• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Zarizen
    Emmasofiabe skrev 2016-03-15 14:22:29 följande:

Hej alla!

Jag undrar hur ni alla har det med jobb nu i dessa veckor?

Jag undrar nämligen om det är någon som gått ner i tid eller är sjukskriven eller dylikt?

Jag jobbar 25% på en butik och vikarierar nästan heltid som lärare, ibland blir det riktigt långa dagar då jag är i skolan på dagen och stänger butiken på kvällen.

Idag har jag haft en hemsk klass i skolan där jag varit i princip rosenrasande hela dagen pga barn som inte fått lära sig veta hut innan dom började skolan. Hade sista timmarna helt spänd mage och började göra ont på vänstra sidan, blev orolig att jag kanske tagit åt mig för mycket jobb, jobbar nästan 7 dagar i veckan och har gjort det under hela graviditeten men med ett antal sjukdagar då jag känt att jag behövt vila..

Så åter till min fråga hur jobbar ni och vad tycker ni som är omföderskor är normalt att arbeta under graviditeten?

Usch låter jobbigt! Jag skulle försöka dra ner på tempot om jag vore du.. Ta hand om dig !!

Jag är sjukskriven 50% nu och har varit det i 5 veckor (då jag inte mått så bra) men jag ska till läkaren imorgon och ge förslag om att gå upp i tid till 75 % sen funderar jag även på att söka graviditetspenning de sista 2 månaderna.. Men har inte bestämt mig än... Jobbar som sjuksköterska på en stroke avdelning och vi har ganska tunga patienter.
  • Emmasofiabe
    Zarizen skrev 2016-03-15 15:51:15 följande:

Usch låter jobbigt! Jag skulle försöka dra ner på tempot om jag vore du.. Ta hand om dig !!

Jag är sjukskriven 50% nu och har varit det i 5 veckor (då jag inte mått så bra) men jag ska till läkaren imorgon och ge förslag om att gå upp i tid till 75 % sen funderar jag även på att söka graviditetspenning de sista 2 månaderna.. Men har inte bestämt mig än... Jobbar som sjuksköterska på en stroke avdelning och vi har ganska tunga patienter.

Oj! Ja men det är väl ganska krävande kan jag tänka mig då kan det ju vara bra att inte jobba heltid! Men ja jag känner att jag kanske tagit på mig för mycket men är så stressad inför mammapenningen vill ju ha så hög som möjligt och har inte helt 100 förstått hur dom räknar
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-15 15:28:25 följande:

Skattenmust bara lite i ryggslutet ibland men ska inte klaga.
    Ha haft lite varje graviditet men tredje va värst, glad att det inte blivit så eller värre, då kunde jag inte ens gå 500 meter utan att va sängliggande så posten hämtade jag inte utan bil på typ 20-25 veckor.
    Trist att du inte känner henne idag men kommer kanske mer aktivitet imorgon.
    Igårkväll kände jag Plutten mycket, massa buffar när jag petade på magen 

Oj, ja vi får hålla tummarna tills tårna krullar sig att du ska slippa nu, jag känner mest i ryggslutet och att det ibland skjuter iväg som en stråle ner bakom skinkan.
    Jag börjar vänja mig nu att hon "gömmer" sig vissa dagar. hehe meeen va härligt för dig att få känna ditt lilla frö {#emotions_dlg.flower} , 
    Jag undrar en sak, dom små övningarna jag gjorde idag, typ böjde mig fram med armarna neråt golvet böjde mig åt sidorna och tränade magmuskeln, i max 15 min, det var inte mer, hur i hela helvete kan smärtan i ryggen förvärras så av det?
    har inte ont någon annanstans, mja liite vid blygdbenet bara..
    Jag får väl ändå hoppas att en sjukgymnast vet vad hon gör...
  • Emmasofiabe
    Nmg skrev 2016-03-15 13:14:17 följande:

Har ni berättat för alla att ni ska ha barn? Vi har berättat för familjen och jag för mina närmaste kollegor.

Vi berättade för våra familjer jättetidigt pga att dom varit med hela tiden i processen, vi hade försökt i ett år utan resultat och vi ville bara glädja alla då dom tagit på sig så mycket att det ej gick för oss.

Chefer och närmsta vänner sa vi till när det började närma sig vecka tolv och nu i vecka 17 så svarar jag om någon frågar men vi har inte gått ut med det på sociala medier eller på något annat större sätt utan endast är ärlig när någon frågar lite svårt att dölja nu också för mig som är en tjockis helt plötsligt haha
  • Emmasofiabe

Hoppas det är ok att lägga upp bilder, min mage såg ut såhär förra veckan , någon som har bilder så man kan se skillnader? :)

• Mulan91
    Emmasofiabe skrev 2016-03-15 14:22:29 följande:

Hej alla!

Jag undrar hur ni alla har det med jobb nu i dessa veckor?

Jag undrar nämligen om det är någon som gått ner i tid eller är sjukskriven eller dylikt?

Jag jobbar 25% på en butik och vikarierar nästan heltid som lärare, ibland blir det riktigt långa dagar då jag är i skolan på dagen och stänger butiken på kvällen.

Idag har jag haft en hemsk klass i skolan där jag varit i princip rosenrasande hela dagen pga barn som inte fått lära sig veta hut innan dom började skolan. Hade sista timmarna helt spänd mage och började göra ont på vänstra sidan, blev orolig att jag kanske tagit åt mig för mycket jobb, jobbar nästan 7 dagar i veckan och har gjort det under hela graviditeten men med ett antal sjukdagar då jag känt att jag behövt vila..

Så åter till min fråga hur jobbar ni och vad tycker ni som är omföderskor är normalt att arbeta under graviditeten?

Jag jobbar 100% som USK på ett boende för yngre dementa, jätte tungt jobb och vissa där är även utåtagerande... Jag är helt utbränd känner jag. Ska till läkaren nu faktiskt och prata om sjukskrivning, får se hur det går! Orkar verkligen inte mer.. Att du orkar 7 dagar i veckan.. Wow! Imponerande :)
  • skattenmust
    Emmasofiabe skrev 2016-03-15 18:04:38 följande:

Hoppas det är ok att lägga upp bilder, min mage såg ut såhär förra veckan , någon som har bilder så man kan se skillnader? :)

hehe lägg ut bild så ska jag ta en dagens här med :)
  • Emmasofiabe

Men kom inte bilden med??? Testar igen då denna är tagen nu på en gång på jobbet haha, vecka 17(16+2)

• Zarizen
    Emmasofiabe skrev 2016-03-15 18:51:46 följande:

Men kom inte bilden med??? Testar igen då denna är tagen nu på en gång på jobbet haha, vecka 17(16+2)

Fin mage

Ja men det är ju klart men kan man inte räkna på förra årets SGI? Jag har ju en årslön framräknad då. I år så länge har jag varit sjukskriven och vill INTE att de räknar på min lön då :-O
Svar på tråden BF Augusti 2016