• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-15 21:02:49 följande:
    Underbart att känna henne .

Jobbigt ja men värt precis allt det onda.

Oj fy vad otäckt att det blev så, man tycker det borde ta bort smärtan o inte ge mer.

Hoppas du bli hjälpt av nåde bältet o övningarna.

Här lagar vi båda maten eller oftast iaf, är när det är nåt speciellt som en av oss lagar, typ pappas köttförssåseller mammas kött, potatis o Gräddsås.

Inte några jätte cravings men nudlar o äta ofta för att hålla illamåendet i schack.

Nåt jag däremot har skitsvårt att äta så är det köttfärs
    ja men exakt, känns som om man är beredd att utstå vad som helst bara lillan mår bra, ja aså jag kommer inte gå tillbaka utan välja att lyssna på min kropp  när den säjer ifrån, inatt var första natten som jag inte kunde sova riktigt pga ryggen, men men det får vara så, jag ska inte klaga, jag bär ju på en skatt Glad

Ahh okey, ja när det är svensk mat så lagar jag, annars är det min man som gör det, jag kan åxå laga den maten han gör men jag tycker att ha gör det bättre, hahaha  hahaha va lustigt, nudlar är något jag inte klarar av nu, ibland vill barnen ha det och bara lukten ger mig avsmak..hahaha

Köttfärs och kyckling är nästan uteslutande det jag kan äta, var likadant med sonen.
    Kela1981 skrev 2016-03-15 21:07:18 följande:
    Oj ha ha ha.... Jag har också sug för sura saker fast kanske inte så extremt att jag käkar citronskal ;)

Däremot så har jag haft ett himla humör de senaste dagarna och idag gick det över till deppighet. Vet inte varför.

Har en 1,5 åring som driver mig till vansinne med att hon vägrar ta på sig kläder och gå till dagis på morgonen. Det kan ta upp emot en timme att komma iväg och nu har jag fått nog. Så sjukt dränerande att hålla på med det kriget varje dag. Nu har jag bestämt att från i morgon är det stopp. Hon får en eller två chanser att komma frivilligt och sen kommer jag att tvinga på henne grejerna. Jag vill verkligen inte göra så men vi har hållt på i över en vecka nu och det blir inte bättre alls. Känns som allt jag gör är fel :(

Det är inte dagis som är problemet för när vi ska hämta henne på em så vill hon inte hem. Jag blir så trött :/

Förlåt, men jag behövde få det ur mig känner jag. Har ju inget direkt med denna graviditeten att göra ;)
    hahahaha, ja det är galet, men citron is da shit..., Men du, jag känner exakt samma sak, har varit skitförbannad på kleti och pleti, till att gå ner mig helt å bara gråta för minsta lilla, måste ju vara hormonellt.

Jag tycker att ett forum som detta ska få innefatta allt, vi är ju inte bara gravida, vi är kvinnor och människor också, såklart att du får prata om det du behöver och vill, Min 5 åring bor inte hos mig på heltid utan halva hos sin far, Men nr han kommer hem så är det som om han ska släppa ut allt som han inte kan, vågar hos sin far där det är militärisk uppfostran, vilket jag hatar. Barn är barn, MEN det leder till att han är jätteutåtagerande när han kommer hem, som om allt bus måste få utlopp och alla hyss ska fram, Så jag tror att vi alla som har barn sedan innan denna graviditet kan känna igen sig i din frustration. Hoppas det gick bättre idag, trots att jag tvivlar på det. Hon känner garanterat av din graviditet och barn kan ju bli än mer trotsiga då {#emotions_dlg.flower}
    HJohannesson skrev 2016-03-15 21:19:47 följande:

Men vad fina magar ni har !!! Min är bara fläskig utan kläder haha! Jag har iof moderkakan i bakvägg.

Ni är jättefina!

hehe tack {#emotions_dlg.flower} Jag älskar min mage och har gärna en tight tröja upptill, hahaha
    Snuttispluttis skrev 2016-03-15 21:21:00 följande:
    Förstår dig! Hade mardrömsnatt med dottern (nio månader) inatt där vi sov oroligt och sen var helt vakna 23.30-01.30 för att sen sova oroligt igen. Sen fick jag en mardrömsmatning vid lunch där vi tillslut satt och grät båda två. Hon för att hon inte ville äta och bara komma upp i famnen och jag för att hon inte ville äta.. Man känner sig verkligen som världens sämsta mamma när det blir så fel :/

Så du är inte ensam! Sen är man ju så extra känslig som gravid. Alla hormoner, trötthet och sånt. Börjar fundera på om det var helt galet att bli gravid så fort igen, men lite sent att ångra sig nu ;)

Hoppas att det blir bättre för er snart!
    Åhh snuttispluttis, det kommer att ordna sig ska du se, hon märker ju självklart av att du är trött och lite extra känslig, mina barn frågar mig ibland - mamma först tittar du på något på datan och gapskrattar, i nästa sekund så gråter du, är du okey? hahahaha, jag är helt okey, det kallas gravidhormoner.
    Jag är helt övertygad om att du är en toppen mamma som reagerar som alla gravida mammor gör.
    Hazel Grace skrev 2016-03-15 22:15:03 följande:

Jättesöta magar ni har! <3 ska också lägga upp senare när det syns tydligare. Är fortfarande rätt så liten bula. Angående cravings så har jag inte haft några direkt. Min kollega berättade att när hon var gravid så åt hon också massa citroner. hon saltade på den också. Något du testat skattenmust? ;) jag älskar stark mat i vanliga fall men nu känner jag inte alls sug efter det. Jag dricker däremot väldigt mycket. Vatten, saft, läsk, mjölk.. Så länge det är iskallt.

hahaha näe jag har inte saltat citronen, men nu får jag ju testa det :) Jag dricker också jättemycket mjölk och apelsinjuice , i mängder. Stark mat är ett måste, annars har jag ingen aptit men jag har inte fått halsbränna än, hoppas på att slippa det så jag kan äta denna ljuvligt starka mat.
    anlili skrev 2016-03-16 07:10:45 följande:

Så lycklig! Har äntligen varit på RUL. Allt såg bra ut och det var en flicka igen :) Men vad nervös man blir. Låg bara och väntade på att hon skulle säga att det fattades en hjärtklaff eller en hjärnhalva eller nåt annat väsentligt. Med förra dottern blev jag lugn så fort jag såg att hjärtat slog. Nu vet man ju lite mer vad de kan hitta så jag lugnade inte ner mig förrän undersökningen var över.

Jag jobbar heltid till sommaren sen tänker jag vara föräldraledig med dottern tills lillan kommer. När man har fast tjänst räknar FK på vad man förväntas tjäna i år. Vet inte hur det är om man har timvik, då kanske de måste kolla bakåt?

Meeen va underbart, Grattis till ett lyckat ul och till dottern :) vilken lättnad att få veta att allt är okey, jag tycker väntan är lång dit men det är bara att stå ut. 
    Har ni något namn till henne?
  • skattenmust
    HJohannesson skrev 2016-03-16 10:11:58 följande:
    Nu har jag inga barn än men långärmat tror jag är bäst. Även om det är varmt i augusti så är ju bebisarna helt nya då och behöver värmen. Och byxor! Sen märker man ju om barnet är ett jättevarmt barn, då får det bli blöja och en filt :)
    Får hålla med här angående kläder.

Ang jobb så är jag heltidssjukskriven sedan 3 år tillbaka pga en händelse som kom att förändra hela mitt liv och jag fick utredning ang ptsd , så jag är hemma och det är vad jag klarar av just nu.
  • Mika86

Skattenmust men även att du inte klagar så lider jag med dig, fy att ha så ont.

Åh kyckling är ju jätte gott, inte ofta vi äter det då gubben inte tål det o vi är för lata för att laga två olika rätter för ofta, haha.

Konstiht egentligen hur konstig aptiten blir bara för att man är gravid.

Skönt att jag tänker rätt sng kläderna

Vi ha tre vintrrbarn som vi haft nakna i vagnen i fönstret för dr va gula men är ju inte vanligt att få gulingar sommartid så behöver ju mindre sol än de andra behövt.

Visst det bli ju tunnare kläder men så varmt gå de nog inte på fl o BB här

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-16 10:32:55 följande:

Skattenmust men även att du inte klagar så lider jag med dig, fy att ha så ont.

Åh kyckling är ju jätte gott, inte ofta vi äter det då gubben inte tål det o vi är för lata för att laga två olika rätter för ofta, haha.

Konstiht egentligen hur konstig aptiten blir bara för att man är gravid.

Skönt att jag tänker rätt sng kläderna

Vi ha tre vintrrbarn som vi haft nakna i vagnen i fönstret för dr va gula men är ju inte vanligt att få gulingar sommartid så behöver ju mindre sol än de andra behövt.

Visst det bli ju tunnare kläder men så varmt gå de nog inte på fl o BB här

HAHAHAHAAHAH Gulingar, nu dööööör jag !!!! 
    Ja kyckling är supergött, ahaa tur att min man älskar det, för det är för det mesta han som lagar den, haha men igår var det jag. Ja alsp i augusti så är det ju fortfarande varmt förhoppningsvis, men jag kommer ta på min lille tjej en långärmad body just hem från bb iallafall då allt är s nytt för dom små.

Lägger upp gårdagens middag på bild, DETTA är min stora cravings nu.Med risk att det kommer 2 bilder, fattar inte varför det blir så-
  • Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-16 10:43:41 följande:

HAHAHAHAAHAH Gulingar, nu dööööör jag !!!! 

Ja kyckling är supergött, ahaa tur att min man älskar det, för det är för det mesta han som lagar den, haha men igår var det jag. Ja alsp i augusti så är det ju fortfarande varmt förhoppningsvis, men jag kommer ta på min lille tjej en långärmad body just hem från bb iallafall då allt är s nytt för dom små.

Lägger upp gårdagens middag på bild, DETTA är min stora cravings nu.Med risk att det kommer 2 bilder, fattar inte varför det blir så-

Haha men stämmer ju, de blir ju gula

Minstingen fick t.o.m sola så hon va jätte gul.

Jo så jag med tycker, de behöver ju skydd, är skillnad om de är inne o jätte varma, i bilen hem bli det ju inte så varmt heller.

Åh det såg ju supergott ut.
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-16 11:23:47 följande:
    Haha men stämmer ju, de blir ju gula

Minstingen fick t.o.m sola så hon va jätte gul.

Jo så jag med tycker, de behöver ju skydd, är skillnad om de är inne o jätte varma, i bilen hem bli det ju inte så varmt heller.

Åh det såg ju supergott ut.
    hahahaha jo jag vet, mina barn hade inte så mycket, men lite har ju alla barn :)
    Jo jag håller med, man får ju tänka på att allt är nytt för dom, hehe det är supergott, ska snart hugga in på det som finns kvar, innan mannen kommer hem hungrig, bäst att hugga in först, hahahhaahahahhaha
  • Kela1981

Tack Skattenmust och Snuttispluttis!
    Tro det eller ej men morgonen idag gick som en dans! Jag var ju beredd på det värsta så vi började i god tid. Detta resulterade i att vi var 30 min tidiga till dagis och jag nästan en timme tidig till jobb ha ha ha ha.... Får bara hoppas att det håller i sig :/

Jag planerar att jobba juni ut och sen gå på grav.penning (om det går igenom). Sambon åker till Kina ett par veckor i juli så jag tror att det blir kämpigt att jobba heltid och ha dottern själv när han är borta.

• Mika86

Skattenmust ja precis o så känsliga,få bli en tunn filt med i vagnen istället för de tjocka vi hafttilldeandra haha känns lite nytt detta med sommarbebis.

Lika bra det, är medans du kan.

Kela1981 usch vad jobbigt att ha såna problem inför lämningen hoppas det fortsätter gå bra nu, hoppas kan man ju

Kan ha liknande problem med vår 5-åring, fast han gör allt i 190.

Du gör rättigheter att va hemma då kan nog bli väldigt tufft o jobba med, fast beror på vad man ha för jobb med iofs.

Jag ha räknat med en väldigt lugn o stilla sommar så man gå gå gravid till andra halvan av juli iaf

• Snuttispluttis
    Mika86 skrev 2016-03-16 07:12:18 följande:

Ungefär som en annan fast jag har bara varit mammaledig, fixat så dagarna räckt till syskon kommit, i 2-2,5 år har dagarna räckt.

I september har jag faktiskt varit mammaledig i 8 år, sen andra barnet föddes.

Trist att behöva gå tre månader utan pengar

Oj, vad bra att man kan fixa och vara mammaledig så länge! Norge har rätt bra system, men är mindre dagar och lite mindre flexibelt än i Sverige. Sen räknas mammapengarna på senaste perioden så ju fler barn man skaffar efter varandra desto mindre pengar blir det :/ Kommer nog bli sjukskriven pga foglossning sista månaderna. Ska vara på min läkare om det iaf. Går ju inte stå som arbetssökande när jag inte kan gå/stå eller göra nåt fysiskt längre än 20 min..
  • Snuttispluttis
    anlili skrev 2016-03-16 07:10:45 följande:

Så lycklig! Har äntligen varit på RUL. Allt såg bra ut och det var en flicka igen :) Men vad nervös man blir. Låg bara och väntade på att hon skulle säga att det fattades en hjärtklaff eller en hjärnhalva eller nåt annat väsentligt. Med förra dottern blev jag lugn så fort jag såg att hjärtat slog. Nu vet man ju lite mer vad de kan hitta så jag lugnade inte ner mig förrän undersökningen var över.

Jag jobbar heltid till sommaren sen tänker jag vara föräldraledig med dottern tills lillan kommer. När man har fast tjänst räknar FK på vad man förväntas tjäna i år. Vet inte hur det är om man har timvik, då kanske de måste kolla bakåt?

Så kul! Grattis!! :)

Och en liten tjej till. Så mysigt! Vi tror att det blir dotter igen här också. Magkänslan säger det iaf :)
Svar på tråden BF Augusti 2016