• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Nä ingen träning här, promenader på sin höjd. Tränar du nåt?

skattenmust skrev 2016-03-15 12:10:57 följande:

Någon annan som tränar här inne och vill berätta om det?

• Nmg

Har ni berättat för alla att ni ska ha barn? Vi har berättat för familjen och jag för mina närmaste kollegor.

• Yogurt76

Hej Alla. Jag vill gärna hänga på här. 
    Jag väntar mitt 4.e barn, idag i v 17+1 vilket ger BF 21/8.
    Har idag varit och gjort Fv prov och hoppas på gott resultat, dock var det blod i fv vilket inte gav fullständigt god prognos. Missfallsrisken som tidigare låg på 0,5-1/100 ökade (dock vet jag inte hur mycket). 
    Vi valde att göra fv-prov pga att både jag och min man är "äldre". Jag firar nämligen min 40 års dag till sommaren.

• Zarizen
    skattenmust skrev 2016-03-15 12:10:57 följande:

Någon annan som tränar här inne och vill berätta om det?

Jag är väldigt aktiv av mig som person och tränar mycket innan jag blev gravid på gym, pw etc.

Men eftersom jag inte mått så bra under min graviditet så har det blivit dåligt med träning tyvärr har haft ångest över att jag inte kunnat träna.. Vill ju inte att kroppen ska slappa på sig alltför mycket.. Men tränar lite hemma när jag orkar nu iaf. Har massa redskap och kör lite med bla hantlar och gummiband. Sen har vi ett löpband oxå så promenader blir det när jag orkar. Hoppas kunna komma igång mer snart.
  • Mika86

Skattenmust skönt att det börjat lägga sig iaf, hoppas det kan fortsätta hjälpa dig.
    Min tredje graviditet fick jag t.o.m sova med bältet på kunde knappt vända mig ändå o utan kunde jag inte vända mig.

Nael12 ha för mig att två streck betyder flicka men väldigt osäker, googla om det, finns nog massa där

Nmg vi berättade i v 10 (19 nu) då jag inte kunde dölja det längre, va jätte svullen o så få jag mage rätt fort

• Emmasofiabe

Hej alla!

Jag undrar hur ni alla har det med jobb nu i dessa veckor?

Jag undrar nämligen om det är någon som gått ner i tid eller är sjukskriven eller dylikt?

Jag jobbar 25% på en butik och vikarierar nästan heltid som lärare, ibland blir det riktigt långa dagar då jag är i skolan på dagen och stänger butiken på kvällen.

Idag har jag haft en hemsk klass i skolan där jag varit i princip rosenrasande hela dagen pga barn som inte fått lära sig veta hut innan dom började skolan. Hade sista timmarna helt spänd mage och började göra ont på vänstra sidan, blev orolig att jag kanske tagit åt mig för mycket jobb, jobbar nästan 7 dagar i veckan och har gjort det under hela graviditeten men med ett antal sjukdagar då jag känt att jag behövt vila..

Så åter till min fråga hur jobbar ni och vad tycker ni som är omföderskor är normalt att arbeta under graviditeten?

• skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-15 13:13:29 följande:

Nä ingen träning här, promenader på sin höjd. Tränar du nåt?

Näe varken tränar eller går långt...
    Yogurt76 skrev 2016-03-15 13:27:54 följande:

Hej Alla. Jag vill gärna hänga på här. 
    Jag väntar mitt 4.e barn, idag i v 17+1 vilket ger BF 21/8.
    Har idag varit och gjort Fv prov och hoppas på gott resultat, dock var det blod i fv vilket inte gav fullständigt god prognos. Missfallsrisken som tidigare låg på 0,5-1/100 ökade (dock vet jag inte hur mycket). 
    Vi valde att göra fv-prov pga att både jag och min man är "äldre". Jag firar nämligen min 40 års dag till sommaren.

Blod i FV?? varför har man det? Är nog väldigt ovanligt att man får missfall så sent i graviditeten. Jag är 38 till sommaren och det räckte gott att göra Kub, har ni inte gjort det?
    Zarizen skrev 2016-03-15 13:31:08 följande:
    Jag är väldigt aktiv av mig som person och tränar mycket innan jag blev gravid på gym, pw etc.

Men eftersom jag inte mått så bra under min graviditet så har det blivit dåligt med träning tyvärr har haft ångest över att jag inte kunnat träna.. Vill ju inte att kroppen ska slappa på sig alltför mycket.. Men tränar lite hemma när jag orkar nu iaf. Har massa redskap och kör lite med bla hantlar och gummiband. Sen har vi ett löpband oxå så promenader blir det när jag orkar. Hoppas kunna komma igång mer snart.
    hahaha wow, jag är imponerad, jag läste att det var bra att röra på sig men jag kan helt enkelt inte, undvker att gå längre sträckor mm. Jag var mest nyfiken på om man "vågar" träna,..
    Mika86 skrev 2016-03-15 14:09:46 följande:

Skattenmust skönt att det börjat lägga sig iaf, hoppas det kan fortsätta hjälpa dig.
    Min tredje graviditet fick jag t.o.m sova med bältet på kunde knappt vända mig ändå o utan kunde jag inte vända mig.

Nael12 ha för mig att två streck betyder flicka men väldigt osäker, googla om det, finns nog massa där

Nmg vi berättade i v 10 (19 nu) då jag inte kunde dölja det längre, va jätte svullen o så få jag mage rätt fort

Tack så mycket, nu känns det bättre efter att ha lgat pall, käkat godi å tittar på film, hahaha har inte känt lillan idag men börjar vänja mig att det kan vara så vissa dagar. Men fyy, att behöva sova med det åxå, då har man ont..fy farao...stackare. men du känner inget nu?
    Nmg skrev 2016-03-15 13:14:17 följande:

Har ni berättat för alla att ni ska ha barn? Vi har berättat för familjen och jag för mina närmaste kollegor.

Jag var väldigt osäker på att berätta pga många mf, Men när jag gått över tiden för mens i 2 veckor, ja då kunde jag inte hålla mig längre, alla vet om det :)
    Emmasofiabe skrev 2016-03-15 14:22:29 följande:

Hej alla!

Jag undrar hur ni alla har det med jobb nu i dessa veckor?

Jag undrar nämligen om det är någon som gått ner i tid eller är sjukskriven eller dylikt?

Jag jobbar 25% på en butik och vikarierar nästan heltid som lärare, ibland blir det riktigt långa dagar då jag är i skolan på dagen och stänger butiken på kvällen.

Idag har jag haft en hemsk klass i skolan där jag varit i princip rosenrasande hela dagen pga barn som inte fått lära sig veta hut innan dom började skolan. Hade sista timmarna helt spänd mage och började göra ont på vänstra sidan, blev orolig att jag kanske tagit åt mig för mycket jobb, jobbar nästan 7 dagar i veckan och har gjort det under hela graviditeten men med ett antal sjukdagar då jag känt att jag behövt vila..

Så åter till min fråga hur jobbar ni och vad tycker ni som är omföderskor är normalt att arbeta under graviditeten?

Jag tror att din fråga är väldigt individuell, alla upplever ju saker olika, mitt råd är-Lyssna på kroppen.
  • Anonym (Malin)

Jobbar 100% har som plan att fortsätta så till det är dags att gå på semester i mitten av juli :) förra graviditen jobbade jag till två veckor innan BF men känner att jag vill vara ledig nån vecka mer innan denna gång, man blir ju latare med åren ;)

• Mika86

Skattenmust bara lite i ryggslutet ibland men ska inte klaga.
    Ha haft lite varje graviditet men tredje va värst, glad att det inte blivit så eller värre, då kunde jag inte ens gå 500 meter utan att va sängliggande så posten hämtade jag inte utan bil på typ 20-25 veckor.
    Trist att du inte känner henne idag men kommer kanske mer aktivitet imorgon.
    Igårkväll kände jag Plutten mycket, massa buffar när jag petade på magen 

Svar på tråden BF Augusti 2016