• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen
    Nmg skrev 2016-12-10 22:52:06 följande:

Håller tummarna för dig

Haha ja det kan man ju undra, men det jag tycker är häftigast är ju ändå att magen inte är mer hängig än vad den är med tabke på hur mycket magen växer liksom.

Precis! Det är helt sjukt va huden klarar att återställa sig så :O nu fick ju jag ganska mycket bristningar (hade en navelpiercing innan också så hela naveln är även förstörd.. ajaj) och ärren kan ju inte dra ihop sig, men ändå på nåt konstigt sätt så är huden hyfsat tight ändå :O jag beredde mig på att aldrig mer vilja visa mig utan tröja och fick panik när jag såg de första bristningarna komma, men just nu känner jag mig ganska stolt över min kropp faktiskt
  • Moorii

Moen, samma här! Hade en piercing som jag tog ut ca två månader innan jag blev gravid, ser inte klokt ut nu :( blev infekterat ju mer magen växte och nu är det en mörklila fläck där och lite hårt :/ tänk om någon kunde varnat en för det.. Hade antagligen inte fått några bristningar om det inte varit för den, de utgick alla från den nämligen, som tur var inga stora, men ändå. Onödigt!

Håller med om att huden är fantastisk! Den är lite mer elastisk än tidigare, men ändå rätt fast.

• moen

Nu hade jag oturen att spricka där man brukar få "kärlekshandtag", hela ärret efter en blindtarmsoperation och från naveln :( men utan ärret och navelpiercingen hade jag typ inte haft bristningar på magen. Som du säger så utgår alla bristningar från navelpiercingen och ärret. Jag tog ut min navelpiercing i samband med att jag slutade äta p-piller men eftersom jag blev gravid samtidigt som jag slutade så hann det inte "läka". Ser ut som jag har två navlar, eller snarare två rövhål med en hängande sladdrig hudfilk emellan dom mitt på magen -.- så sjukt sexigt.. ja tänk om man visste hur de skulle se ut innan man piercade sig! Dum som jag va (14 år gammal -.-). Nu varnar jag alla småtjejer jag ser att "pierca fan inte naveln, för då får du leva med två rövhål på magen om du tänkt skaffa barn!". Drog upp tröjan och skrämde (och äcklade) lillebrors stackars flickvän som är 16 år haha

• Nmg

Moen! Hahaha bra exempel

Jag hade oxå en navelpiercing och med första barnet tog Jah ut den flera mån innan förlossningen men jag fick ärr ändå, såååå fult usch , har inte läkt än fast det var måååånga sen. Orkar oxå att Hah piercade mig, brukar skrämma min 12 åring om det

• Mulan91

Haha här har vi ent I'll med en gammal navelpiercing. Det är fult och ganska mörkt i området :/ men annars har jag sluppit rejäla bristningar.

Var hos en dietist idag haha för att jag gått ner alla kg och ligger lite minus nu på min normalvikt. Eftersom jag tänkt amma tills bebben blir 1 (om han inte hellre vill äta ordentligt med mat) så rekommenderade min BM att jag går till en dietist så jag inte blir underviktig som jag blev med första barnet.

Var väl helt ok haha :P det mesta visste jag redan. Måste skärpa mig och köra mer mellanmål.

Hallå är era bebisar klängiga fortfarande? Jag kan knappt lägga ner min son :| undrar om d e en fas eller om det är ett personlighetsdrag haha han valde ju ändå att stanna inne 8 dagar extra hos mamma liksom och nu får mamma knappt lägga ner honom xD hos andra kan han vara en kort stund sen vill han till mig igen.

• Misszandra
    Mulan91 skrev 2016-12-12 16:58:13 följande:

Haha här har vi ent I'll med en gammal navelpiercing. Det är fult och ganska mörkt i området :/ men annars har jag sluppit rejäla bristningar.

Var hos en dietist idag haha för att jag gått ner alla kg och ligger lite minus nu på min normalvikt. Eftersom jag tänkt amma tills bebben blir 1 (om han inte hellre vill äta ordentligt med mat) så rekommenderade min BM att jag går till en dietist så jag inte blir underviktig som jag blev med första barnet.

Var väl helt ok haha :P det mesta visste jag redan. Måste skärpa mig och köra mer mellanmål.

Hallå är era bebisar klängiga fortfarande? Jag kan knappt lägga ner min son :| undrar om d e en fas eller om det är ett personlighetsdrag haha han valde ju ändå att stanna inne 8 dagar extra hos mamma liksom och nu får mamma knappt lägga ner honom xD hos andra kan han vara en kort stund sen vill han till mig igen.

Du kan få lite kg från mig, jag har gått ner alla mina gravidkg men har några jag kan ge dig utan problem, inte nått min "målvikt" än.

Min bebis är också så sjuuuuuukt klängig, han kan inte vara för sig själv mer än några minuter. Knappt så man hinner diska innan han börja stortjuta. Har börjat använda matstol nu och den är relativt rolig att sitta i men den kan han inte sitta i för länge, för att skona hans rygg.

Han har börjat bli så sjukt gnällig på kvällarna också, bröt ihop totalt nu ikväll då han hade skrikit och gråtit hur länge som helst, han liksom skriker, som att han är svinarg och jag har haft huvudvärk hela dagen, när jag började gråta slutade han, sen somnade han på mitt bröst.

Jag vet inte heller vad det är med honom för hans "fas" ska vara över nu typ, och det känns som den började på nytt igen för nån dag sen. Jag känner bara att allt klängande, gråtande och gnällande tar musten ur mig, får liksom smått panik, känner mig som världens sämsta mamma.

Min sambo både jobbar och pluggar på heltid så får inte mkt avlastning, våra familjer bor flera timmar bort och vi känner ingen i staden vi bor i. Känner mig ibland helt jävla ensam.

Sorry, behövde bara skriva av mig lite.
  • Moorii

Har också en väldigt klängig, gnällig och gråtig bebis nu :/ han har dessutom börjat skrika i panik när han sitter hos pappa. Ibland helt utan förvarning , men oftast kommer sura läppen först.. Så förutom att jag sitter låst med honom hela dagarna eftersom han bara somnar vid amning och sen bara kan sova i knät, så får jag alltså knappt någon avlastning heller på kvällarna eftersom han blir ledsen hos pappa. Inte jättekul period just nu :(

• Mulan91

Känner så igen mig! Grät för några dagar sen för jag kände mig så sliten. Får inte heller nån riktig avlastning,hoppas det blir bättre sen. Skönt att man inte är ensam, då e d ju förhoppningsvis en fas som går över!

Kämpa på tjejer, vi klarar detta!

Att få ihop ett hem just nu är så himla svårt! Tvätta, städa, laga mat och hinna vara med syskonen, puh! Det är mer än ett heltidsjobb!

Tur nog så e dom andra självgående, vet inte hur jag hade klarat av ett till blöjbarn haha måste ge cred till de som klarar av det !

• Mal Mal

BVC kontroll idag. 4 mån och 8 dgr: 8900 gram och 68 cm. Hon tyckte jag skulle försöka dra ut lite, och inte amma så ofta (2-3 h timmar emellan)... Ja jag försöker, hela tiden(!), svarade jag. Men han tar ju inte napp. Och så när tvååringen skriker (typ jämt), så skriker bebis direkt... Ja han är stor men ammar honom inte lika ofta/mkt som jag ammade tvåan. Svårt också nu början verkar ha en lååång gnällig period. Svår o lägga på dagen, väldigt kinkig av o till. Hur har ni det nu....??

• Hazel Grace

Har också varit hos bvc idag, han blir fyra månader på lördag. 5570 gram och 61 cm. Han har inte gått upp som han borde ha gjort och han har fått platt bakhuvud. Fick remiss till sjukgymnast för att göra något åt det. Känner mig så sämst! Han har krånglat mycket vid amningen på senaste så jag förstår att han inte gått upp ordentligt. Sköterskan föreslog att testa om han hellre äter från flaska och prova om han gillar gröt för att öka vikten lite. Och han hatar att ligga på mage och sida så det har blivit att han sitter i babysittern mycket för den gillar han. Alldeles för mycket tydligen. Kände mig så usel. Borde ju ha fattat det tidigare...

Svar på tråden BF Augusti 2016