• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Misszandra
    moen skrev 2016-11-28 22:48:08 följande:
    Ja typ ganska exakt som du beskriver det :D hon har dreglat ett tag nu, så de bara rinner ur henne. Kanske 1 månad har det runnit mer än vanligt. Hon började bita då också. Gnällig va hon ca 1v innan ja upptäckte tänderna men nu när dom väl är igenom har hon blivit en helt ny bebis. Så glad hela tiden! Jag tyckte att jag såg tänderna under tandköttet när hon skrattade ca 1 månad innan dom kom också. Typ som att dom lös igenom när man tittade i dagsljuset, och tandköttet va lite ljusare just där (som att blodet pressats bort). Dom kanske är på G för lillkillen med! Haha grattis :'D! Hoppas han inte vill testa att bitad under amning! Hon bet mig så hårt idag när jag ammade så jag ropade till "aj!!", hon stannar upp och tittar på mig, sen skrattar hon. Sen gör hon så flera gånger om! Biter, tittar på mig och skrattar... jag tittar bort och försöker hålla minen så hon inte tycker det är kul.. ville bara skrika av smärta xD jäkla skitunge! Känns som att mina bröstvårtor brinner nu flera timmar senare
    Haha ååååh nej, det är exakt det jag är så rädd för. Han började för några dagar sen med att bita och dra ifrån bröstet och utan tänder gör de också ont. Idag har han varit konstant gnällig, aldrig varit med om detta förut. Får lite halvt panik då sambon är bortrest också så ingen avlastning, han kan inte sitta själv men även fast han är hos mig så gnälls det ändå. Detta eviga gnällande asså. Och det var när han började dregla som jag misstänkte att tänderna kanske är på g, det bara rinner, känns nästan som att nån glömt stänga kranen, från en dag till en annan. Hela jag har varit täckt av saliv idag, det ska gnuggas och bitas hela tiden. Måtte det gå snabbt om den nu ska komma. Men usch, stackars våra bröst, hur ska detta sluta? :0 hur lång tid hade din dotter sin gnällperiod innan tanden kom? Dreglade hon länge?
  • moen
    Misszandra skrev 2016-11-28 23:08:22 följande:

Haha ååååh nej, det är exakt det jag är så rädd för. Han började för några dagar sen med att bita och dra ifrån bröstet och utan tänder gör de också ont. Idag har han varit konstant gnällig, aldrig varit med om detta förut. Får lite halvt panik då sambon är bortrest också så ingen avlastning, han kan inte sitta själv men även fast han är hos mig så gnälls det ändå. Detta eviga gnällande asså. Och det var när han började dregla som jag misstänkte att tänderna kanske är på g, det bara rinner, känns nästan som att nån glömt stänga kranen, från en dag till en annan. Hela jag har varit täckt av saliv idag, det ska gnuggas och bitas hela tiden. Måtte det gå snabbt om den nu ska komma. Men usch, stackars våra bröst, hur ska detta sluta? :0 hur lång tid hade din dotter sin gnällperiod innan tanden kom? Dreglade hon länge?

Hon gnällde i typ 1v innan tanden kom men trodde hon kommit in i utvecklingsfas 4 för hon grät hos alla förutom

mig :O men eftersom den kan vara i typ 5v så vet jag inte om de va den eller tanden? Känns ju mest logiskt tanden. Dreggla har hon gjort länge men sådär riktigt mycket som att ha glömt att slå av kranen i typ 1ånad :'D ja stackars stackars våra bröst! :(( jag ska försöka säga lungt men bestämt "nej" och ta bort bröstet för henne ett tag när hon biter sådär. Förhoppningsvis kopplar hon väl att om man biter får man inte heller något bröst! Och de är ju inte alls kul ;)
  • Zarizen

B börjar nog oxå få tänder här för allt ska in i munnen och det dreglas en massa! En kall bitning uppskattas mycket av honom.

Hur somnar era bebisar på dagen. B somnar nästan alltid vid bröstet (då sitter jag oftast kvar med honom på armen den timmen han sover, sitter i soffan vid tv'n så det är rätt bra avkoppling) eller i sjalen. Vägrar ju vagn så finns inte så många mer ställen att få honom att sova...

• moen
    Zarizen skrev 2016-11-29 08:24:54 följande:

B börjar nog oxå få tänder här för allt ska in i munnen och det dreglas en massa! En kall bitning uppskattas mycket av honom.

Hur somnar era bebisar på dagen. B somnar nästan alltid vid bröstet (då sitter jag oftast kvar med honom på armen den timmen han sover, sitter i soffan vid tv'n så det är rätt bra avkoppling) eller i sjalen. Vägrar ju vagn så finns inte så många mer ställen att få honom att sova...

Ja en kall bitring är perfekt! Hon älskar sin

Här somnar hon också alltid vid bröstet :) går inte heller att lägga ner henne så hon sover kvar i mitt knä på kudden jag använt under amningen så har jag händerna fria iallafall! Oftast framför tvn ;) eller så liggammar jag så somnar hon i sängen, men reser jag mig vaknar hon så ligger oftast kvar och tittar lite på ipaden
  • Misszandra
    moen skrev 2016-11-29 02:05:50 följande:
    Hon gnällde i typ 1v innan tanden kom men trodde hon kommit in i utvecklingsfas 4 för hon grät hos alla förutom

mig :O men eftersom den kan vara i typ 5v så vet jag inte om de va den eller tanden? Känns ju mest logiskt tanden. Dreggla har hon gjort länge men sådär riktigt mycket som att ha glömt att slå av kranen i typ 1ånad :'D ja stackars stackars våra bröst! :(( jag ska försöka säga lungt men bestämt "nej" och ta bort bröstet för henne ett tag när hon biter sådär. Förhoppningsvis kopplar hon väl att om man biter får man inte heller något bröst! Och de är ju inte alls kul ;)
    Haha det är lite så jag också känner. Denna veckan ska det vara värst enligt appen, och det är verkligen värst men sen finns det så mkt som tyder på tanden, så jag vet inte vad det är som står på. Man blir så kluven och förvirrad, jag vet inte heller hur jag ska hjälpa honom. Stackarn har fått ögoninflammation också. Det känns som allt drabbar honom nu!
  • Mulan91

Alltså den här appen wonderweeks den passar inte in på min son :o när d e soligt är han orolig och när det är molnigt är han glad. Haha :(

• Nefermiw
    moen skrev 2016-12-04 03:45:02 följande:

Vad är det för app ni använder?

Appen heter Wonder Weeks. Det är ursprunglikt en bok. Jag använde boken när min dotter var bebis 5 år tillbaka. Nu använder jag appen. Man går utifrån beräknat datum och inte födelsesdagen. Men alla barn är olika och jag tycker att Viktors utvecklingssprång kommer en vecka tidigare. Han blir lätt orolig och ledsen på kvällen nu. Enligt Wonder Weeks ska det bli bättre runt jul. ????
  • Nmg

Har ni fått tillbaka mensen? Är det vanligt att deb är oregelbunden i början?

Jag gar inte ammat så jag fick mensen ca 7 v efter förlossningen. Sen kom den igen 4 dagar innan beräknad mens. Nu väntar jag nästa mens i mitten på nästa vecka och det känns som art den kommer komma tidigare igen. Jag hade ägglossningskänningar för några dagar sen och ska jag gå efter det så ska mensen komma nästa helg, känns som art ingenting stämmer. Men det kanske ät vanligt efter en förlossning?

Fick ju min förra för13 år sen så jag kommer inte ihåg hur mensen beteende sig då

• Mulan91

Jag helammar så min har inte dykt upp än :) men tror det är vanligt att den är lite oregelbunden i början!

Svar på tråden BF Augusti 2016