• moen

BF Augusti 2016

Hej! Får man vara med? :D Är 23 och och väntar vårat första barn 2/8-16 (flicka!!). Bor i stockholm och studerar på distans, så går hemma och har sjukt tråkigt om dagarna! Kan ju va kul att ha någon att prata med till och från då mänsklig kontakt är lite sisådär nu när man bara är hemma och trött..

Mått skit och känt mig som en levande död fram tills v 17 ungefär. Nu känns allt underbart förutom att man börjar bli lite osmidig ;)

• moen
    Zarizen skrev 2016-04-08 15:25:36 följande:
    Välkommen! Här är alla augustimammor välkomna
    Tack! :)
  • moen
    Josefineq skrev 2016-04-10 15:09:05 följande:

Är det fler som läcker råmjölk? Blev helt chockad när jag upptäckte det men man ska väl vara glad att kroppen fungerar som den ska antar jag

Jag läcker lite och har gjort i några veckor nu. Är i v 24. Läcker nästan inget från högra, mer från vänstra. Kan de va så? Blir orolig över att något är fel?! :O Bröstvårtorna kliar och gör ont också! Men jag har märkt att det känns bättre efter att ha smörjt med mandelolja.

Sen har jag hört att råmjölk ska vara genomskinlig men min e genomskinlig med små vita "moln" i. Är det också normalt?

Är ju första barnet och blir lite förskräckt när man ser hur kroppen förändras :) Nästan lite äcklad av råmjölken. Står och skrattar åt mig själv i spegeln ibland när jag ser mig naken, man ser ju för rolig ut. Magen putar och brösten har blivit så mycket... kvinnligare? Jag som är van med mina små fasta bröst.
  • moen
    Mulan91 skrev 2016-04-11 10:50:37 följande:

Folket! Har ni börjat köpa graviditetskläder? Jag börjar känna att mina kläder inte passar längre...

Jag har haft mammakläder länge nu. Kan nästan inte ens ha mysbyxor på mig utan att de sitter hårt och gör ont :( Och jag tycker inte att jag är sååååå stor? Men jag har (tyvärr) redan gått upp 7 kg. Hur ska de här sluta? :D
  • moen

Ja jag börjar känna mig lite ful och osmidig.. haha! :( Men killen säger att man är superfin! Vet inte om han är snäll el om han menar det men är ju kul att höra hur som :)

• moen
    Nmg skrev 2016-04-12 20:47:12 följande:

Ja haha jag tycker oxå det är skönast på

Vänster sida men efter några timmar blir man lite öm

Vänster sida är den jag sover på :D Trodde de berodde på att killen låg på högra men nu när jag ser att ni andra också sover på vänstra så är det nog inte hans fel..!
  • moen

Skrev för några dagar sedan om läckande bröst. Mitt högra bröst har nästan inte läckt någonting medans den vänstra läckt lite.

Men idag (inatt?) började jag få som en huggande känsla i högra bröstet. Känns nästan som en nål som tryckts in. Svider och känns inte alls skönt :( Nu började de läcka också. Normalt? Någon annan som känt samma? Kan ju nästan inte andas när de hugger till. Känns som att det är i bröstkörteln.. D:

• moen
    Mulan91 skrev 2016-04-13 14:42:48 följande:

Jag misstänker att det är fler som vill läggas till i listan, så ni får gärna skriva upp er nu så ordnar jag det så snart några hunnit svara på detta! Lm ni är nya i tråden och vill vara med i BF listan så skriv upp er nu. Det är inget krav för att vara med i tråden!

Vad är CBS för nåt?

Jobbigt med brösten, köp inlägg och försök hålla de varma så kanske det hjälper? Värmekudde är ens bästa vän under grav tycker jag ;)

Ang rörelser så har vi känt av det ganska tidigt men tycker d e svårt att pricka mini haha , han/hon sparkar aldrig på samma ställe så min sambo har lyckats en gång bara :) jag har själv det själv dock flera gånger med min hand. Jag e ganska smal på 58-59 kg så tror det har varit till hjälp gällande det.

2 augusti, 23 år, första barnet, flicka

Snuttispluttis, okej! Bröstet har nog varit lite kallt nu när ja tänker på de. Ska försöka värma det :) Har tid hos BM nästa vecka så ska passa på att fråga om brösten också. Ja det gör för ont :'(
    Nmg skrev 2016-04-13 14:26:01 följande:

Kan alla pappor känna sparkar på magen? Går snart in i v 22 och min har inte känt än, vi provade för npgra dagar sen för jag kände att bebisen rörde sig man han kände inget när han la handen på.

Min sambo kände första v 22-23 någon gång. Nu sparkas det hela tiden men konstigt nog blir hon stilla när han försöker känna! Men man ser hur magen hoppar ibland när hon tar i :) Riktigt livlig liten tjej, hon vägrade ligga still på RUL och vi fick bilder av henne i alla olika ställningar...

• moen

2/8 Moen, 23 år, första barnet, flicka

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

• moen

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön