• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Jag brukar ha med honom i soffan på kvällen när vi kollar på film, sen somnar han mellan 21:30-22:30 beroende på hur han sovit under dagen. Då får jag vagga honom en stund så somnar han. Problemet är att jag inte kan lägga ner honom i babynest för då vaknar hb när jag ska ta upp honom till sovrummet. Så oftast får vi ta med honom upp o lägga honom i spjälsängen direkt, men det blir tråkigt att gå lägga sig så tidigt jag är inte ens trött då. En nackdel med att ha sovrum och trappor med övervåning. Suck.

Sen sover han till 5, äter och somnar om och sover till 9.

Han är 3 månader

• Mal Mal

"Skönt" att veta att inte bara min lille är väldigt gnällig just nu (4,5 mån) Svår att lägga om dagarna, sover max en kvart sen vaknar han och ska bli buren... Han sover antingen i sin säng eller i vagnen ute. Han är väldigt gnällig hos mig och har ammat mkt senaste. I pappas famn är han tvärtyst och somnar ofta där, sen lägger han honom i spjälsängen vilken fungerar för det mesta......

Vardagarna sliter verkligen nu när han vill bli buren HELA tiden. Känner mig stel och har ofta värk i kroppen..

• Zarizen
    Mal Mal skrev 2016-12-18 11:23:04 följande:

"Skönt" att veta att inte bara min lille är väldigt gnällig just nu (4,5 mån) Svår att lägga om dagarna, sover max en kvart sen vaknar han och ska bli buren... Han sover antingen i sin säng eller i vagnen ute. Han är väldigt gnällig hos mig och har ammat mkt senaste. I pappas famn är han tvärtyst och somnar ofta där, sen lägger han honom i spjälsängen vilken fungerar för det mesta......

Vardagarna sliter verkligen nu när han vill bli buren HELA tiden. Känner mig stel och har ofta värk i kroppen..

Har du inte ngn sjal att bära i? Det kan jag verkligen rekommendera :)
  • Misszandra
    Mal Mal skrev 2016-12-18 11:23:04 följande:

Jag rekommenderar också sjal. Har börjat somna honom på kvällarna i den nu och han somnar på bara några minuter, dock inte hunnit lära mig transfern mellan sjal och säng då han ofta vaknar får amma lite sen somnar han igen. Min son somnade alltid vid 23-00 innan och vi hade väldigt mkt gnäll och skrik på kvällarna tills jag började sjala, nu går det så bra och nästan inget gnäll alls, somnar mellan 20-21 nu. Super verkligen, sjalen har räddat mig många gånger.
  • Mal Mal

Har inte testat bärsjal det borde jag kanske göra. Har en Ergobaby bärsele. Han väger 9 kg så det blir tungt oavsett, har dålig/känslig rygg och tvååringen är supertrotsig och tung (16-17 kg)!!! Det är det svårt att ha bärselen långa stunder, blir mkt av o på.... Tror ni det blir lättare att samtidigt hantera de andra barnen med sjal än med bärsele???

• moen
    Mal Mal skrev 2016-12-19 10:03:20 följande:

Har inte testat bärsjal det borde jag kanske göra. Har en Ergobaby bärsele. Han väger 9 kg så det blir tungt oavsett, har dålig/känslig rygg och tvååringen är supertrotsig och tung (16-17 kg)!!! Det är det svårt att ha bärselen långa stunder, blir mkt av o på.... Tror ni det blir lättare att samtidigt hantera de andra barnen med sjal än med bärsele???

Barnet kommer närmre kroppen i bärsjal, och är mycket mer ergonomisk än en sele :) Visst är det tungt med sjalen med men inte alls på samma sätt som selen. Ibland känner jag inte ens att jag bär (6,5 kg)
  • Mal Mal
    moen skrev 2016-12-19 10:41:25 följande:
    Barnet kommer närmre kroppen i bärsjal, och är mycket mer ergonomisk än en sele :) Visst är det tungt med sjalen med men inte alls på samma sätt som selen. Ibland känner jag inte ens att jag bär (6,5 kg)
    Vad ska man ha för sjal då? Den ska va lätt att ta av och på, och den ska klara min tunga bebis. Och inte kosta skjortan! :)
  • moen
    Mal Mal skrev 2016-12-19 12:01:10 följande:

Vad ska man ha för sjal då? Den ska va lätt att ta av och på, och den ska klara min tunga bebis. Och inte kosta skjortan! :)

Jag använder en trikåsjal. Den är lättast för nybörjare och är väldigt stretching :) sen får man ju bara öva på att knyta sjalen så lär man sig att göra det snabbt. Tror man kan ha trikåsjal även med tunga barn, men finns i annat material som är ännu bättre för tyngre barn tror jag? Med tanke på att trikå är väldigt stretching kanske den stretchas neråt när ungen är tung? Vet inte haha.. är ingen expert :D
  • Mulan91

Jag använder också trikåsjal just nu :) köpte den begagnad på blocket för 200kr haha :)

• Zarizen

Trikåsjal blir nog för tungt i längden med 9kg.. jag får ont efter nån timme med trikåsjalen och B väger 6,5kg nu. Jag har även en Ringsjal och en trikåsjal. Ringsjalen är enklast att knyta men en trikåsjal kan du knyta på massa olika sätt och använda i flera år. Googla och kolla! B åker aldrig vagn så ska vi göra ngt bär jag honom alltid i sjalen.

Svar på tråden BF Augusti 2016