• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Emmasofiabe
    Zarizen skrev 2016-03-15 19:10:39 följande:

Fin mage

Ja men det är ju klart men kan man inte räkna på förra årets SGI? Jag har ju en årslön framräknad då. I år så länge har jag varit sjukskriven och vill INTE att de räknar på min lön då :-O

Nej men det är det jag är orolig för för jag tjänade mycket mer pengar förra året än vad jag gör nu ju :(
  • Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-15 17:59:26 följande:

Oj, ja vi får hålla tummarna tills tårna krullar sig att du ska slippa nu, jag känner mest i ryggslutet och att det ibland skjuter iväg som en stråle ner bakom skinkan.

Jag börjar vänja mig nu att hon "gömmer" sig vissa dagar. hehe meeen va härligt för dig att få känna ditt lilla frö  , 

Jag undrar en sak, dom små övningarna jag gjorde idag, typ böjde mig fram med armarna neråt golvet böjde mig åt sidorna och tränade magmuskeln, i max 15 min, det var inte mer, hur i hela helvete kan smärtan i ryggen förvärras så av det?

har inte ont någon annanstans, mja liite vid blygdbenet bara..

Jag får väl ändå hoppas att en sjukgymnast vet vad hon gör...

Hoppas med det, eller ja lite kommer man ju få men kan va bara lite, jag klarar mig bra utan mycket

Supermysigt att känna dessa små buffar.

Ja du det låter konstigt men blev kanske uttöjt på nåt vis, de böt ju veta vadde gör, ska du dit fler gånger så få du ffråga om detdka göra ont efter.

Jag gick på vattengympa, det va jätte skönt, det gjorde inte lika ont efter o även dagen efter va bättre
  • skattenmust
    Emmasofiabe skrev 2016-03-15 18:51:46 följande:

Men kom inte bilden med??? Testar igen då denna är tagen nu på en gång på jobbet haha, vecka 17(16+2)

hehe så fina magar :) 
    Här kommer min som jag tog nu :) v 16+3

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-15 19:21:22 följande:
    Hoppas med det, eller ja lite kommer man ju få men kan va bara lite, jag klarar mig bra utan mycket

Supermysigt att känna dessa små buffar.

Ja du det låter konstigt men blev kanske uttöjt på nåt vis, de böt ju veta vadde gör, ska du dit fler gånger så få du ffråga om detdka göra ont efter.

Jag gick på vattengympa, det va jätte skönt, det gjorde inte lika ont efter o även dagen efter va bättre
    jaaaa nu känner jag lillan :) haha det förstår jag verkligen, detta är min första gng trots 2 barn sedan innan, å det är lite jobbigt men värt det trots allt :)

Jag har ringt nu å frågat flera väninnor som gjort samma sak, gått på sjukgymnastik pga foglossning, en svarade att hon fick så ont efteråt att hon tappade känseln i foten men att det är bra övningar, men jag ska inte gå fler gånger, fick med mig ett program hem.

En nyfiken fråga, eller 2, Vem lagar maten hemma hos er, och har någon riktiga cravings?
    Själv äter jag konstant, hahaha å min man lagar supergo stark mat :)
  • Zarizen
    Emmasofiabe skrev 2016-03-15 19:20:02 följande:

Nej men det är det jag är orolig för för jag tjänade mycket mer pengar förra året än vad jag gör nu ju :(

Ring och kolla med FK! Så kan du berätta för mig sen oxå
  • Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-15 19:35:25 följande:

jaaaa nu känner jag lillan :) haha det förstår jag verkligen, detta är min första gng trots 2 barn sedan innan, å det är lite jobbigt men värt det trots allt :)

Jag har ringt nu å frågat flera väninnor som gjort samma sak, gått på sjukgymnastik pga foglossning, en svarade att hon fick så ont efteråt att hon tappade känseln i foten men att det är bra övningar, men jag ska inte gå fler gånger, fick med mig ett program hem.

En nyfiken fråga, eller 2, Vem lagar maten hemma hos er, och har någon riktiga cravings?

Själv äter jag konstant, hahaha å min man lagar supergo stark mat :)

Underbart att känna henne .

Jobbigt ja men värt precis allt det onda.

Oj fy vad otäckt att det blev så, man tycker det borde ta bort smärtan o inte ge mer.

Hoppas du bli hjälpt av nåde bältet o övningarna.

Här lagar vi båda maten eller oftast iaf, är när det är nåt speciellt som en av oss lagar, typ pappas köttförssåseller mammas kött, potatis o Gräddsås.

Inte några jätte cravings men nudlar o äta ofta för att hålla illamåendet i schack.

Nåt jag däremot har skitsvårt att äta så är det köttfärs
  • Kela1981
    skattenmust skrev 2016-03-15 20:58:13 följande:

Älskar Citron, å har tom börjat hugga in på citronskalet....hahhaa galet, ngn mer?

Oj ha ha ha.... Jag har också sug för sura saker fast kanske inte så extremt att jag käkar citronskal ;)

Däremot så har jag haft ett himla humör de senaste dagarna och idag gick det över till deppighet. Vet inte varför.

Har en 1,5 åring som driver mig till vansinne med att hon vägrar ta på sig kläder och gå till dagis på morgonen. Det kan ta upp emot en timme att komma iväg och nu har jag fått nog. Så sjukt dränerande att hålla på med det kriget varje dag. Nu har jag bestämt att från i morgon är det stopp. Hon får en eller två chanser att komma frivilligt och sen kommer jag att tvinga på henne grejerna. Jag vill verkligen inte göra så men vi har hållt på i över en vecka nu och det blir inte bättre alls. Känns som allt jag gör är fel :(

Det är inte dagis som är problemet för när vi ska hämta henne på em så vill hon inte hem. Jag blir så trött :/

Förlåt, men jag behövde få det ur mig känner jag. Har ju inget direkt med denna graviditeten att göra ;)
  • HJohannesson

Men vad fina magar ni har !!! Min är bara fläskig utan kläder haha! Jag har iof moderkakan i bakvägg.

Ni är jättefina!

Svar på tråden BF Augusti 2016