• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen
    Hallonpajen skrev 2016-12-16 18:49:57 följande:

Känner ni att ni måste träna dem på att somna själva i säng redan nu? Jag har låtit mina bebisar vara med i soffan om kvällarna när de är riktigt små, typ upp till fem månaders ålder iaf. Vi nattar de två stora barnen sen går jag ner och ammar Malte (han har pyjamas och nattrutiner vid halvsju-sju som syskonen) och sen är han med oss hela kvällen. Han är alltid mest orolig då, ammar ofta men brukar sova mer eller mindre från 19.30. När jag går och lägger mig vid 22-tiden kan jag bara lägga ner honom i hans säng. Jag och mannen kan umgås på kvällarna, han kan ibland sitta med sovande bebis i famnen oxå. Man kan kanske inte kalla det egentid men vi umgås iaf :)

Nu är ju min nästan 5 månader :/ har försökt ha henne med men hon vaknar bara av ljud. Blir störd av minsta prassel. Kan inte ha på tv och måste viska för att hon inte ska vakna så det funkar inte riktigt. Har försökt träna henne med ljud men verkar inte gå. Försöker ha radio på så det finns lite ljud hela tiden men funkar inte. Sen vaknar hon på en gång hos sambon/ kan inte somna hos honom. Hon är i en period där hon gallskriker i hans famn och tystnar samma sekund som jag tar henne.. vet inte hur jag ska göra :S
  • moen

Men somna själv försöker jag inte ens med :) försöker att natta och sen smyga iväg. Men går inte :/

• Hallonpajen

Moen: okej, vad tufft! Malte somnar nästan inte när det är tyst men så har han å andra sidan två storasyskon (högljudda) och en hund hemma så han är extremt van vid (o)ljud :) men visst är fjärde utvecklingssteget extra tufft och det är nog bara att vänta ut!

Stolt sytok!
  • Moorii

Ok, Moen, vi verkar ju ha det precis likadant just nu då :/ nä, kul är det inte, men inte så mycket att göra då. För att gnälla ännu lite mer så är min man ute och dricker öl med sina kollegor ikväll, kommer inte kunna göra nåt sånt förrän om två månader tidigast..suck.

Hallonpajen, tror jag lyssnar lite för mycket på hur andra gör. Det är flera som ska försöka få sina små att sova i sina egna sängar nu, de bebisarna är lika gamla som Gustav. Känns som en omöjlighet för oss, han vaknar om jag försöker flytta honom.. Och han vaknar fortfarande 3-4 ggr per natt och vill äta/snutta. Får bara acceptera att han inte är en sån som kan sova själv just nu, hur tråkigt det än må vara :/

• Misszandra

Min son har alltid varit sån. Han kan verkligen inte ligga själv och har varit med oss när vi kollar film på kvällarna, han sitter i babysittern då. Nu är han inne i en period där han vaknar av gallskrik och kan inte ens slappna av när man tar upp honom. Så vill inte ens lämna honom i sovrummet för då blir de 100gånger värre. Jag hör också folk som har så lätt med att somna sina barn på kvällen och sen har de massor av tid att umgås på kvällarna, samtidigt som de kanske hade varit skönt så vet jag att den tiden kommer och för tillfället går detta superbra. Jag gillar och ha han nära också! :D

Däremot känns de som att det 4e utvecklingsstadiet aldrig tar slut. Han är så sjukt klängig och gnällig så det gör mig galen ibland. Han är nu 4.5 månad och det ska vara över men det känns som det inte kommer bli bättre, känns som han "fastnat"

• moen
    Misszandra skrev 2016-12-17 01:00:28 följande:

Min son har alltid varit sån. Han kan verkligen inte ligga själv och har varit med oss när vi kollar film på kvällarna, han sitter i babysittern då. Nu är han inne i en period där han vaknar av gallskrik och kan inte ens slappna av när man tar upp honom. Så vill inte ens lämna honom i sovrummet för då blir de 100gånger värre. Jag hör också folk som har så lätt med att somna sina barn på kvällen och sen har de massor av tid att umgås på kvällarna, samtidigt som de kanske hade varit skönt så vet jag att den tiden kommer och för tillfället går detta superbra. Jag gillar och ha han nära också! :D

Däremot känns de som att det 4e utvecklingsstadiet aldrig tar slut. Han är så sjukt klängig och gnällig så det gör mig galen ibland. Han är nu 4.5 månad och det ska vara över men det känns som det inte kommer bli bättre, känns som han "fastnat"

Ja när dom vaknar är det nästan värre. Typ kört. Antingen är hon glad och pigg (som alltid efter att hon sovit 10-20 min.. hon sover oftast kortare stunder) eller så är det gallskriksfest :/

Den ska ju va i ca 1-5v. Det har väl inte gått 5v än? :) vet en som hade i över 5v, och stackaren är ensamstående D: hon såg rejält sliten ut i slutet!
  • moen
    Hallonpajen skrev 2016-12-16 20:29:42 följande:

Moen: okej, vad tufft! Malte somnar nästan inte när det är tyst men så har han å andra sidan två storasyskon (högljudda) och en hund hemma så han är extremt van vid (o)ljud :) men visst är fjärde utvecklingssteget extra tufft och det är nog bara att vänta ut!

Ja vi har också hund :( två chihuahuor som skäller när det låter i huset (lägenhet). Men då vaknar hon i panik :'/ spärrar upp ögonen och stirrar och ser super rädd ut! Sen är det kört..
  • Moorii

Hmm, Gustav är också 4,5 månad nu, men än så länge är det inte över här heller. Kloka ord Misszandra! Det kommer alldeles säkert bli bättre snart :) och ärligt talat gillar jag att ha honom nära med! Inatt kändes det dock som att han vaknade tio gånger, rätt sliten nu..

• Zarizen

B är 6 mån nu (fyllde igår) och han somnar INTE själv. Somnar vid bröstet eller i sjalen bara. Så på kvällen somnar han vid bröstet och då kan jag oftast lägga över honom i vagnen då sover han ett par timmar själv. Sen liggammar jag flera ggr per natt. Försöker inte ens få honom att somna själv... det får bli senare känner jag. Så nån egentid på kvällarna har inte jag och min sambo direkt. Men småbarnsåren är ju bara en kort tid. Sen har man hur mkt tid som helst till egentid. Så bara njut och känn ingen press :)

• Mulan91

I är 3 månader och han är superklängig om dagarna. På kvällen är det bara jag som kan natta (än så länge) och oftast tar det tid (upp till 2h!) Men ibland snabbare. Vad jag än gör så somnar han inte förrän 23 , lyckas jag få honom att somna tidigare så vaknar han ändå.

Han somnar på mitt bröst sen lägger jag ner honom bredvid mig på sitt babynest. Efter det är jag lite fri tills han vill amma igen. Efter amningen brukar han sova djupt och jag flyttar honom i nestet till sin säng.. där sover han väl typ 2 timmar ibland 3. Sen över till vår säng igen där han får ligga resten av natten för att han vill amma oftare... men han blir lite klängig nu, när jag flyttar på mig vaknar han ofta till och flyttar efter på nåt sätt hahaha..

Svar på tråden BF Augusti 2016