• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Jösses Skattenmust vilken pärs du har haft med storebror som plumsar i plurret! Jag antar att allt gick bra men guuud vad rädd jag hade blivit! I det ögonblicket tänker man ju inte på mage eller något annat, ren instinkt driver ju en :)

Beklagar angående Herman ;) Jag hade en på besök sista veckorna under förra graviditeten men klarade mig hyfsat bra så jag hoppas att dom håller sig undan denna gången också ;)

Nej, jag njuter inte enbart av att vara gravid jag heller. Nu är jag visserligen inne i 2a trimestern och det är ju den mest angenäma. Men jag gillar inte att svälla på alla håll och kanter, inte kunna äta vad jag vill osv.
    Fast man får ju tänka på slutresultatet :)

• skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-03-11 10:33:45 följande:

Jösses Skattenmust vilken pärs du har haft med storebror som plumsar i plurret! Jag antar att allt gick bra men guuud vad rädd jag hade blivit! I det ögonblicket tänker man ju inte på mage eller något annat, ren instinkt driver ju en :)

Beklagar angående Herman ;) Jag hade en på besök sista veckorna under förra graviditeten men klarade mig hyfsat bra så jag hoppas att dom håller sig undan denna gången också ;)

Nej, jag njuter inte enbart av att vara gravid jag heller. Nu är jag visserligen inne i 2a trimestern och det är ju den mest angenäma. Men jag gillar inte att svälla på alla håll och kanter, inte kunna äta vad jag vill osv.
    Fast man får ju tänka på slutresultatet :)

hahaha ja pärs kan man minst sagt kalla det, shit jag var ett vrak, men som du säjer, i det läget så agerar man bara utan att tänka, jag blev livrädd och tårarna var nära, jag skakade i hela kroppen och sedan blev jag jättearg på honom :(

Haha Herman är ju hemsk, inte ngt smycke direkt, hahahaah hoppas för din skull att du slipper denna gången ;)

Jag håller med dig, slutresultatet blir ju fantastiskt, men detta med maten , oron osv, igår i Danmark så åt jag kyckling..sedan kom tanken...hm dansk kyckling...salmonella, hahahaha shit aså..

Får jag bara känna lillan idag så har jag lovat mig själv att inte oroa mig, eller iallafall försöka.
    Jag måste säja att jag beundrar småbarnsföräldrar som skaffar barn tätt, shit vilken prövning.
  • Fridchen

Hoppar också på:

BF:

7/8: Fridchen, 26 år, första barnet, pojke

9/8: Mammanr4, 26år, fjärde barnet, okänt kön

17/8: Josefineq 26 år, första barnet, okänt kön

• Snuttispluttis

Tycker också att det är kul att hålla tråden öppen. Kul att få följa så många som möjligt mot BF och bebis kan jag tycka :)

Här är det en hel del sd på kvällarna. Foglossningen blir sakta värre iom att jag inte kan vila och undvika lyft och att böja mig så det värker ordentligt på nätterna. Typ konstant hungrig och törstig.

Åh, och var på första kontrollen i tisdags. SF-mått på 15 cm, 150 hjärtljud/min och har hittills gått upp 5 kg.

Skattenmust, smakar färska katrinplommon mycket mer än den puréen man köper till bebisar? Är ju typ hälften vatten i den.

Och det med uvi är väl att det kan vara skadligt för fostret om uvin går upp till njurarna? Men då är det ju farligt för en själv också och tror att man mår riktigt dåligt då så det inte går att missa. Läste nånstans att typ en tredjedel av alla gravida har uvi nån gång under graviditeten så tror inte att man behöver oroa sig massor.

Nu blir det helg med god mat och marängswiss med hemmagjorda maränger och chokladsås. Sååå gott!!

Trevlig helg allihopa! :D

• Josefineq

Ja det ska bli superkul att köpa verkligen. Jag har skrivit en lång lista och vi har planerat en resa till Ullared samma vecka som rul ;)

Serah skrev 2016-03-10 20:52:01 följande:

Att magen växer är ju ett bra tecken :) så tänker iaf jag. Jag tror som sagt att jag känner rörelser, men de är så diffusa. Så jag tvekar varje gång.

Sen så kan det ju bero på att du väntar första barnet eller beroende på hur moderkakan ligger, att du inte känner barnet just nu.

Känner samma med att köpa saker. Men titta och planera kan man alltid göra :) så springer man dit och köper det man sett nån dag/vecka efter rul, haha

• Josefineq

Visst är det jobbigt? Det jobbigaste är nog ändå att vänta til rul! Känns som tiden står stilla!!!

Nmg skrev 2016-03-11 09:20:56 följande:

Jag känner inte heller nånting..

• Mulan91
    Serah skrev 2016-03-10 20:47:51 följande:

Har inte heller införskaffat nåt än. Även om det kliar i fingrarna ibland :)

Men kika på vagn är kanske bra i vårt fall då jag och maken är lite oeniga i den frågan :/

Och ja:) jag börjat bli större. Och jag tror jag har börjar känna rörelser nu. De kommer mest på kvällen men inte så ofta och inte varje kväll riktigt.

Men jag känner mig trög och tung när jag går! Går som en snigel haha.

Vad jobbar du som?

Tycker det är bra sätt vi har, att de som vill kan komma in. Jag kikade på några augustitrådar innan jag kom hit men vågade inte innan kub. Men redan då var de låsta. Kändes nästan snopet :o därför blev jag glad att jag hittade den här tråden som var öppen och verkade varm och trevlig :)

Ja jag tänkte faktiskt börja med vagn! Fast min man är helt ointresserad av just den delen haha han verkar tycka att d e som när jag ska shoppa kläder .. Jobbigt och tråkigt haha. Resten är han gärna med på haha han köpte ett par foppa tofflor när han var utomlands så han e ändå steget före xD

Vad roligt att du börjat känns rörelser! Det var just på kvällarna jag också kände av de i början :)

Åh jag är också alldeles seg och tung haha! Känns som att d bara smugit på en!

Jag är aktivitetsansvarig undersköterska som jobbar med yngre dementa... Dvs utåtagerande vårdtagare :/ väldigt tungt faktiskt! Ska träffa läkaren på tisdag för att ev. Sjukskriva mig några procent!

Vad bra att du känner så :) jag letade augusti-trådar så fort jag plussat och redan då var alla stängda... Haha suck. Det var därför jag startade denna :) är sö glad att många hittat hit och alla verkar så trevliga !

Kram
  • Mulan91
    skattenmust skrev 2016-03-11 10:00:19 följande:

Angående förstoppning så tycker jag att katrinplommon hjälper, dock så är min ovälkomna gäst redan på besök, jag kallar han för herman, fy fasen aså, hahahaha har inte ont fysiskt av det, men mer psykiskt.

Var i Danmark igår på The reef med min lille son, säjer bara det-klarar min lille tjej i magen det så klarar hon allt, hahaha

hon höll igång igår i flera timmar och nu är det starka rörelser, helt underbart men idag lär hon väl vila. Fick vara Baywatch stjärna åt min egen son som fick för sig att hoppa i på djupt vatten innan jag hann fram, sjönk som en sten, jag rusade i efter, kastar mig i vattnet med stor mage, sliter upp ungen innan han hann längre ner än med huvudet under ytan, jag blev totalt livrädd...hjärtat slog så fort och hårt, antagligen kände lillen det för när jag fick upp min son så sparkade hon hej vilt.

Sedan skulle han vila å "slänger" ner huvudet på min mage, jag fick inte inte ont men som sagt-klarade hon gårdagen med sin sjövilde storebror så klarar hon allt.

Då SKA jag sluta oroa mig. Han är 5 år så det är väl så det är när man redan har småbarn och är gravid, det skiljer 12, nästan 13 år på mina barn så jag har aldrig varit gravid såhär långt när jag redan har ett mindre barn.

Vagn har jag köpt, och säng..men det är det enda, jag såg en jättesöt nalle igår i Danmark som jag ville köpa, men jag vågade faktiskt inte utan väntar nu med att handla mer, tills jag är i månad 8.

Hakar på listan också!

BF: 

Skattenmust 37 år tredje barnet, kön flicka :)
    Åhh låter som något min son skulle kunna göra! Haha. Han är också 5 (nästan 6).
  • anlili

Skriver in mig på listan jag med.

BF: 

6/8 Anlili, 35 år, andra barnet, okänt kön

7/8: Fridchen, 26 år, första barnet, pojke

• skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-03-11 21:46:39 följande:
    Åhh låter som något min son skulle kunna göra! Haha. Han är också 5 (nästan 6).
    ja aså han är mer vild än tam, hahaha

Nu är oron fatal här hemma, har haft ett tryck hela natten neråt fiffin, så som det var sista jag åkte in till akuten, och jag har inte känt henne alls sedan i förigår....
    Vet inte om jag ätit ngt dåligt heller, för jag var såå kass i magen, så nu kommer oron för det med, åt jag ngt som inte var bra, dog hon? har inte känt henne alls nu...
Svar på tråden BF Augusti 2016