• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Nånrandomtjej

Åh så segt detta är. Tänkte igår att tonight is the night, vet inte varför men var helt inställd på att det var inatt vi skulle åka in, men nä kände knappt av det som jag känt natten innan :(

Ont i magen och sådär men vet inte om det beror på något jag ätit igår.. Annars sovit bra trots jättekonstiga drömmar. Sover ju så dåligt annars men senaste två nätterna fått ihop över 6 timmar. Känner mig iaf trött trots det, och blir lite deppig. Har hört att många oftast blir superpigga precis innan förlossning?! Så nu känns det ju riktigt långt bort för jag är riktigt seg... Hm. Aja, i em får vi besök för fika (min sambo fyllde år på BF) så där blir det lite tidsfördriv iallafall. Våran julibebis verkar ju bli augustibebis.

Har ni några gissningar på vilken dag ni ska få? Min sambo har sagt onsdag i flera dagar nu och självklart önskar jag alla dagar utom onsdag bara för att kunna retas med honom haha. Aja, vi har UL på fredag så misstänker att ev igångsättning blir på måndagen därefter isåfall eller tror ni att man får vänta? På fredag är jag 41+3, alltså 41+6 på måndagen. Gud vad pirrigt det är nu, känns så overkligt att vara garanterad att vår lilla sprattel är på utsidan inom 1,5 vecka!

• Moorii

Höll på att bli hemskickad av läkare förut, hon hade missat att läkaren igår hade gett klartecken för igångsättning..kommunikation är bra ibland. Fanns inte plats för oss på förlossningspoddar där, så har nu åkt till sjukhus nummer två, väntar på att få ett rum nu. Himla flängande, men verkar ändå bli av idag!

• Moorii

På förlossningen där, ska det stå såklart.. Inte förlossningspoddar :P

• Nånrandomtjej
    Moorii skrev 2016-07-31 11:23:15 följande:

Höll på att bli hemskickad av läkare förut, hon hade missat att läkaren igår hade gett klartecken för igångsättning..kommunikation är bra ibland. Fanns inte plats för oss på förlossningspoddar där, så har nu åkt till sjukhus nummer två, väntar på att få ett rum nu. Himla flängande, men verkar ändå bli av idag!

Låter ju betryggande att du höll på att bli hemskickad :O hur långt gången är du nu? hoppas allt går bra för dig, uppdatera gärna när bebis kommit!
  • Moorii
    Nånrandomtjej skrev 2016-07-31 11:35:41 följande:

Låter ju betryggande att du höll på att bli hemskickad :O hur långt gången är du nu? hoppas allt går bra för dig, uppdatera gärna när bebis kommit!

Nej, var inte jätteglad vid det tillfället, men tur det ordnade upp sig! 41+4 idag, så hade ändå blivit igångsatt om tre dagar. Absolut, kommer uppdatera senare :)
  • fastfrusen

00:24 inatt föddes lilla bebis, 3630 gram o 55cm lång efter ett dramatiskt avslut med sugklocka och en liten grad 3 bristning! Bebis mår bra, jag ska adoptera nästa barn ;) men man glömmer smärtan snabbt!

• cutepoison
    fastfrusen skrev 2016-07-31 12:29:42 följande:

00:24 inatt föddes lilla bebis, 3630 gram o 55cm lång efter ett dramatiskt avslut med sugklocka och en liten grad 3 bristning! Bebis mår bra, jag ska adoptera nästa barn ;) men man glömmer smärtan snabbt!

Grattis :) Krya på dig nu. Förstår att du har ont...
  • cutepoison
    Moorii skrev 2016-07-31 11:23:15 följande:

Låter oseriöst. Exakt det som jag är rädd att möta i vården... därför jag aldrig ringer eller går dit om jag mår dåligt. Nu handlar det ju främst om ett ofött litet barn och om läkaren igår bedömde art du skulle bli igångsatt, varför var det annorlunda idag? Är ni i Mölndal nu? Hoppas det kommer igång nu.
  • Mal Mal
    fastfrusen skrev 2016-07-31 12:29:42 följande:

Grattis till bebisen!! Stort krya på dig... Hoppas du läker snabbt och ganska smärtfritt!
  • Moorii
    cutepoison skrev 2016-07-31 13:01:55 följande:

Låter oseriöst. Exakt det som jag är rädd att möta i vården... därför jag aldrig ringer eller går dit om jag mår dåligt. Nu handlar det ju främst om ett ofött litet barn och om läkaren igår bedömde art du skulle bli igångsatt, varför var det annorlunda idag? Är ni i Mölndal nu? Hoppas det kommer igång nu.

Vet inte :/ läkaren idag hade tydligen inte läst journalen ordentligt, verkade heller inte reagera när jag sa att fostervattnet var obefintligt. Ja, i Mölndal nu, fått ett rum och tagit min första tablett för att sätta igång förlossningen. Får hoppas det går hyfsat fort nu!
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)