• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • cutepoison
    fastfrusen skrev 2016-07-30 16:21:47 följande:

Nu händer det grejer! Trots oregelbundna värkar ringde vi in för jag stod inte ut längre o vårt helt slut, fick komma in på kontroll o var helt utplånad o öppen 4-5cm, utbrast fy fan vad skönt! Bad om eda direkt o har fått den nu, ligger o andas helt normalt under värkarna o hoppas jag kommer kunna sova lite. Bonus - pokestop precis utanför vårt förlossningar!

Hoppas det kommer igång för er snart också!!!

Åh vad skönt! Lycka till nu.
  • Moorii
    fastfrusen skrev 2016-07-30 16:21:47 följande:

Nu händer det grejer! Trots oregelbundna värkar ringde vi in för jag stod inte ut längre o vårt helt slut, fick komma in på kontroll o var helt utplånad o öppen 4-5cm, utbrast fy fan vad skönt! Bad om eda direkt o har fått den nu, ligger o andas helt normalt under värkarna o hoppas jag kommer kunna sova lite. Bonus - pokestop precis utanför vårt förlossningar!

Hoppas det kommer igång för er snart också!!!

Åh, vad skönt! Hoppas allt går bra! Haha, samma här, massa pokestops
  • tovemaja

Födde sonen på US för 1,5 år sedan. Vill inte säga för mycket om dem innan din förlossning eller min nästa där men hade mycket hellre fött på Vrinnevi (för att det är mindre bland annat) om det funkat. Men vi bor utanför Rimforsa och har ca 45 min till US och mer än över timmen till Norrköping... Så valet är ju givet. Bilresa med värkar är inte skönt!

Men för att inte skrämmas: min förlossning var helt normal och komplikationsfri :)

calabalic skrev 2016-07-30 16:32:38 följande:

På US blir det förmodligen! Sonen kom dock ut på Vrinnevi eftersom det var med planerat snitt och alla sådana görs där. Bara positiva erfarenheter därifrån ifall det skulle bli där istället (om det är fullt på US), även om det är ett betydligt mindre sjukhus. På förlossningen på US har jag bara gjort ett vändningsförsök och en extra CTG-kontroll under förra graviditeten, men de ska ju vara bland de bästa i landet sett till förlossningsskador etc. Vad har du för erfarenhet av dem?

• calabalic
    tovemaja skrev 2016-07-30 19:07:46 följande:

Födde sonen på US för 1,5 år sedan. Vill inte säga för mycket om dem innan din förlossning eller min nästa där men hade mycket hellre fött på Vrinnevi (för att det är mindre bland annat) om det funkat. Men vi bor utanför Rimforsa och har ca 45 min till US och mer än över timmen till Norrköping... Så valet är ju givet. Bilresa med värkar är inte skönt!

Men för att inte skrämmas: min förlossning var helt normal och komplikationsfri :)

Ja de gånger jag varit på förlossningen på US har jag tyckt att de verkat stressade och lite nonchalanta, de jag träffat, men å andra sidan var jag ju inte där i högprioriterade ärenden heller kanske. När jag var på Vrinnevi var vi det enda planerade snittet på hela dagen så inte konstigt att de kunde vara noggranna och trevliga. Jag har många kompisar som är jättenöjda med sina förlossningar på US så det gäller väl att ha lite tur och komma dit när det inte är extremt stressigt. Nu är det ju dock mitt i semestertider... men jag läste att det varit oväntat lugnt under sommaren ändå på US förlossning. Hoppas inte det beror på att det är massor som gått över tiden och ska föda nu i början av augusti istället...

Hoppas du får en bättre upplevelse den här gången i alla fall!
  • Moorii

Huva, det här med sjukhussängar.. Inte så bekväma :/ sedan har jag ju sovit med gravidkudde sen i maj, glömde helt ta med den, så gör ont i höfterna. Annars ska jag väl inte klaga, är jättetacksam för att de tog mig på allvar och att alla kontroller blev gjorda! Tänk, om några timmar är det igångsättning. Supernervös! Hur laddad jag än varit inför förlossningen, så finns det inget som ändå kan göra mig redo för den. Kommer bli tufft, inget snack om den saken. Hoppas på att han hinner komma ut under dagen, då blir det ett julibarn trots allt :)

• Axelberg79

Moorii: Håller att tummar och tår att det går bra för er idag.

Jag börjar känna mig väldigt stressad att hon inte kommer ut snart. Att det är många som ringer eller skickar meddelanden förstår jag men jag börjar bli stressad över min sambo. Jag menar absolut inte att jobb kommer före bäbisen, men nu har han varit hemma obetalt i en v och jag vet att dom inte har så mycket att göra just nu men om 2v är det fullt upp för dom och han kommer att behövas där då.Flera ggr/dag tittar han på mig och frågar "plupp??" Och varje morgon frågar han om jag haft några känningar inatt, sen kommer det en stor suck när jag svarar nej.....

Jag tycker oxå att det är jätte jobbigt att gå över men jag vet att det inte går att stressa på bäbisen heller... Till och med så att min 13årig son låg och pratade med magen igår kväll och förklarade att hon måste komma ut nu för han börjar få så långtråkigt och vill gosa med henne istället. Men det var ju mest gulligt...

Ja ja det var mitt gnällinlägg :) Men tack för att ni "lyssnar".

• Sommarmalva

Låter som att alla här tröttnat nu. Förstår er!! Jag har ju min lille här, men så trött jag var på att vara gravid det sista! Och då kom ju min kille två veckor tidigt. Snart har ni era små bebisar! Vet att det är svårt att se positivt när det är skitjobbigt men snart!! I morgon är min Max redan två veckor! Tiden går otroligt snabbt! Nu halvligger jag här i sängen och han ligger hopkrupen på mitt bröst och sussar.
    Vill inte göra er mer frustrerande utan bara påminna om det mysiga som kommer som gör det värt att hålla ut. Hoppas jag inte gjorde det värre för er. Försökte bara peppa lite.

• cutepoison
    Axelberg79 skrev 2016-07-31 08:40:08 följande:

Moorii: Håller att tummar och tår att det går bra för er idag.

Jag börjar känna mig väldigt stressad att hon inte kommer ut snart. Att det är många som ringer eller skickar meddelanden förstår jag men jag börjar bli stressad över min sambo. Jag menar absolut inte att jobb kommer före bäbisen, men nu har han varit hemma obetalt i en v och jag vet att dom inte har så mycket att göra just nu men om 2v är det fullt upp för dom och han kommer att behövas där då.Flera ggr/dag tittar han på mig och frågar "plupp??" Och varje morgon frågar han om jag haft några känningar inatt, sen kommer det en stor suck när jag svarar nej.....

Jag tycker oxå att det är jätte jobbigt att gå över men jag vet att det inte går att stressa på bäbisen heller... Till och med så att min 13årig son låg och pratade med magen igår kväll och förklarade att hon måste komma ut nu för han börjar få så långtråkigt och vill gosa med henne istället. Men det var ju mest gulligt...

Ja ja det var mitt gnällinlägg :) Men tack för att ni "lyssnar".

Usch, låter jätte jobbigt :( MIn sambo har som tur är 2 veckor semester till + sina pappadagar som han kan ta ut sen. Vi borde njuta av att ha ensamtid med varandra men det enda vi vill är ju att bebisen ska vara med oss!! 

Nu har jag inte sovit i natt igen. Har haft mensvärk hela natten och bebisen har rört sig och bökat väldigt mycket men det är absolut inget regelbundet så det går inte ens att räkna på + att jag haft så många gånger förut så jag tror inte riktigt på det denna gång. Ska åka och träffa svärföräldrarna om en stund och promenera i botaniska.... får väl se hur det går. Känner mig inte på topp. 
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)