• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii
    SommarDahlia skrev 2016-07-29 05:06:41 följande:

Nu är Vilhelm här! 3515g och 49 cm, Klockan 01.59. Allt gick bra. Lätt bästa förlossningen!

Så härligt, grattis! :)
  • cutepoison

Jag ska också på sista inbokade BM-kontrollen idag men hon vill säkert träffa mig nästa vecka också innan det blir tal om något annat. Vi får se. Har inget tålamod :D 

• Moorii

Bf + 10.. De enda som inte kommer föda före mig är dom som inte blivit gravida ännu. Ungefär så känns det. Bitter deluxe. Vaknade inatt av ond sammandragning, men det gick snabbt över förstås. Hade varit så skönt om han kunde komma innan igångsättning.. snälla!

• Mal Mal
    Moorii skrev 2016-07-29 09:39:28 följande:

Bf + 10.. De enda som inte kommer föda före mig är dom som inte blivit gravida ännu. Ungefär så känns det. Bitter deluxe. Vaknade inatt av ond sammandragning, men det gick snabbt över förstås. Hade varit så skönt om han kunde komma innan igångsättning.. snälla!

Håller tummar och tår att det startar spontant för dig!
  • tovemaja

Jädrans va ont det gjorde när BM undersökte idag! Gick inte att göra hinnsvepning, det var för smärtsamt! Dock var jag öppen mellan 3-4 cm och tappen är 3cm men fortfarande bakåtlutad rätt långt bak...

• Moorii
    Mal Mal skrev 2016-07-29 09:52:41 följande:

Håller tummar och tår att det startar spontant för dig!

Tack!
  • fastfrusen
    SommarDahlia skrev 2016-07-29 05:06:41 följande:

Nu är Vilhelm här! 3515g och 49 cm, Klockan 01.59. Allt gick bra. Lätt bästa förlossningen!

Gud vad skönt och roligt! Grattis :D
  • fastfrusen

Så tjejer, nu kan jag höra av mig! Herregud vilken hemsk natt vi haft! Hinnsveptes på morgonen igår och värkarna satte igång igår på riktigt vid 16:30 och vid 22:30 orkade jag inte längre, hade då regelbundna intensiva värkar som höll i sig länge och kom med 2-3min mellanrum så fick komma in på undersökning. Var öppen precis för fingret bara.. Smärtan eskalerade och fick ligga med CTG i några timmar för bebis blev stressad, vi visste inte om vi fick stanna och de pratade om sovdoser.. Vid 02 på natten låg jag fortfarande med CTG och smärtan började bli olidlig (haha alltså, man är förberedd på ont men inte hur ont!!).. Hade inte hänt något med tappen! Tappade modet kan jag ju säga..

Som tur är bestämde de sig för att jag fick stanna pga att jag var så smärtpåverkad och fick morfin i låret vid 03, vilket gjorde att värkarna klingade av och vi fick sova lite. Imorse såg CTG bra ut och vi fick åka hem, kräktes av morfinet på motorvägen huh. Nu har vi sovit hela fm och känner ånyo ingenting..

För att summera - aldrig mera hinnsvepning! Hemska hemska pinvärkar! Barnmorskorna på förlossningen sa att det inte är ovanligt att de ser att sånt här händer.. 

Nu hoppas jag att kroppen kommer igång på egen hand, är inte så taggad på igångsättning osv, och är tacksam för att vi har fått vila nu och kommer fortsätta vila vila vila inför en eventuell förlossning för jag blev rejält påverkad och trött! Bf+8 idag and still counting..

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)