• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen

Helammar så den har inte kommit än.. :/ vill amma längre än 6 månader men försöker bli gravid så är rädd för att jag måste sluta tidigare. Hade ju inga problem att bli gravid tidigare så antar att det är amningen. Men tror den brukar va ganska ojämn i början då en i mammagruppen fick mensen när hennes son va 2 månader, fick inget 3e men kom tillbaka 4e månaden igen för henne :)

• Mulan91

Oj du var snabb du :) jag vart så trött i slutet av graviditeten att jag inte vill tänka på det ens xD haha

• Nmg

Ok!

Min mens har varit som en klocka tidigare var därför jag blev fundersam hoppas man inte kommer i klimakteriet eller nåt Hah. Är ju 32 men både mormor och mamma fick det ingen 40.... Hjälp :-/

Jag har inte heller tänkt då mycket på en till bebis, vi gjorde ju ivf så jag tror jag nöjer mig..

Imorgon ska vi till BVC då lillskruttis ska få första sprutan (3mån)

• Misszandra

Jag började med nuvaring för typ en månad sen, bm sa att jag kunde sätta i ny direkt och slippa invänta mens, men min kom ändå. Och har haft den i 1.5 vecka nu, så funderar att ringa bm och fråga vad tusan som händer

• moen

Haha ja det är bara att köra på när man ändå har börjat :'D pang bom

• Moorii

Haha, vi kommer också försöka få till ett syskon rätt tidigt, men vi väntar till april iallafall. Inte så sugen just precis nu heller.. Vill försöka bli av med bullen på magen först, om det nu går :P

• Nmg

Va gulliga ni är som Ska planerar bebis igen

Jag har börjar återfå min form( tycker tom kroppen ser bättre ut än innan!) och vill inte ens tänka på att vara gravid igen

Men va spännande ni får väl skriva här och berätta när nästa är på G

• moen

Ja det ska jag ;) hoppas bara att det går igen! Vet ju aldrig.. första kanske bara va en lyckoträff :/ men hoppas hoppas

Jag kan inte påstå att jag fått tillbaka kroppen. Har gått ner alla kilon men är konstigt nog bredare om höften?? Större bröst (inte konstigt då jag ammar) och fortfarande lite mjuk och go om magen. Så undrar varit alla kilon gömde sig förut innan graviditeten? :'D kanske va jämnt utspridda över hela kroppen och nu samlats på bara några ställen?!

• Nmg

Håller tummarna för dig

Haha ja det kan man ju undra, men det jag tycker är häftigast är ju ändå att magen inte är mer hängig än vad den är med tabke på hur mycket magen växer liksom.

moen skrev 2016-12-10 19:23:59 följande:

Ja det ska jag ;) hoppas bara att det går igen! Vet ju aldrig.. första kanske bara va en lyckoträff :/ men hoppas hoppas

Jag kan inte påstå att jag fått tillbaka kroppen. Har gått ner alla kilon men är konstigt nog bredare om höften?? Större bröst (inte konstigt då jag ammar) och fortfarande lite mjuk och go om magen. Så undrar varit alla kilon gömde sig förut innan graviditeten? :'D kanske va jämnt utspridda över hela kroppen och nu samlats på bara några ställen?!

Svar på tråden BF Augusti 2016