• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hazel Grace

Här har vi sex som vanligt. Jag är dock lite torr och kan få kramp i magen ibland om jag når klimax men annars så kör vi på :) barnmorskan sa till oss på inskrivningen att det är helt ofarligt och att det rent av kan kännas som massage för bebisen. Och att peta bebisen i huvudet är omöjligt hur välutrustad killen än är sa hon med :) haha!

• Mika86

Mycket sng kläderna beror ju på vädret med, kan ju va en skitsommsr med bara regn o rusk eller en kanonsommar så man typ bor vid sjön o poolen.

Ang sex, ja är väl mindre än vanligt, dels pga sjukdomarna som varit o sen att jag först nu börjat känna mig gravid ibland, innan ha jag bara känt mig som en äcklig flodhäst typ,gör fortfarande men bättre, väldigt svårt med humörsvängningar med o sen långt tillbaka urkasst självförtroende

• skattenmust
    Hazel Grace skrev 2016-03-16 20:32:18 följande:

Här har vi sex som vanligt. Jag är dock lite torr och kan få kramp i magen ibland om jag når klimax men annars så kör vi på :) barnmorskan sa till oss på inskrivningen att det är helt ofarligt och att det rent av kan kännas som massage för bebisen. Och att peta bebisen i huvudet är omöjligt hur välutrustad killen än är sa hon med :) haha!

meeen jag skrev ju ett svar så försvann allt...okey, ja aså jag har ju aldrig haft sex som gravid men så idag genom ett trollslag så kom lusten å jag kastade mig över min mans stora glädje, Men så fick jag ont i nedre buken efteråt vilket skapade rädsla å lusten försvann igen pga det... hahahahahaha, kul kommentar din bm sa ;)
    Mika86 skrev 2016-03-16 20:57:36 följande:

Mycket sng kläderna beror ju på vädret med, kan ju va en skitsommsr med bara regn o rusk eller en kanonsommar så man typ bor vid sjön o poolen.

Ang sex, ja är väl mindre än vanligt, dels pga sjukdomarna som varit o sen att jag först nu börjat känna mig gravid ibland, innan ha jag bara känt mig som en äcklig flodhäst typ,gör fortfarande men bättre, väldigt svårt med humörsvängningar med o sen långt tillbaka urkasst självförtroende

Meen du, jag är säker på att du är en vacker gravid mamma som känner så som vi andra gör, lite otympliga :) 
  • HJohannesson

Ja herregud, detta med sex. Här råder avhållsamhet sedan 20 veckor. Minst. Skittråkigt men jag har haft mycket ont och vidriga flytningar så man känner sig ju inte så sexig.

Tog upp det med min sambo igår, han låter exakt som det står i alla böcker
    "Sexlusten kan minska eller försvinna när man är gravid"

Ja fast det har inte försvunnit alls, jag känner mig bara fet, ful och äcklig och tror du ska lämna mig hela tiden. Sen lipar jag.
    Jag avskyr verkligen att tårkanalerna går igång på allt. Känner mig så jäkla känslig hela tiden.

Jag läcker dessutom råmjölk. Så het jag är.

• Snuttispluttis
    Mika86 skrev 2016-03-16 16:18:55 följande:

Jo det har faktiskt varit jätte skönt att varit så delaktig i småbarnsåren.

Oj vilken skillnad mot här, är det mindre än 2,5 år mellan då få man samma följer högre.

Usch vad drygt att behöva bli sjukskriven för nåt sånt men hoppas det bli lugnare när du är sjukskriven.

Nej det finkar ju inte alls 20 minuter är ju långt ifrån halva arbetsdagen med,skulle va lagom rörligt o fritt jobb då

Kan tänka mig det! Ska hålla dottern hemma till typ två års ålder tänker jag, men sen blir det nog dagis några timmar per dag iaf. Ska flytta tillbaka till Sverige så det blir svenskt alltihop :)

Åh, det där med pengarna i Sverige vet jag om via vänner. Så jäkla synd (för mig) att det inte är lika bra i Norge :/

Får se hur det blir med sjukskrivningen. Möjligt att vi flyttar till Sverige i sommar och då blir det ju lite annan situation.

Haha, och hade varit nice med 20 minuter långa arbetsdagar :P
  • Snuttispluttis
    anlili skrev 2016-03-16 17:45:38 följande:

Tack! Ja det blir jättekul med två tjejer som är så nära i ålder. Vi var dock nästan säkra på att det var en kille den här gången, båda hade väldigt stark magkänsla för det. Så vi blev jätteförvånade! Fast vi har båda i hemlighet tänkt att det vore kul med en tjej till så det blir bra det här :)

När det gäller sex är vi hittills helt samstämmiga i att det skulle kännas konstigt. Fram till KUB var jag rädd att orsaka missfall trots att de säger att det inte ska vara farligt. Och nu känns barnet och magen för stor.

Tänker som dig med det där :) Fast blir det en pojke hoppas jag att de blir tajta också.

Skönt att kunna använda alla kläder från dottern också!

Hur säker var bm på att det var en tjej?

Och vi känner samma som er när det gäller sex. Bebisen hör ju nu också..
  • skattenmust
    HJohannesson skrev 2016-03-16 21:21:06 följande:

Ja herregud, detta med sex. Här råder avhållsamhet sedan 20 veckor. Minst. Skittråkigt men jag har haft mycket ont och vidriga flytningar så man känner sig ju inte så sexig.

Tog upp det med min sambo igår, han låter exakt som det står i alla böcker
    "Sexlusten kan minska eller försvinna när man är gravid"

Ja fast det har inte försvunnit alls, jag känner mig bara fet, ful och äcklig och tror du ska lämna mig hela tiden. Sen lipar jag.
    Jag avskyr verkligen att tårkanalerna går igång på allt. Känner mig så jäkla känslig hela tiden.

Jag läcker dessutom råmjölk. Så het jag är.

HAHAHAHAHAHAHA Förlåt men detta med lipandet känner jag igen, gråter för minsta lilla, Min man kom hem idag då han inte varit hemma på ett litet tag pga arbete, jag bröt ihop totalt å bara lipa, han kramade mig och undrade vad som hänt, jag bara snyftade fram, du har lämna mig i flera dagar, du har säkert inte ens saknat mig, hahahahahahaha
  • Mika86

Skattenmust tack det vände jo otymplig är man ju, eller i vissa läge, typ laga mat så gå magen i hällskyddet, sex ja där kan den verkligen va i vägen

Hjohannesson haha tack o lov att det finns andra som känner likadant, då kanske man inte är nåt crazy freak iaf, för jag känner/tänker/tror precis likanat o gjort med alla barnen, sen kommer gubben o säger "ja du är ju bra löjlig dom tro det" haha

Till nåt mysigare än ltymlig flodhäst, ikväll ha pluttas vänt på dig så nu ha jag känt riktiga o rejäla buffar vid naveln så mysigt att få gensvar när man petar

• Mika86
    Snuttispluttis skrev 2016-03-16 21:23:42 följande:

Kan tänka mig det! Ska hålla dottern hemma till typ två års ålder tänker jag, men sen blir det nog dagis några timmar per dag iaf. Ska flytta tillbaka till Sverige så det blir svenskt alltihop :)

Åh, det där med pengarna i Sverige vet jag om via vänner. Så jäkla synd (för mig) att det inte är lika bra i Norge :/

Får se hur det blir med sjukskrivningen. Möjligt att vi flyttar till Sverige i sommar och då blir det ju lite annan situation.

Haha, och hade varit nice med 20 minuter långa arbetsdagar :P

Låter ju jätte bra för både henne o dig att börja då lugnt.

Jo väldigt synd,väldigt olika trots att det är grannländer.

Hoppas flytten går bra när ni flyttar o inte stämmer till det med mvc o fl o framförallt FK, de är inte alltid så duktiga
  • Hazel Grace
    skattenmust skrev 2016-03-16 21:19:26 följande:

meeen jag skrev ju ett svar så försvann allt...okey, ja aså jag har ju aldrig haft sex som gravid men så idag genom ett trollslag så kom lusten å jag kastade mig över min mans stora glädje, Men så fick jag ont i nedre buken efteråt vilket skapade rädsla å lusten försvann igen pga det... hahahahahaha, kul kommentar din bm sa ;)Meen du, jag är säker på att du är en vacker gravid mamma som känner så som vi andra gör, lite otympliga :) 

Ja jag har känt mig lite skeptisk och så men han kan verkligen förföra mig min kille ^^
    Snuttispluttis skrev 2016-03-16 21:27:02 följande:

Tänker som dig med det där :) Fast blir det en pojke hoppas jag att de blir tajta också.

Skönt att kunna använda alla kläder från dottern också!

Hur säker var bm på att det var en tjej?

Och vi känner samma som er när det gäller sex. Bebisen hör ju nu också..

Åh bebisen hör... Det har jag inte tänkt på. Stackars liten! Haha omg
Svar på tråden BF Augusti 2016