjälpte inte, vägrade nappen och pappa funkade inte heller. När han till slut blev lugn från ingenstans så pruttade han riktigt ordentligt så jag tänkte att det måste varit magen som värkte innan för sen var han jätteglad. och medan vi bytte blöja så kom första försöken till riktigt skratt! Så roligt! Han somnade vid bröstet sen men sen dess har han legat och snörvlat i sömnen. Han hostar och vrider på sig och låter jättetäppt. Låter som att han kvävs ibland så nu har jag bullat upp och lagt honom på sidan och sitter typ och vakar. Jag vågar inte somna :(

• Hazel Grace

Han låter bättre när han ligger på sidan men han lyckas hela tiden glida över till ryggläge och så rosslar det som tusan igen. Provade att lägga böcker under huvudändan av sängen och vips så andas han mycket bättre! Så skönt, nu ska jag våga somna hoppas jag.

• moen

Hazel, stackars liten! Ja urs de känns inge bra när dom är täppta. Vi har koksalt som sprutar en ganska stark stråle, och köljer ut allt skit hon har i näsan. Om han bara är svullen vet jag inte vad som hjälper :( hopps du fick några timmars sömn inatt iallafall.

Vi va på äventyr igår så våran lilla va heeeelt slut igår kväll! Nu har hon sovit 12 timmar (med paus för blöjbyte och mat). Hon som annars bara tar korta naps

• Nmg

Hur många veckor är han? Är han förkyld? Precis så var min fle nån dag sen innan förkylningen bröt ut.

Hazel Grace skrev 2016-11-28 02:07:41 följande:

Nmg, din man kanske har pratat med dom en gång för alla och så har dom blivit stötta. Det går säkert över när dom fattat att dom måste gilla läget isf. Du kan ju pika lite försiktigt inför din man och se om han säger något.

Jag kan inte sova för jag är så nervös för lillen. Han var superledsen och helt otröstlig ikväll och det brukar han inte vara. Ville inte äta, bära och gå runt hjälpte inte, vägrade nappen och pappa funkade inte heller. När han till slut blev lugn från ingenstans så pruttade han riktigt ordentligt så jag tänkte att det måste varit magen som värkte innan för sen var han jätteglad. och medan vi bytte blöja så kom första försöken till riktigt skratt! Så roligt! Han somnade vid bröstet sen men sen dess har han legat och snörvlat i sömnen. Han hostar och vrider på sig och låter jättetäppt. Låter som att han kvävs ibland så nu har jag bullat upp och lagt honom på sidan och sitter typ och vakar. Jag vågar inte somna :(

• Hazel Grace
    Nmg skrev 2016-11-28 10:17:41 följande:

Hur många veckor är han? Är han förkyld? Precis så var min fle nån dag sen innan förkylningen bröt ut.

15 veckor på onsdag.

Han har sovit hela natten förutom mat vid 06 och sov till för en timme sen. Han är glad och utvilad men låter hemskt. Jag har legat på spänn hela natten och sovit väldigt ytligt. Men han verkar ju må bra ändå så jag får väl chilla lite.
  • Mal Mal

Min lille fick krupp när han var 6 v. Det är 10 veckor sen nu. Sen dess har han varit rosslig, snorig och hostig. Det går upp och ner hela tiden tillsammans med min ständigt sjuka tvååring. Nätterna är bra förutom några enstaka tuffa då jag behövt gå upp o suga rent för att han ska kunna äta/sova vidare.
    Det brukar bara va o lägga honom i vagnen och köra ut den på altanen, så somnat han själv. Men senaste veckan funkar inte vagnen nästan alls. Han vill amma massa och somna vid bröstet. Han sover dåligt dagtid. Antar att detta är en sån där fas... Men längtar tills den är över. Min tvååring är sjuk och riktigt jobbig nu, då han har höstblåsor med hög feber. Han bara gråter och har så ont stackarn!! Tur att han äter glass (Piggelin) och får i sig lite välling..

• Nmg

Ja samma här! Min är 11 v, har åkt på en förkylning, han vaknade kl 1 och var vaken till 03:30.... Jobbigt tycker synd in honom. Det som funkar är näsdropparba och sugen...

Hazel Grace skrev 2016-11-28 11:18:54 följande:

15 veckor på onsdag.

Han har sovit hela natten förutom mat vid 06 och sov till för en timme sen. Han är glad och utvilad men låter hemskt. Jag har legat på spänn hela natten och sovit väldigt ytligt. Men han verkar ju må bra ändå så jag får väl chilla lite.

• Misszandra
    moen skrev 2016-11-27 16:42:33 följande:
    Ja men då är det bara att köra på! :) det sägs sp mycket så man vet inte vad som stämmer. Så länge det funkar för en själv och sitt barn är det ju inga problem!

Ja hon har två små tänder :) dom där fram på underkäken. Fan vad vassa dom är.. och nu känner jag verkligen när hon biter. Man ropar ju aj automatiskt och då tittar hon bara på mig som "vadå???"! Skitunge :D <3
    Asså haha, det känns lite som "bara för att" men måste fråga, hur blev din dotter vid tandsprickningen? Min son har börjar dregla jättemkt, han biter verkligen på AALLLT, och han tar allt till munnen. Idag har han varit så otroligt gnällig, inte velat äta riktigt och nästan kvittat vad jag gjort så har han ändå inte varit nöjd. Kan det vara tänder på g? Asså han har så mkt saliv att det bara rinner och rinner, aldrig varit så förut, bara idag. Försökt känna men tkr det är svårt för han vill inte riktigt "hjälpa" mig med det, bara tugga.
  • moen
    Misszandra skrev 2016-11-28 22:28:53 följande:

Asså haha, det känns lite som "bara för att" men måste fråga, hur blev din dotter vid tandsprickningen? Min son har börjar dregla jättemkt, han biter verkligen på AALLLT, och han tar allt till munnen. Idag har han varit så otroligt gnällig, inte velat äta riktigt och nästan kvittat vad jag gjort så har han ändå inte varit nöjd. Kan det vara tänder på g? Asså han har så mkt saliv att det bara rinner och rinner, aldrig varit så förut, bara idag. Försökt känna men tkr det är svårt för han vill inte riktigt "hjälpa" mig med det, bara tugga.

Ja typ ganska exakt som du beskriver det :D hon har dreglat ett tag nu, så de bara rinner ur henne. Kanske 1 månad har det runnit mer än vanligt. Hon började bita då också. Gnällig va hon ca 1v innan ja upptäckte tänderna men nu när dom väl är igenom har hon blivit en helt ny bebis. Så glad hela tiden! Jag tyckte att jag såg tänderna under tandköttet när hon skrattade ca 1 månad innan dom kom också. Typ som att dom lös igenom när man tittade i dagsljuset, och tandköttet va lite ljusare just där (som att blodet pressats bort). Dom kanske är på G för lillkillen med! Haha grattis :'D! Hoppas han inte vill testa att bitad under amning! Hon bet mig så hårt idag när jag ammade så jag ropade till "aj!!", hon stannar upp och tittar på mig, sen skrattar hon. Sen gör hon så flera gånger om! Biter, tittar på mig och skrattar... jag tittar bort och försöker hålla minen så hon inte tycker det är kul.. ville bara skrika av smärta xD jäkla skitunge! Känns som att mina bröstvårtor brinner nu flera timmar senare
Svar på tråden BF Augusti 2016