• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis

Tack Skattenmust! För det mesta känner jag mig som en rätt bra mamma, men är tufft nu när jag inte kan ta hand om henne som jag vill. Går ju inte förklara för henne varför jag inte kan bära henne lika mycket och så. Blir det ett syskon till kommer vi vänta några år så de är större :)

Angående kläder till bebisen kör jag på långärmad omlottbody och byxor i bomull eller ull från BB. Sen om det blir varma dagar hemma blir det blöja. Med dottern förra sommaren var det stekhett hemma ett tag. Med henne i blöja och jag som svettades som en ko blev det varmt och gott mellan oss kan jag säga :P

• skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-03-16 13:24:22 följande:

Tack Skattenmust och Snuttispluttis!
    Tro det eller ej men morgonen idag gick som en dans! Jag var ju beredd på det värsta så vi började i god tid. Detta resulterade i att vi var 30 min tidiga till dagis och jag nästan en timme tidig till jobb ha ha ha ha.... Får bara hoppas att det håller i sig :/

Jag planerar att jobba juni ut och sen gå på grav.penning (om det går igenom). Sambon åker till Kina ett par veckor i juli så jag tror att det blir kämpigt att jobba heltid och ha dottern själv när han är borta.

Så lite, å fasen vilken underbar känsla , är jätteglad för din skull...
    själv sitter jag och funderar på vad jag ska äta härnäst.haahahahhahah
  • Mika86
    Snuttispluttis skrev 2016-03-16 13:58:37 följande:

Oj, vad bra att man kan fixa och vara mammaledig så länge! Norge har rätt bra system, men är mindre dagar och lite mindre flexibelt än i Sverige. Sen räknas mammapengarna på senaste perioden så ju fler barn man skaffar efter varandra desto mindre pengar blir det :/ Kommer nog bli sjukskriven pga foglossning sista månaderna. Ska vara på min läkare om det iaf. Går ju inte stå som arbetssökande när jag inte kan gå/stå eller göra nåt fysiskt längre än 20 min..

Jo det har faktiskt varit jätte skönt att varit så delaktig i småbarnsåren.

Oj vilken skillnad mot här, är det mindre än 2,5 år mellan då få man samma följer högre.

Usch vad drygt att behöva bli sjukskriven för nåt sånt men hoppas det bli lugnare när du är sjukskriven.

Nej det finkar ju inte alls 20 minuter är ju långt ifrån halva arbetsdagen med,skulle va lagom rörligt o fritt jobb då
  • Mulan91

Jag tror jag packar en av varje haha! Egentligen blir dom ju ganska varma i filt+kläder men man vet ju aldrig hur vädret är... Haha.

Shit packar du väskan Mika? Jag börjar känna att jag måste börja förbereda nu xD har typ bara en overall klar.. Sparade inget från förra barnen eftersom vi inte förväntade oss fler barn.. Eller har en spjälsäng.. Men vill ha en ny haha att man aldrig blir nöjd :(

• Mika86
    Mulan91 skrev 2016-03-16 16:24:05 följande:

Jag tror jag packar en av varje haha! Egentligen blir dom ju ganska varma i filt+kläder men man vet ju aldrig hur vädret är... Haha.

Shit packar du väskan Mika? Jag börjar känna att jag måste börja förbereda nu xD har typ bara en overall klar.. Sparade inget från förra barnen eftersom vi inte förväntade oss fler barn.. Eller har en spjälsäng.. Men vill ha en ny haha att man aldrig blir nöjd :(

Nej man vet ju inte hur vädret heller är, tänkte nån fil t kan va bra att hänga över babyskyddet som solskydd på vägen hem med.

Haha nä inte än, skriver bara listan nu när jag gå tråkigt o är kräkvakt.

Packa väskan i v 30 sen

Bli nog lätt så, skönt att sälja av om man nu inte kommer ha användning av det längre.

Vi ha ju sparat allt så lättare, bara packa rätt saker
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-16 13:57:31 följande:

Skattenmust ja precis o så känsliga,få bli en tunn filt med i vagnen istället för de tjocka vi hafttilldeandra haha känns lite nytt detta med sommarbebis.

Lika bra det, är medans du kan.

Kela1981 usch vad jobbigt att ha såna problem inför lämningen hoppas det fortsätter gå bra nu, hoppas kan man ju

Kan ha liknande problem med vår 5-åring, fast han gör allt i 190.

Du gör rättigheter att va hemma då kan nog bli väldigt tufft o jobba med, fast beror på vad man ha för jobb med iofs.

Jag ha räknat med en väldigt lugn o stilla sommar så man gå gå gravid till andra halvan av juli iaf

hehe det är myyys med sommarbebis, min dotter är född på vintern men min son åxå i aug :)
    Snuttispluttis skrev 2016-03-16 14:07:08 följande:

Tack Skattenmust! För det mesta känner jag mig som en rätt bra mamma, men är tufft nu när jag inte kan ta hand om henne som jag vill. Går ju inte förklara för henne varför jag inte kan bära henne lika mycket och så. Blir det ett syskon till kommer vi vänta några år så de är större :)

Angående kläder till bebisen kör jag på långärmad omlottbody och byxor i bomull eller ull från BB. Sen om det blir varma dagar hemma blir det blöja. Med dottern förra sommaren var det stekhett hemma ett tag. Med henne i blöja och jag som svettades som en ko blev det varmt och gott mellan oss kan jag säga :P

Men jag tror att alla mammor med mindre barn känner sig otillräckliga, det kan jag med känna av, speciellt dom dagar då jag är trött..och inte har samma ork..
    Mulan91 skrev 2016-03-16 16:24:05 följande:

jag har heller inget kvar då jag absolut inte tänkte skaffa fler barn, tills jag träffade prinsen :)
  • skattenmust

Måste fråga något som känns jättepinsamt men jag gör det ändå, vi är ju ändå anonyma- Har ni fortfarande sex med er partner?

När jag väntade mina andra 2 barn så vägrade deras far att ta i mig, så detta är första gången nu med min man...är lite orolig då det känns väldigt ovant...han har inte fått ngt på månader men nu så kom min lust tillbaka väldigt :D HAHAHAAH

• Kela1981
    skattenmust skrev 2016-03-16 17:07:58 följande:

Måste fråga något som känns jättepinsamt men jag gör det ändå, vi är ju ändå anonyma- Har ni fortfarande sex med er partner?

När jag väntade mina andra 2 barn så vägrade deras far att ta i mig, så detta är första gången nu med min man...är lite orolig då det känns väldigt ovant...han har inte fått ngt på månader men nu så kom min lust tillbaka väldigt :D HAHAHAAH

Kan vi prata hemorrojder så kan vi väl prata sex ;)

Nja, det blir inte jätteofta hemma hos oss. Sambon tycker det känns som han petar bebisen i pannan (ha ha ha ha) och sen jobbar han natt så det blir inte så många tillfällen från början :(
    Fram tills nu har jag inte direkt haft nån lust heller men det brukar vända halvvägs så snart får jag väl börja övertalningen ;)
  • anlili
    Snuttispluttis skrev 2016-03-16 14:01:40 följande:

Så kul! Grattis!! :)

Och en liten tjej till. Så mysigt! Vi tror att det blir dotter igen här också. Magkänslan säger det iaf :)

Tack! Ja det blir jättekul med två tjejer som är så nära i ålder. Vi var dock nästan säkra på att det var en kille den här gången, båda hade väldigt stark magkänsla för det. Så vi blev jätteförvånade! Fast vi har båda i hemlighet tänkt att det vore kul med en tjej till så det blir bra det här :)

När det gäller sex är vi hittills helt samstämmiga i att det skulle kännas konstigt. Fram till KUB var jag rädd att orsaka missfall trots att de säger att det inte ska vara farligt. Och nu känns barnet och magen för stor.
  • skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-03-16 17:23:14 följande:
    Kan vi prata hemorrojder så kan vi väl prata sex ;)

Nja, det blir inte jätteofta hemma hos oss. Sambon tycker det känns som han petar bebisen i pannan (ha ha ha ha) och sen jobbar han natt så det blir inte så många tillfällen från början :(
    Fram tills nu har jag inte direkt haft nån lust heller men det brukar vända halvvägs så snart får jag väl börja övertalningen ;)
    hahahah sant så sant, att vara sådär jättefinkänslig är inte riktigt min grej heller ;)
     Ja jag har ju aldrig haft det som gravid och undrar om det påverkar graviditeten på något sätt eller bebis?
Svar på tråden BF Augusti 2016